0
از0 نظر

خانه تاریخی منوچهری سنندج

    141
    نمایش

    خانه تاریخی منوچهری سنندج از دیگر آثار تاریخی این شهر است که با توجه به الگوهای معماری به کار گرفته شده در ساخت بنا، می توان تاریخ ساخت ان را به دوران قاجاریه نسبت داد. این خانه تاریخی در سال ۱۳۸۶ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد. از مهم‌ترین قسمت‌های خانه تاریخی منوچهری باید به فضا های سه دری، اتاق شاه نشین با ارسی ۵ دری و ایوان آن در طبقه اول اشاره کرد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات خانه تاریخی منوچهری سنندج

    تناسبات بکار رفته در ساخت فضا ها و نمای ان حکایت از پیروی بنا از الگو های مشخصه زمان خود می کند که در نوع خود قابل بررسی و تامل می باشد دسترسی به بنا از ود دهلیز ورودی امکان پذیر است که پس از عبور ازان با چندین پله می توان فضای سه دری در همکف با درب پنجره های موجود در فضا های داخلی با کتیبه های گره چینی حقظ شده قدیمی را می توان مشاهده کرد.

    سیمای عمومی خانه تاریخی منوچهری سنندج

    دسترسی به طبقه اول مستلزم عبور از دو باکس پله واقع در دو جانب بنا است که در حال حاضر بنا به دلایل مختلف از باکس پله جانب راست ساختمان استفاده می شود خصوصیات و ویز گی های معماری طبقه اول استفاده مطلوبتر و ممتازی را نسبت به طبقه همکف را گواه می دهد که می توان به اتاقهای سه دری و فضای شاه نشین با ارسی پنج دری و ایوان ان اشاره کرد خوشبختانه تمامی درب پنجره های داخلی با کتیبه های مختلف و زیبای گره چینی شده و ارسی پنج دری با تزیینات وابسته به ان به همان طرح وفرم اولیه حفظ و سالم مانده است که می توان انرا از ویز گی های ممتاز بنا دانست
    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    نمازخانه
    تلفن عمومی
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.