0
از0 نظر

آرامگاه خواجه مراد

    425
    نمایش

    آرامگاه خواجه مراد، در کنار مقبره خواجه اباصلت، دو جاذبه تاریخی و گردشگري شهر مشهد به شمار مي روند که زائران حرم امام رضا از آن زيارت مي کنند.  خواجه مراد از ياران امام رضا(ع) بوده هم اکنون، آرامگاه وي در 14 کيلومتري جنوب شرقي مشهد و در بلندي هاي مشرف بر بينالود خودنمایی می کند که زمانی حاج محمد علي درويش، ملقب به نور عليشاه، آن را بنا کرده است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آرامگاه خواجه مراد

    در کنار آرامگاه خواجه مراد که در کمرگاه ساکت و دور افتاده کوه قرار دارد چشمه آبی است، ایوان داخل آرامگاه به همت متولی خواجه اباصلت آینه کاری شده است و بر پیشانی بنا به کاشی نوشته شده، مقبره شریفه هرثمه بن اعین مشهور به خواجه مراد که در سنه 210 وفات یافتند.

    تاریخچه آرامگاه خواجه مراد

    به دلیل اینکه به کرامات وی سخت مومن و پای بند بودند مردم ایشان را لقب خواجه مراد نامیدند.

    زمان مناسب بازدید آرامگاه خواجه مراد

    با توجه به تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد این منطقه، فصل بهار و اوایل پاییز زمان مناسبی برای سفر به خراسان رضوی و بازدید از جاذبه های این استان خواهد بود.

    سیمای عمومی آرامگاه خواجه مراد

    گنبد آرامگاه خواجه مراد هرمی شکل است و بصورت پنج ضلعی می باشد که با شیروانی پوشیده شده است. اصل بنا اتاقی 4 در 30/4 متر است و اطراف آن اتاقهایی برای استراحت مسافرین در نظر گرفته شده است و اطراف محوطه آن نیز برای مسافران استفاده می شود. این مقبره دارای ایوانی با آیینه کاری و دو گل دسته کم ارتفاع با کاشیکاری می باشد.

    پیشنهاد ویژه آرامگاه خواجه مراد

    شیخ بهایی با این کار موجبات رفاه مسافرین و زائرین امام رضا (ع) را فراهم آورد. این بنا اکنون توسط اداره اوقاف و امور خیریه خراسان اداره می شود. وفات ایشان در سال 210 هجری قمری بوده است. محوطه آرامگاه خواجه مراد، مجهز به رستوران، سرویس بهداشتی و اتاق هایی برای اقامت مسافران و زائرین می باشد. در اولین ورودی آرامگاه بازارچه ای است که در آن سوغات به ویژه صنایع دستی مشهد را به فروش می رسانند. اگر قصد خرید صنایع سنگی و خصوصاً دیگچه و دیزی سنگی را دارید، اینجا مکان را نیز بازدید نمایید.

    امکانات ویژه آرامگاه خواجه مراد

    از امکانات ویژه ان جاذبه می توان به وجود سرویس بهداشتی، رستوران و اتاق هایی برای اقامت مسافران اشاره کرد.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    برای رفتن به آرامگاه خواجه مراد از مسیر فرعی جاده بهشت رضا مشهد یک انشعاب به سمت دست راست جاده جدا می شود که با قرار گرفتن در این مسیر به سمت این کوههای زیبا حرکت می کنید.

    تاکسی

    تاکسی های شهری می توانند شما را برای بازدید از این جاذبه راهنمایی کنند.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    نمازخانه
    تلفن عمومی
    پارکینگ/ جای پارک
    تحویل رایگان در محل
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    سرپوشیده
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    آرامگاه خواجه مراد مشهد آرامگاه خواجه آرامگاه مراد آرامگاه مشهد خواجه آرامگاه آرامگاه مراد خواجه مشهد مراد آرامگاه مراد خواجه مراد مشهد مشهد آرامگاه مشهد خواجه مشهد مراد آرامگاه خواجه مراد آرامگاه خواجه مشهد آرامگاه مراد خواجه آرامگاه مراد مشهد آرامگاه مشهد خواجه آرامگاه مشهد مراد خواجه آرامگاه مراد خواجه آرامگاه مشهد خواجه مراد مشهد خواجه مراد آرامگاه خواجه مشهد آرامگاه خواجه مشهد مراد مراد آرامگاه خواجه مراد آرامگاه مشهد مراد خواجه آرامگاه مراد خواجه مشهد مراد مشهد آرامگاه مراد مشهد خواجه مشهد آرامگاه خواجه مشهد آرامگاه مراد مشهد خواجه آرامگاه مشهد خواجه مراد مشهد مراد آرامگاه مشهد مراد خواجه آرامگاه خواجه مراد مشهد آرامگاه مراد مشهد خواجه آرامگاه مشهد خواجه مراد آرامگاه مراد خواجه مشهد آرامگاه مراد مشهد خواجه آرامگاه خواجه مشهد مراد خواجه آرامگاه مراد مشهد خواجه آرامگاه مشهد مراد خواجه مراد مشهد آرامگاه خواجه مراد آرامگاه مشهد مراد آرامگاه خواجه مشهد مراد خواجه آرامگاه مشهد مراد مشهد آرامگاه خواجه مراد مشهد خواجه آرامگاه مشهد آرامگاه خواجه مراد مشهد خواجه آرامگاه مراد مشهد مراد آرامگاه خواجه مشهد خواجه مراد آرامگاه مشهد مراد خواجه آرامگاه