0
از0 نظر

بقعه شاهزاده محمدابراهیم (امامزاده كنگاور)

    300
    نمایش

    امامزاده محمدابراهيم فرزند على‏بن حسين، امام چهارم در محله گچ كن كنگاور قرار دارد. بناى امامزاده بر اثر زلزله سال 1336 تخريب شد و بنايى نوساز و بزرگتر به جاى آن بنا گرديده است.این امامزاده دارای اتاق مرکزی گنبد است که چهار کنج آن را از داخل با چهار ‏گوشواره جمع کرده و به صورت مدور در آورده اند و سرانجام گنبد بنا را بر آن استوار ساخته اند. گنبد آن از نوع گنبد های دو ‏پوش و به صورت نیم کروی بلند است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات بقعه شاهزاده محمدابراهیم (امامزاده كنگاور)

    مردم این منطقه اعتقاد خاصی به این امامزاده دارند و برای اهدای نذورات خود و زیارت به اینجا می آیند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا با توجه به هشدارهای ستاد مقابله با کرونا و اعمال برخی محدودیت های کرونایی زئران با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی به زیارت شرف یاب می شوند.

    تاریخچه بقعه شاهزاده محمدابراهیم (امامزاده كنگاور)

    نویسنده ی دائرة المعارف بقاع متبرکه نیزاعتقاد دارد که امامزاده ابراهیم مدفون در کنگاوراز اعقاب امام چهارم حضرت سجاد (علیه السلام) است و نسب صحیح آن را چنین آورده است: «ابراهیم بن محمد الاصغر بن علی بن ابی الحسن الدینوری بن حسن بن حسین بن حسن الافطس بن علی الاصغر بن امام سجاد (علیه السلام)» کنیه او ابوالقاسم و نوه سیدعلی دینوری است که در دینور سکونت داشته است.کنیه او ابوالقاسم و نوه علی دینوری است که در دینور سکونت داشته است(تهذیب النساب، ص۲۶۲؛ المعقبون من آل ابی طالب، ج۳ ص۳۶۵)

    سیمای عمومی بقعه شاهزاده محمدابراهیم (امامزاده كنگاور)

     این امامزاده دارای اتاق مرکزی گنبد است که چهار کنج آن را از داخل با چهار ‏گوشواره جمع کرده و به صورت مدور در آورده اند و سرانجام گنبد بنا را بر آن استوار ساخته اند. گنبد آن از نوع گنبد های دو ‏پوش و به صورت نیم کروی بلند است.

    پوسته خارجی گنبد بر روی کمربندی که از آجر ساده چیده شده است بنا شده و دو ‏گلدسته استوانه ای کوتاه از آجر در جلوی ورودی بقعه است و صندوقی ساده و چوبین و ‏بدون نقش و کنده کاری در وسط ضریحی مشبک و چوبی قرار داردکه بر اثر آتش ‏سوزی بخشی از آن از بین رفت ‏.

    زمان مناسب بازدید بقعه شاهزاده محمدابراهیم (امامزاده كنگاور)

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه اواخر بهار و تابستان است.

    سایر اطلاعات بقعه شاهزاده محمدابراهیم (امامزاده كنگاور)

    از بنای قدیمی امامزاده تنها سر در ورودی به محوطه ‏صحن، بر جای مانده است که کتیبه ای بر سنگ در بقعه نصب شده و اشاره به وقف پاره ای از املاک و چند مغازه دارد. در شمال ‏غربی بقعه، مسجدی به نام شاهزاده ابراهیم، وجود دارد که در اوایل انقلاب ساخته شده است.‏

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    نمازخانه
    مناسب برای کهنسالان
    سرپوشیده
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.