0
از0 نظر

جزیره تنب کوچک هرمزگان

    714
    نمایش

    جزیره تنب کوچک یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در خلیج فارس است. این جزیره با مساحت ۲ تا ۲٫۵ کیلومتر در جنوب بندرلنگه و در غرب تنب بزرگ واقع شده‌است. این جزیره ایرانی مثلثی شکل و در ۱۵ کیلومتری (۸ مایلی) غرب جزیره تنب بزرگ قرار دارد. نزدیک‌ترین بندر ایرانی به این جزیره بندر خمیر و بندر لنگه با ۷۵ کیلومتر فاصله است. مرتفع‌ترین نقطه آن از سطح دریا ۳۵ متر ارتفاع دارد که به آن تپه زهرا گفته می‌شود.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات جزیره تنب کوچک هرمزگان

    این جزیره کاملا نظامی است و مرتفعترین نقطه آن از سطح دریا ۳۵ متر ارتفاع دارد . که به آن تپه زهرا گفته میشود. در این جزیره استحکامات و تجهیزات نظامی ایرانی مستقر میباشد. خاک آن از نوع شنی و در برخی مناطق صخرهای است. ماهیت نظامی جزیره امکان عکسبرداری را نمیدهد ولی جزیرهای است بسیار زیبا که از مرکز آن میتوان هم طلوع و هم غروب خورشید را تماشا کرد. تنب کوچک دارای اسکله های نسبتا کوچک و باند فرودگاه کوچکی است که کاربرد نظامی دارد.

    زمان مناسب بازدید جزیره تنب کوچک هرمزگان

    بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه فصل پاییز و زمستان است.

    امکانات ویژه جزیره تنب کوچک هرمزگان

    تنب کوچک دارای اسکله‌ای نسبتاً کوچک و باند فرودگاه کوچکی است که کاربرد نظامی دارد.

    نکات مثبت جزیره تنب کوچک هرمزگان

    جزیره تنب کوچک به همراه جزایر تنب بزرگ و ابوموسی در عمیق‌ترین قسمت‌های خلیج فارس و در داخل دو کریدور رفت و برگشت طرح تفکیک تردد بین‌المللی کشتی‌ها واقع شده‌اند. این مسئله باعث شده تا این جزایر از نظر ژئوپلیتیکی و استراتژیکی اهمیت ویژه‌ای به دست آورند. زیرا بخش مهمی از نفت خام مورد نیاز جهان از میان این جزایر می‌گذرد.

    ویژگی‌ها جزیره تنب کوچک هرمزگان

    این جزیره ایرانی مثلثی شکل و در ۱۵ کیلومتری (۸ مایلی) غرب جزیره تنب بزرگ بين E5508 تا E5510 درجه طول شرقي نسبت به نصف‌النهار گرينويچ و بين N2614 تا N2615 درجه عرض شمالي قرار دارد . فاصله آن تا مرکز استان هرمزگان ٬ شهر بندر عباس از طریق دریا حدود ۱۶۹ کیلومتر (۱۰۵ مایل)می باشد. نزدیکترین بندر ایرانی به این جزیره بندر خمیر و بندر لنگه با ۷۵ کیلومتر فاصله است . بزرگترین ضلع جزیره ۱.۹ کیلومتر و مساحت آن حدود ۲,۱ کیلومتر مربع است . ا

    سایر اطلاعات جزیره تنب کوچک هرمزگان

    نام‌ دیگر آن در قدیم تنب گَپ، تنب مار و تل مار بوده است. نيمه‌ي شرقي جزيره از نيمه‌ي غربي آن مرتفع‌تر است و بخش‌هاي مركزي و جنوب جزيره نسبتاً صاف و مسطح هستند. به هنگام مد، بخشي از آن به زير آب مي‌ر ود. در برخي مناطق آن تنها گياهان مقاوم در برابر خشكي و شوري مي‌رويند. تنها موجودات زنده اين جزيره برخي پرندگان و مارها هستند و از همين رو آن را «تنب مار» نيز ناميده‌اند.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.