0
از0 نظر

آبشار گله خانه (کله خانه)

    1899
    نمایش

    آبشارگله خانه که با نام آبشار کله خانه نیز شناخته می شود، تنها یکی از چندین آبشار مرتفع و تماشایی استان زنجان است که در 15 کيلومتري شمال شرق ابهر و در مسير ييلاق مرشون(مرچين) واقع شده. برای بازدید از این آبشار حدودا 15 متره، ابتدا باید کمی پیاده روی در محلی صعب العبور داشته باشید تا به این جاذبه دیدنی در دل شهرستان ابهر برسید.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار گله خانه (کله خانه)

    آبشار گله خانه یا آبشار کوله خانه، از آبشار های مرتفع استان زنجان است که در 22 کیلومتری شهر ابهر و در منطقه ای بکر و تماشایی جای گرفته و مورد توجه بسیاری از طبیعت گردان، گردشگران و عکاسان قرار دارد.

    ویژگی‌ها آبشار گله خانه (کله خانه)

    شهرستان ابهر و خرم دره در دره اي بسيار سرسبز و زيبا واقع شدند و به جهت داشتن خاکي حاصل خيز و اقليمي مطلوب، به عنوان يکي از مراکز اصلي توليدات زراعي و باغي استان زنجان محسوب مي شوند.

    سیمای عمومی آبشار گله خانه (کله خانه)

    مسير دسترسي به آبشار گله خانه (کوله خانه) از ميان باغ های پربار و درختان سرسبز منطقه مي گذرد که در آن ميان، درختان بلند سپيدار و گردو، جلوه خاصي به مسیر دادند.

    شرایط استفاده آبشار گله خانه (کله خانه)

    تقريبا يک کيلومتر مانده به روستاي مرشون، يک راه انحرافي خاکي در کنار جاده مي باشد که به روستا و آبشار گله خانه منتهي مي شود. در کنار روستا، رودخانه کوچکي جاري است که با حرکت در امتداد رودخانه و به سمت پايين به آبشار آن خواهيد رسيد. بازدید از آبشار گله خانه، به کمی پیاده روی در محلی صعب العبور نیازمند دارد. بنابراین، بهتر است با آمادگی کافی و تجهیزات مناسب اقدام به بازدید از این جاذبه کنید.

    سایر اطلاعات آبشار گله خانه (کله خانه)

    آبشار گله خانه ابهر در موقعیت جغرافیایی E4919 N3619 در استان زنجان واقع شده و این آبشار به طول یک هزار متر و عرض 30/1 متر براى بازدید و دسترسى گردشگران مسیرگشایى شده است.

    زمان مناسب بازدید آبشار گله خانه (کله خانه)

    فصل های بهار و تابستان، زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه هستند.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    تقريبا يک کيلومتر مانده به روستاي مرشون، يک راه انحرافي خاکي در کنار جاده است که به روستا و آبشار گله خانه منتهي مي شود.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.