3.7
از7 نظر

امامزاده اسماعیل اصفهان

    2346
    نمایش

    در شرق خيابان هاتف و روبروي امامزاده جعفر مجموعه اي مركب از مسجد شعيا و امامزاده اسماعيل واقع شده است كه ساختمان امامزاده، مسجد و مرقد شعيا را به دوران قبل از اسلام نسبت مي دهند، اما مناره و قسمتي از ساختمان كنوني متعلق به دوران سلجوقي است.این اثر در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰ با شماره ثبت ۱۱۲ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات امامزاده اسماعیل اصفهان

    در صحن امامزاده؛ دو سنگاب نفيس وجود دارد كه تاريخ يكي از آن ها ۱۰۴۹ هجري قمري است. كتيبه هاي اين دو سنگاب شامل صلوات بر چهارده معصوم است. در سردر جنوبي امامزاده كتيبه اي است كه تاريخ آن ۱۰۴۳ هجري و نويسنده آن محمدرضا امامي است. در زير اين كتيبه، كتيبه ديگري است كه در سال ۱۱۱۴ هجري قمري در زمان شاه سلطان حسين نوشته شده است.

    تاریخچه امامزاده اسماعیل اصفهان

    ساختمان اصلی بنا مربوط به دوران باستان و قبل از اسلام است، اما مناره و قسمتی از ساختمان کنونی متعلق به دوران سلجوقی است.

    امکانات ویژه امامزاده اسماعیل اصفهان

    اين جاذبه داراي امكاناتي همچون؛دسترسي به وسايل نقليه،پاركينگ،اقامتگاه،بوفه و پوشش شبكه مي باشد.

    ویژگی‌ها امامزاده اسماعیل اصفهان

    این اثر در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰ با شماره ثبت ۱۱۲ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

    زمان مناسب بازدید امامزاده اسماعیل اصفهان

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه فصل بهار تا اواخر پاييز مي باشد.

    پیشنهاد ویژه امامزاده اسماعیل اصفهان

    در نزديكي اين جاذبه بازار و بناهای تاریخی خیابان هاتف اصفهان قرار دارد ميتوانيد از اين جاذبه ها بازديد كنيد.

    سیمای عمومی امامزاده اسماعیل اصفهان

    در بالاي در چوبي بقعه كتيبه ديگري وجود دارد كه به خط ثلث است و تعميرات بنا در زمان شاه سلطان حسين را ذكر كرده است. در اطراف بقعه نيز اشعاري به خط نستعليق بر زمينه لاجوردي به قلم محمد صالح اصفهاني گچبري شده و طي اشعاري تاريخ ۱۱۱۱ هجري را بيان مي دارد.
    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    پارکینگ/ جای پارک
    بوفه
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    سرپوشیده
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    نزدیکترین اماکن مهم
    ایستگاه اتوبوس
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    امامزاده اسماعيل در اصفهان امامزاده اسماعيل امامزاده در امامزاده اصفهان اسماعيل امامزاده امامزاده در اسماعيل اصفهان در امامزاده در اسماعيل در اصفهان اصفهان امامزاده اصفهان اسماعيل اصفهان در امامزاده اسماعيل در امامزاده اسماعيل اصفهان امامزاده در اسماعيل امامزاده در اصفهان امامزاده اصفهان اسماعيل امامزاده اصفهان در اسماعيل امامزاده در اسماعيل امامزاده اصفهان اسماعيل در اصفهان اسماعيل در امامزاده اسماعيل اصفهان امامزاده اسماعيل اصفهان در در امامزاده اسماعيل در امامزاده اصفهان در اسماعيل امامزاده در اسماعيل اصفهان در اصفهان امامزاده در اصفهان اسماعيل اصفهان امامزاده اسماعيل اصفهان امامزاده در اصفهان اسماعيل امامزاده اصفهان اسماعيل در اصفهان در امامزاده اصفهان در اسماعيل امامزاده اسماعيل در اصفهان امامزاده در اصفهان اسماعيل امامزاده اصفهان اسماعيل در امامزاده در اسماعيل اصفهان امامزاده در اصفهان اسماعيل امامزاده اسماعيل اصفهان در اسماعيل امامزاده در اصفهان اسماعيل امامزاده اصفهان در اسماعيل در اصفهان امامزاده اسماعيل در امامزاده اصفهان در امامزاده اسماعيل اصفهان در اسماعيل امامزاده اصفهان در اصفهان امامزاده اسماعيل در اصفهان اسماعيل امامزاده اصفهان امامزاده اسماعيل در اصفهان اسماعيل امامزاده در اصفهان در امامزاده اسماعيل اصفهان اسماعيل در امامزاده اصفهان در اسماعيل امامزاده