2.8
از4 نظر

بوستان بازیافت تهران

    1633
    نمایش

    اگر به دنبال يک جاي خوب براي گردش و تفريح در جنوب تهران هستيد، مي توانيد بوستان بازيافت را در ليست انتخاب هايتان قرار دهيد. در پارک بازيافت تهران تنديس‌حيوانات با پسماندهاي خشک و زباله‌هاي دورريختني ساخته شده و حتي براي ساخت نيمکت‌ها و گلدان‌ها هم از لاستيک‌هاي فرسوده انواع خودروها استفاده شده است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات بوستان بازیافت تهران

    در بوستان بازیافت سعی شده با طراحی خاصی از المان ها و مجسمه ها، کاری کنند تا شما به مفهوم جدیدی از بازیافت و استفاده مناسب از مواد دورریختنی برسند. «بوستان بازیافت» در جنوب شهر تهران پر از تندیس‌هایی است که با مواد و وسایل دورریختنی ساخته شده‌اند. علاوه بر این شهروندان فعال و خلاق با نبوغ و استعداد خود از آهن‌آلات و سایر فلزات اشکال و مجسمه‌های حجمی ساخته‌اند که به‌عنوان تزئین‌کننده بوستان در نقاط مختلف آن نصب شده است.

    تاریخچه بوستان بازیافت تهران

    طرح پارک بازیافت با استفاده از تجربه های جهانی در مورد بازیافت شکل گرفته است اما این پارک با این شکل برای اولین بار است که در ایران ساخته شده است.

    ویژگی‌ها بوستان بازیافت تهران

    در حال حاضر متاسفانه خیلی از مواد قابل بازیافت در زباله های تهران بدون هیچگونه بازیافتی دور ریخته می شوند؛ در حالی که اگر در پارک بازیافت علی آباد تهران قدم بزنید، متوجه می شوید که می توان از این مواد دور ریختنی استفاده های زیادی کرد. هدف از ساخت این پارک این است که نشان دهیم می توان با استفاده از پسماندهای خشک یک پارک را تجهیز کرد. بوستان بازیافت تهران حاصل از مواد و وسایل دور ریختنی است . در این بوستان تندیس های حیوانات با پسماندهای خشک و زباله های دور ریختنی ساخته شده اند.بر همین اساس و بطور موردی می توان به ساخت نیمکتها و حتی گلدانها در گوشه و کنار این بوستان اشاره کرد که از لاستیک های فرسوده انواع خودروها استفاده شده است. علاوه بر این شهروندان فعال و خلاق با نبوغ و استعداد خود از آهن آلات و سایر فلزات اشکال و مجسمه های حجمی ساخته اند و به عنوان تزیین کننده بوستان در نقاط مختلف آن نصب شده است.

    سایر اطلاعات بوستان بازیافت تهران

    طرح پارک بازیافت با استفاده از تجربه‌های جهانی در مورد بازیافت شکل گرفته اما این پارک با این شکل و شمایل برای اولین بار در ایران ساخته شده است. این مکان با توجه به ایده جدید و نو و زیبایی خاص و منحصر به فردش مکانی جذاب و خاطره‌انگیز را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده که می‌تواند برای کودکان نیز در عین مفرح بودن آموزنده باشد. بوستان بازیافت تهران در محله علی‌آباد، بالاتر از بزرگراه آزادگان و به عبارتی ضلع جنوب پارک خزانه در منطقه12 شهرداری تهران قرار دارد. با این حساب، جنوب شهری‌ها همسایه این بوستان هستند و برای رسیدن به آن کار سختی ندارند، اهالی شمال شهر هم اگر گذرشان به سمت مناطق جنوب شهر افتاد می‌توانند گشتی در این بوستان بزنند و تصویری را که از «جنوب شهر» در ذهن دارند به‌روز کنند.
    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    پارک بازیافت تهران در محله علی آباد بالاتر از بزرگراه آزادگان و به عبارتی ضلع جنوب پارک خزانه در منطقه 12 شهرداری تهران قرار دارد.

    مترو

    نزدیک ترین ایستگاه مترو به پارک بازیافت، ایستگاه مترو علی آباد واقع در خط یک مترو تهران است.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.