0
از0 نظر

آبشار گزو

    2035
    نمایش

    آبشار گزو واقع در نزديکي پل سفيد يکي از جاذبه هاي زيباي مازندران به شمار مي رود که در مسير تهران به شمال مي توانيد از آن بازديد کنيد. آبشار زیبا و مرتفع گزو از دو آبشار تشکیل شده است. آبشار اول پنج متر ارتفاع و آبشار دوم حدود ۴۳ متر و درمجموع ۴۸ متر ارتفاع دارد. در پایین دست گزو حوضچه‌ای پر آب تشکیل شده که بهترین مکان برای فرار از روزهای گرم بهار و تابستان و آب‌تنی در آب خنک و روح‌بخش آن است. این آبشار سوژه مناسبی برای عکاسی است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار گزو

    آبشار گزو در كنار رودخانه اي معروف به سه بزرگوار گزو در فاصله 15 كيلومتري «زيراب» سوادكوه قرار دارد. آبشار گزو متشکل از دو آبشار است که ارتفاع اولین آبشار در حدود 5 متر و آبشار دوم در حدود 43 متر است و به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری زیبای مازندران به شمار می رود.

    شرایط استفاده آبشار گزو

    برای دستیابی و بازدید از این منطقه بکر دو راه ارتباطی وجود دارد یک راه از مسیرمنطقه لفور و جاده کارسنگ است که با طی 30کیلومتر جاده خاکی و جنگلی به این منطقه بکر دست می یابید وراه دیگر مسیر جمشید آباد در 5 کیلومتری زیرآب است که در نهایت به همان مسیر لفور و کارسنگ ملحق می شود و به منطقه مذکور می رسد طی این مسافت در حدود 2.5 تا 3 ساعت (بستگی به وسیله نقلیه) زمان می برد پس از طی این مسیر به رودخانه ای به همین نام می رسید و از آنجا مسیری پاکوب با شیبی نسبتا تند تا زیر آبشار قرار دارد که پس از حدود 30دقیقه به آن می رسید.

    ویژگی‌ها آبشار گزو

    آبشار زیبا و مرتفع گزو از دو آبشار تشکیل شده است. آبشار اول پنج متر ارتفاع و آبشار دوم حدود ۴۳ متر و درمجموع ۴۸ متر ارتفاع دارد. در پایین دست گزو حوضچه‌ای پر آب تشکیل شده که بهترین مکان برای فرار از روزهای گرم بهار و تابستان و آب‌تنی در آب خنک و روح‌بخش آن است.

    زمان مناسب بازدید آبشار گزو

    باتوجه به وضعیت آب و هوایی استان مازندران فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه هستند.

    پیشنهاد ویژه آبشار گزو

    در نزدیکی این جاذبه سدلفور قرار دارد به شما پیشنهادمیکنیم از این جاذبه هم بازدید کنید.

    وسایل مورد نیاز آبشار گزو

    مواردی همچون کفش مناسب طبیعت گردی، یک دست لباس اضافه، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کلاه و پاوربانک به همراه داشته باشید.

    سیمای عمومی آبشار گزو

    با بازدید از این جاذبه، شاهد ریزش آب چشمه به دریاچه خواهید بود که پس از جوشيدن از دل كوه وارد رودخانه شده و منظره زیبایی را ایجاد میکند.

    چه جوری برم ؟

    پیاده روی

    از محل رودخانه مسیری پاکوب با شیبی نسبتا تند تا زیر آبشار قرار دارد که پس از حدود 30دقیقه شما را به آبشار گزو می رساند.

    ماشین شخصی

    برای دستیابی و بازدید از این منطقه بکر دو راه ارتباطی وجود دارد یک راه از مسیرمنطقه لفور و جاده کارسنگ است که با طی 30کیلومتر جاده خاکی و جنگلی به این منطقه بکر دست می یابید. راه دیگر مسیر جمشید آباد در 5 کیلومتری زیرآباست که در نهایت به همان مسیر لفور و کارسنگ ملحق می شود و به منطقه مذکور می رسد. طی این مسافت در حدود 2.5 تا 3 ساعت (بستگی به وسیله نقلیه) زمان می برد پس از طی این مسیر به رودخانه ای به همین نام می رسید .
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    آبشار آبشار گزو بابل آدرس آبشار گزو آبشار آبشار گزو آبشار بابل آبشار آدرس آبشار گزو آبشار گزو آبشار آبشار بابل آبشار گزو آدرس آبشار گزو بابل آبشار بابل آبشار گزو بابل آدرس آبشار گزو آدرس آبشار گزو آبشار آدرس آبشار گزو آبشار گزو آدرس آبشار گزو بابل آبشار آبشار گزو بابل آبشار آبشار گزو آدرس آبشار گزو آبشار بابل آبشار گزو آبشار بابل آدرس آبشار گزو آبشار آدرس آبشار گزو آبشار گزو آبشار آدرس آبشار گزو بابل آبشار گزو آبشار بابل آبشار گزو آبشار آدرس آبشار گزو آبشار گزو بابل آدرس آبشار گزو آبشار گزو بابل آبشار آبشار گزو آدرس آبشار گزو آبشار آبشار گزو آدرس آبشار گزو بابل بابل آبشار آبشار گزو بابل آبشار آدرس آبشار گزو بابل آبشار گزو آبشار بابل آبشار گزو آدرس آبشار گزو بابل آدرس آبشار گزو آبشار بابل آدرس آبشار گزو آبشار گزو آدرس آبشار گزو آبشار آبشار گزو آدرس آبشار گزو آبشار بابل آدرس آبشار گزو آبشار گزو آبشار آدرس آبشار گزو آبشار گزو بابل آدرس آبشار گزو بابل آبشار آدرس آبشار گزو بابل آبشار گزو آبشار آبشار گزو بابل آدرس آبشار گزو آبشار بابل آدرس آبشار گزو آبشار گزو آبشار آدرس آبشار گزو آبشار گزو بابل آبشار بابل آبشار گزو آدرس آبشار گزو آبشار بابل آدرس آبشار گزو آبشار گزو آبشار آبشار گزو آدرس آبشار گزو بابل آبشار گزو آبشار بابل آدرس آبشار گزو آبشار گزو آبشار آدرس آبشار گزو بابل آبشار گزو بابل آدرس آبشار گزو آبشار آبشار گزو بابل آبشار آدرس آبشار گزو بابل آبشار آبشار گزو آدرس آبشار گزو بابل آبشار گزو آبشار آدرس آبشار گزو بابل آدرس آبشار گزو آبشار آبشار گزو بابل آدرس آبشار گزو آبشار گزو آبشار آدرس آبشار گزو آبشار آبشار گزو بابل آدرس آبشار گزو آبشار گزو آبشار بابل آدرس آبشار گزو بابل آبشار آبشار گزو آدرس آبشار گزو آبشار گزو بابل آبشار آدرس آبشار گزو بابل آبشار گزو آبشار