3.7
از6 نظر

اتاق فرار بازی خانه ذهن زیبا

    40377
    نمایش

    اتاق فرار يا همان اسکيپ روم يک بازي گروهي جديد و هيجان انگيز است که شما در قالب تيم هاي دو تا پنج نفره، به مدت يک ساعت وارد اتاقي اسرار آميز مي شود و بايد معماي آن را حل کنيد تا نجات پيدا کنيد؛ يکي مجموعه اتاق هاي فرار تهران در خانه فکر ذهن زيبا پاسداران قرار دارد که در آن مي توانيد از سه اتاق فرار مختلف استفاده کنيد و لذت ببريد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات اتاق فرار بازی خانه ذهن زیبا

    در طبقه دوم خانه فکر ذهن زیبا واقع در محدوده پاسداران تهران، اتاق های فرار قرار گرفته كه این اتفاق و سرگرمی برای اولین بار در ایران شكل گرفته. در مجموعه خانه فكر ذهن زیبا، 3 اتاق مختلف فرار با تم ها و طراحی های متفاوت وجود داره كه شما به همراه چندین نفر دیگه میتونید با انتخاب یكی از این اتاق ها وارد فضایی خاص و منحصر بفردی بشید. با وارد شدن شما و دوستانتون به این اتاق ها، درب پشت سر شما قفل و شما باید در زمان مشخصی با حل كردن معماهای پیچیده و خاص اون اتاق، بتونید كلید یا رمز درب خروج رو پیدا كنید. در این اطاق ها چه اتفاقی می افتد؟ طراحی این اطاق ها از ایده ایی به نام "Escape Room" الهام گرفته شده است و طراحی این اطاق ها به کمک طراحان حرفه ایی بازیها در ایران انجام پذیرفته است.پس از ورود گروهای 2-4 نفره به هر کدام از اطاق های فوق، شمارش معکوس شروع میشود ،درها پشت سرتان قفل خواهد شد و گروه تنها 60 دقیقه برای خروج از اطاق زمان دارد. توانایی ذهنی افراد چقدر باید باشد ؟ و از چه سنی میتوان از این اطاق ها استفاده کرد؟ تمامی افراد از 12 سال به بالا می توانند از این اطاق ها استفاده کنند،گروهها باید متشکل از 2 تا 4 نفر باشند ،در مورد اطاق"فرار از جهنم سفید" الزاما 4 نفر.

    تاریخچه اتاق فرار بازی خانه ذهن زیبا

    اتاق فرار (Escape Room) یک بازی ماجراجویانه فیزیکیست که در آن بازیکنان در یک اتاق حبس می شوند و باید از نشانه های داخل اتاق، یک سری از معماها را در زمان محدودی حل کرده و از آن اتاق فرار کنند. این اتاق در واقع نمونه فیزیکی بازی ویديویی Escape the room است. بازی ها در مکان های خیالی مختلفی همچون سلول زندان، سیاه چال ها، ایستگاهای فضایی، لابراتوآر، یک غار زیر زمینی و...انجام می شود. اولین escape room در سال ۲۰۰۶ ساخته شد وسپس اسکیپ روم ها در آمریکا، ژاپن ،تایوان،کانادا وچین در سال ۲۰۱۰ محبوبیت یافت. اتاق های فرار در مکان های ثابت، اولین بار در آسیا افتتاح شد و سپس در آمریکای شمالی، اروپا، استرالیا و آمریکای جنوبی نیز چنین اتاق هایی به وجود آمد. اولین Escape room به نام Origin در سیلیکون توسط یک گروه طراح سیستم در سال ۲۰۰۶ساخته شد. معماها و چالش های بازی از کارهای نویسنده معروف آگاتا کریستی الهام گرفته و بلافاصله تبدیل به یک جاذبه توریستی شد. real escape game (REG) در ژاپن توسط تاکايو کاتوی ۳۵ ساله از نشریه کیوتو در سال ۲۰۰۸ ساخته شد.این بازی در ابتدا در ژاپن بنا نهاده شد ویک مجله رایگان نیز به همیننام منتشر گردید. دورتر از ژاپن، بازی های ESCAPE در سنگاپور از سال ۲۰۱۱ شروع به فعالیت کردند. بازی های ESCAPE در سنگاپور خیلی سریع به بالای ۵۰ بازی در سال ۲۰۱۵ رسید. در سال ۲۰۱۵، بالغ بر ۲۸۰۰ اتاق فرار در سرتاسر جهان وجود داشت.

    ویژگی‌ها اتاق فرار بازی خانه ذهن زیبا

    خانه اسرار یک قسمت از مجموعه "خانه فرهنگ ذهن زیبا" است ،این مجموعه شامل فعالیت های تفریحی گوناگون است :کلاس های مختلف هنری،خلاقیت ،کار گروهی،...ورک شاپ های بازی،کافه بازی ذهن زیبا،و در نهایت خانه اسرار. خانه اسرار شامل سه اطاق مجزاست ،که هر کدام از این اطاق ها دارای ژانر و تم مخصوص به خودشان را دارند. بازی هوش کثیف تم پلیسی و هیجان مربوط به بمب گذاری که در اطاقِ یک بمب گذار حرفه ایی اتفاق می افتد. فرار ازجهنم سفید:تم ترس و هیجان که در یک حمام متروکه اتفاق می افتد. کد اچ 9:تم اکتشافی و کار گروهی که در یک اطاق شطرنجی اتفاق می افتد.

    شرایط استفاده اتاق فرار بازی خانه ذهن زیبا

    - قابل استفاده برای افراد 12 سال به بالا - امکان استفاده به صورت خانوادگی (آقایان و بانوان) - استفاده از نوشیدنی های گرم و سرد و دمنوش های مختلفدر اتاق ها به صورت رایگان - استفاده از کافی شاپ و کافه بازی با پرداخت هزینه جداگانه - ساعت کاری: شنبه الی پنجشنبه از ساعت 10 الی 16 -لطفا جهت هماهنگی در ساعات اداری با شماره 02142091420-4 تماس بگیرید.

    امکانات ویژه اتاق فرار بازی خانه ذهن زیبا

    بازی خانه ذهن زیبا مکانی در خیابان دولت در خانه ای زیبا و ویلایی با یک حیاط زیبای پر ازگل پر از بازیهای با حال و جذاب: گروهی، تکنفره، فان، خلاقانه، برد گیم و .... که شامل کافه بازی و اتاق های فرار بوده که شرکت در بازیها در اتاق فرار به صورت گروههای 2 تا 5 نفره با رده سنی 11 سال به بالا و کافه بازی به صورت یکنفره یا چند نفره با انجام بازیهای مختلف فکری امکان پذیر است.

    سایر اطلاعات اتاق فرار بازی خانه ذهن زیبا

    بازی چگونه است؟ در تمام بازیها، شما با کمک هم گروهتان معماها را حل میکنید و سر نخ ها سرانجام شما رو به فرار از اتاق هدایت میکنند. بعضی از سر نخ ها آسان هستند، در حالیکه بقیه معماها توانایی این را دارند که باعث شوند شما لحظاتی برای تفکرسرتان را بخارانید!! هیچ مهارت خاصی نیاز نیست، میتوانید در اتاق با همدیگر صحبت کنید، با دقت اتاق رو بگردید و اگر سر معمایی گیر افتادید، به نقطه دیگری یا سراغ معمای دیگری بروید. بازی ها با یک توضیح مختصر توسط کارمندان Escape roomآغاز میشود. آنها قوانین بازی را برای شما شرح میدهند. سپس شما به سمت اتاق راهنمایی خواهید شد، در پشت سر شما قفل میشود وشمارش معکوس شما برای فرار از اتاق آغاز میگردد. وقتتان که به پایان برسد شما یا با موفقیت راه فرار را پیدا کردید و بیرون آمده اید یا کارمندان Escape room درب خروج را به شما نشان خواهند داد. اگرچه این بازی ها پر از چلنج هستند اما نگران نباشید چه از اتاق فرار کنید یا نکنید ،کلی به شما خوش میگذره ... بازی ها ۶۰ دقیقه هستند و شما در کل ۷۰ دقیقه با ما از ابتدای بازی تا انتهای بازی زمان صرف خواهید کرد. یادتون باشه هیچگاه نباید هیجان بازی ها را با لو دادن جواب ها و معماها و سر نخ ها به دوستان و آشنایانتون خراب کنید، چون جایزه اصلی Escape room لذت حضور در اونجا و حل معماهاست. این لذات رو ار اونا نگیرید.
    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.