3.3
از13 نظر

آبشارهای آرپناه لالی

    2929
    نمایش

    آبشارهاي آرپناه در 45 کيلومتري شهرستان لالي و در شمال شرقي استان خوزستان واقع شده است.آبشارهای آرپناه بین کوه‌ها قرار گرفته‌اند و از همین رو حتی در تابستان‌ها نیز تاحدودی هوای خوبی دارد؛باغ‌ها و درختان سرسبز این آبشار را احاطه کرده و محیطی زیبا و دیدنی به وجود آورده‌اند. در برخی نقاط، دیوارها با خزه و ریشه درختان آراسته شده‌اند.فصل بهار، به‌خصوص ماه‌های فروردین و اردیبهشت را می‌توان بهترین زمان بازدید از آبشارهای آرپناه دانست.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشارهای آرپناه لالی

    آبشارهای آرپناه که به‌عنوان «آبشارهای کسد» نیز شناخته می‌شوند، در ۴۵ کیلومتری شمال شرقی شهرستان لالی و حدود ۲۱۲ کیلومتری شهر اهواز قرار دارند.

    ویژگی‌ها آبشارهای آرپناه لالی

    سرچشمه‌ی این آبشار از چشمه‌های نزدیک به آبشارها نشئت می‌گیرد و آب آن با طی مسیری طولانی، به آب چشمه تلوک (بی بی ترخان) و آب شور (سور) می‌پیوندد و در نهایت در پایین‌دست به رود کارون می‌ریزد.

    آب چشمه در چند نقطه به‌شکل آبشار درمی‌آید و چندین آبشار را تشکیل می‌دهد. بستر این آبشارها به حدی وسیع است که باعث خنک‌شدن محیط اطراف می‌شود. در طول مسیر آب، تعدادی آسیاب آبی‌نظیر آسیاب‌های پلنگ و نهنگ وجود دارد که هر یک از آن‌ها می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد.

    سایر اطلاعات آبشارهای آرپناه لالی

    شهرستان لالی از یک سو به رشته کوه های زاگرس منتهی می شود و یا به عبارت دیگر در قلب زاگرس جای گرفته است و دارای آب و هوای نسبتا معتدلی می باشد که البته در ماه های گرم سال از گرمای استان خوزستان در امان نیست.

    در این منطقه لالی موقعیت شبه جزیره ای به خود گرفته است به گونه ای که از سمت شمال محسور به رودخانه ی آبشور، از سمت شرق محسور به رودخانه ی چیتی و آب مایک، ازسمت غرب محسور به رودخانه ی زیورو و از سمت جنوب محسور به رودخانه ی کارون می باشد.

    از راه های ارتباطی این شهرستان می توان به جاده های لالیمسجدسلیمان که عامل ارتباطی مردمان لالی و مسجدسلیمان است، جاده ی لالیدزفول که عامل ارتباطی بین شهرستان های لالی،سردشت و دزفول است،

    جادهی گتوند که عامل ارتباطی شهرستان های لالی،گتوند و شوشتر است و جاده ی لالی_اندیکا که عامل ارتباطی این دوشهر و اتصال به استان چهارمحال و بختیاری است، می توان یاد کرد.

    زمان مناسب بازدید آبشارهای آرپناه لالی

    با توجه به وضعیت آب و هوایی استان خوزستان، فصل بهار و زمستان زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه است.

    وسایل مورد نیاز آبشارهای آرپناه لالی

    مواردی همچون کفش مناسب طبیعت گردی، یک دست لباس اضافه، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کلاه و پاوربانک به همراه داشته باشید.

    امکانات ویژه آبشارهای آرپناه لالی

    امکانات جدید این آبشار شامل احداث پل عابر پیاده برای ارتباط طرفین رودخانه آبشار، احداث نمازخانه ،ساختن آلاچیق و سکوهای بتنی برای مسافران ،احداث پارکینگ و سرویس بهداشتی است.

    پیشنهاد ویژه آبشارهای آرپناه لالی

    در نزدیکی آبشارهای آرپناه، امامزاده سید حسن آرپناه قرار دارد که بین مردم محلی بسیار مورداحترام است. پایین بقعه امامزاده نیز گورستانی با شیرهای سنگی به چشم می‌خورد که دیدن آن خالی از لطف نیست.

    سیمای عمومی آبشارهای آرپناه لالی

    با بازدید از این جاذبه، شاهد ریزش آب چشمه به دریاچه خواهید بود که پس از جوشيدن از دل كوه وارد رودخانه شده و محیط زیبایی را به وجود میاورد.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    آبشار آرپناه لالي ايذه آبشار آرپناه آبشار لالي آبشار ايذه آرپناه آبشار آبشار لالي آرپناه ايذه لالي آبشار لالي آرپناه لالي ايذه ايذه آبشار ايذه آرپناه ايذه لالي آبشار آرپناه لالي آبشار آرپناه ايذه آبشار لالي آرپناه آبشار لالي ايذه آبشار ايذه آرپناه آبشار ايذه لالي آرپناه آبشار لالي آرپناه آبشار ايذه آرپناه لالي ايذه آرپناه لالي آبشار آرپناه ايذه آبشار آرپناه ايذه لالي لالي آبشار آرپناه لالي آبشار ايذه لالي آرپناه آبشار لالي آرپناه ايذه لالي ايذه آبشار لالي ايذه آرپناه ايذه آبشار آرپناه ايذه آبشار لالي ايذه آرپناه آبشار ايذه آرپناه لالي ايذه لالي آبشار ايذه لالي آرپناه آبشار آرپناه لالي ايذه آبشار لالي ايذه آرپناه آبشار ايذه آرپناه لالي آبشار لالي آرپناه ايذه آبشار لالي ايذه آرپناه آبشار آرپناه ايذه لالي آرپناه آبشار لالي ايذه آرپناه آبشار ايذه لالي آرپناه لالي ايذه آبشار آرپناه لالي آبشار ايذه لالي آبشار آرپناه ايذه لالي آرپناه آبشار ايذه لالي ايذه آبشار آرپناه لالي ايذه آرپناه آبشار ايذه آبشار آرپناه لالي ايذه آرپناه آبشار لالي ايذه لالي آبشار آرپناه ايذه آرپناه لالي آبشار ايذه لالي آرپناه آبشار