2.8
از8 نظر

بازار بیرجند

    3741
    نمایش

    بازار بيرجند، تنها یکی از چندین مرکز خريد خراسان جنوبی است که در بافت قديمي اين شهر قرار دارد. بازار بيرجند در سال‌هاي اخير جنب و جوش بيشتري يافته و حوزه وسيعتري را پيدا کرده است. شهر بيرجند علاوه بر بازار قديمي، داراي چندين بازار ديگر هست که از اون جمله مي شه به  بازار سادسي، بازار سرپوش، بازار ملک، بازار چهکندي ها و ... اشاره کرد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات بازار بیرجند

    بازار قدیمی بیرجند در طی دوران‌های متمادی بافت سنتی خود را حفظ کرده و با گذشت ایام و گرمی داد و ستد، همچنان فعال بوده و هست. بازار بیرجند دارای کوچه‌هایی تنگ و در پاره‌ای از اماکن آن معماری سنتی قدیمی است که این معماری نشان از اصالت و قدمت دیرینه این بازار دارد. همچنین این بازار دارای کاروانسراهای قدیمی است. به طوری که سابقه این کاروانسراها به بیش از 300 سال پیش می‌رسد. این کاروانسراها غالبا دفاتر کار تجار و انبار کالا و مرکز خرید و فروش کالا بوده است.

    ویژگی‌ها بازار بیرجند

    بازار بیرجند در سال‌های اخیر جنب و جوش بیشتری یافته و حوزه وسیعتری را پیدا کرده است. شهر بیرجند علاوه بر بازار قدیمی، دارای چندین بازار دیگر هست که از اون جمله می شه به موارد زیر اشاره کرد. بازار سادسی: ورودی شرقی آن واقع در میدان امام و ضلع غربی آن متصل به بازار سرپوش. بازار سرپوش: واقع در بین دو بازار سادسی و ملک. بازار ملک: از قدیمی ترین بازارهای بیرجند است. از سمت شرق متصل به بازار سرپوش و از سمت غرب منتهی به سه راه اسدی. بازار چهکندی‌ها: واقع در سه راه اسدی. در این بازارها انواع پارچه، پوشاک، مواد خوراکی ، لوازم خانگی، فرش، سوغات بیرجند و ... به فروش می‌رسد.

    سایر اطلاعات بازار بیرجند

    همجواری این بازار با مرزهای کشورهای پاکستان، افغانستان و حتی هندوستان آن دوران باعث تبدیل شدن این بازار به بازار شاخص منطقه و شرق کشور شده است. در آن دوران بازرگانان هندی به بیرجند می‌آمدند و ادویه هندی را وارد بازار بیرجند می‌کردند و سالیان سال در بازار بیرجند اشتغال به کار داشتند.

    این بازار در قدیم الایام، محلی برای خرید و فروش فرآورده‌های منطقه مانند زعفران، گلیم، گیوه، گندم، جو، عدس، لوبیا، نخود، کتیرا و انقوزه، ترنجبین، قارچ، توت خشک، برگه هلو و زردآلو بوده است.

    زمان مناسب بازدید بازار بیرجند

    با توجه به وضعیت آب و هوایی خراسان جنوبی، فصل های بهار و پاییز زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه هستنند.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    تلفن عمومی
    پارکینگ/ جای پارک
    بوفه
    مناسب برای کهنسالان
    سرپوشیده
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    شب‌گردی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.