0
از0 نظر

آبشار کوشم ماسوله (آبشار ماسوله)

    8099
    نمایش

    آبشار کوشم ماسوله يکي از آبشارهاي معروف و متعدد ماسوله در استان گيلان است که از طبيعتي دوست داشتني و منظره هايي بديع براي طبيعتگردان برخوردار است. آب و هوای این منطقه به دلیل مرتفع بودن و وجود درختان بی شمار بسیار مطبوع و البته خنک می باشد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار کوشم ماسوله (آبشار ماسوله)

    آبشار کوشم بلندترین آبشار ماسوله به شمار می‌رفت و با ارتفاع ۳۰ متر، در انتهای دره جنگلی ماسوله و در ارتفاعات این منطقه واقع شده است.

    تاریخچه آبشار کوشم ماسوله (آبشار ماسوله)

    ماسوله روزگاري مرکز تلاقي سه استان اردبيل، زنجان و گيلان بوده اما در حال حاضر به صورت بن بست درآمده و مردم براي سفر به اين استان ها از مسيرهاي ديگري استفاده مي کنند. قلعه رودخان، بزرگ ترين دژ نظامي شمال کشور بوده است که در زمان ساسانيان ساخته شده و در زمان سلجوقيان تجديد بنا شده است. تمامي ديواره هاي اين قلعه توسط گياهان جنگلي پوشيده شده که به مرور زمان باعث تخريب آن شده اند.

    سیمای عمومی آبشار کوشم ماسوله (آبشار ماسوله)

    پوشش گياهي متنوع،طبيعت بكر از زيبايي هاي اين جاذبه مي باشد.

    زمان مناسب بازدید آبشار کوشم ماسوله (آبشار ماسوله)

    بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه فصل بهار است.

    وسایل مورد نیاز آبشار کوشم ماسوله (آبشار ماسوله)

    مواردی همچون کفش مناسب طبیعت گردی، یک دست لباس اضافه، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کلاه و پاوربانک به همراه داشته باشید.

    پیشنهاد ویژه آبشار کوشم ماسوله (آبشار ماسوله)

    از ديگر ديدني هاي طبيعي اين منطقه مي توان به رودخانه سياورود، رودخانه پلنگ ور، پارک ماسوله و غار بوزخانه(غاريخکون) اشاره کرد. در مجموع ديدني هاي ماسوله شامل هجده چشمه طبيعي، دوازده کاروانسرا، چهار بقعه، پنج آب انبار و چندين مسجد است. همچنين در ميان جنگل هاي انبوه بين ماسوله و فومن، مکان هاي جالبي چون شولم، گشت رودخان، سياه مزگي و يک قلعه تاريخي و بسيار زيبا موسوم به قلعه رودخان وجود دارد که ذکر نام آن خالي از لطف نيست.

    سایر اطلاعات آبشار کوشم ماسوله (آبشار ماسوله)

    شهر ماسوله در جنوب غربی استان گیلان در ۲0 کیلومتری شهر ماکلوان ، ۳۶ کیلومتری شهر فومن و ۶۰ کیلومتری شهر رشت قرار دارد.این شهر با وسعتی معادل ۱۰۰ هکتار محدوده­ آن از سمت شمال به شهرستان ماسال، از سمت جنوب به طارم علیا(استان زنجان)، از سمت شرق به جلگه شهر فومن و از سمت غرب به شهرستان خلخال(استان اردبیل) می­رسد.

    محدوده مرکزی ماسوله از سه جهت شمال،جنوب و غرب به کوه و از طرف شرق بر دره­ای زیبا مشرف است .ارتفاع آن از سطح دریاهای آزاد برابر با ۱۰۵۰ متر است. آب و هوای ماسوله کوهستانی، با تابستانهای خنک و زمستانهای سرد و پر برف است. اطراف ماسوله پوشیده از جنگل است. و راه اصلی ارتباطی آن، جاده­ای است که به سمت فومن کشیده شده است.

    شهر تاریخی و توریستی ماسوله به دلیل داشتن معماری منحصر به فرد در جهان شناخته شده است. ماسوله با کوهستان های مرتفع، جنگل و ییلاقات سرسبز از توریستی ترین مناطق شمالی ایران با جلوه های طبیعی فراوان به ویژه در اواخر بهار و فصل تابستان است و قله شاه معلم در ماسوله با ارتفاع ۳۰۵۰ متر بلندترین نقطه استان گیلان و هدفی جذاب برای گروههای کوهنوردی است.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.