0
از0 نظر

تالاب عمارت سربند

    3213
    نمایش

    تالاب عمارت در بخش کزاز ، کنار روستاي عمارت و نزديک روستاي هفته از توابع سربند در استان مرکزي است . اراضی آبی عمارت 143 هکتار و اراضی دیم 183 هکتار است. سطوح زیر کشت شامل قلمستان ، باغ میوه (گردو،سیب و انگور ) و بقیه ، زمین کشاورزی شامل یونجه ، گندم ،شبدر و حبوبات و جو می باشد.منابع آب کشاورزی روستا ، آب چشمه مسجد و آب چشمه قلقله (که از زیر درز کمرتپه بیرون می آید)می باشد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات تالاب عمارت سربند

    تالاب عمارت سربند يکي از زيستگاه هاي خوب پرندگان ( چه مهاجر و چه بومي ) از قبيل اردک و غاز بوده که در حفظ اکوسيستم جانوري و گياهي نقش مهمي را دارا است . تالاب هفته عمارت گذشته از تأثير فوق در تعديل درجه حرارت و رطوبت منطقه موثر است.

    ویژگی‌ها تالاب عمارت سربند

    تالاب عمارت سربند علاوه بر زيبايي چشمگير، از جهات مختلف نيز نقشي حياتي در منطقه ايفا مي کند و يکي از منابع ارزشمند سياحتي استان به شمار مي آيد. اين تالاب ضمن تثبيت آب رودخانه شرا و آبياري اراضي کشاورزي، از جنبه هاي زيست محيطي و تفرجگاهي نيز واجد اهميت است.

    تالاب عمارت يکي از زيستگاه هاي مهم پرندگاني از قبيل اردک، غاز و حواصيل است که در حيات اکوسيستم جانوري و گياهي منطقه نقش مهمي به عهده دارد. پيرامون اين تالاب با فضاي کوهستاني و آب و هواي مناسب همواره مورد توجه گردشگران بوده است.

    تاریخچه تالاب عمارت سربند

    در قدیم چند کاروانسرا داشته که آثاری از آن ها باقی نمانده است.از آثار و نشانه های تمدن در نزدیکی عمارت (که به قدمت 6-5 هزار ساله منطقه دلالت می کند)وجود معدن لکان یا کرک است.
    قبل از استخراج در دوره های جدید زاغه هایی خیلی قدیمی و حفره هایی وجود دارد که نشان می دهد تا حدود 1000 سال پیش، از آن معادن استفاده می کرده اند.مصرف سرب، پیش از اسلام در ایران بسیار کاربرد داشته است.آثار خرابه های باقیمانده از حمام و مدرسه قدیمی در روستا نشان می دهد که روستای عمارت دارای قدمت نزدیک به 300 سال می باشد.خاستگاه اولیه این روستا در اطراف چشمه و استخر آب نزدیک مسجد (در دامنه غربی تپه ) بوده و به تدریج روستا در سال های بعد به شمال و جنوب تپه گسترش یافته است.

    زمان مناسب بازدید تالاب عمارت سربند

    بترین زمان برای بازدید از این جاذبه فصل بهار و تابستان است.

    سایر اطلاعات تالاب عمارت سربند

    روستای عمارت یکی از روستاهای مهم شهرستان سربند است.این روستا در دهستان قره کهریز از بخش مرکزی شهرستان شازند قرار دارد.روستای عمارت در فاصله 48 کیلومتری از شهر اراک قرار گرفته است.فاصله این روستا تا شهر شازند 22 کیلومتر و تا روستای هفته، مرکز دهستان قره کهریز نزدیک به 3 کیلومتر است.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.