3
از1 نظر

خانه تقوی نهبندان (خانه اکرم خان)

    1221
    نمایش

    خانه تقوي نهبندان یا خانه اکرم خان، تنها یکی از چندین جاذبه گردشگری و دیدنی موجود در استان خراسان جنوبی به شمار می رود که در داخل بافت تاريخي نهبندان قرار دارد. با توجه به شواهد موجود از معماري اين بنا، قدمت آن به اواخر دوران قاجاریه مربوط می شود. همچنین، این عمارت از نظر معماری با آب و هوای گرم منطقه سازگار و دارای یک حیاط مرکزی است که دور تا دور آن اتاق و ایوان دیده می شود.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات خانه تقوی نهبندان (خانه اکرم خان)

    از خصوصیت بارز خانه تقوی نهبندان (خانه اکرم خان) دو ایوان شمالی و جنوبی بنا است که به شیوه قوس جناغی اجرا شده و با فرم دیگر بناهای نهبندان که دارای قوسهای بیز هستند متفاوت می باشد. همچنین این بنا نسبت به سایر بناهای موجود در بافت تاریخی دارای ارتفاع بیشتری است. فضاهای موجود در اضلاع شرقی و غربی دارای پوشش گهواره ای هستند. در گوشه جنوب شرقی راهرویی قرار دارد که به تنورخانه منتهی می شود.

    ویژگی‌ها خانه تقوی نهبندان (خانه اکرم خان)

    پوشش تنورخانه از نوع گنبدی است که با خیزکمی به نورگیر بالای آن منتهی می شود. ایوانهای شمالی و جنوبی قرینه هم هستند و ارتفاع آنها از اضلاع شرقی و غربی حدود یک متر بیشتر است. کف این ایوانها حدود نیم متر بلندتر از کف حیاط است. دورتادور لبه بامهای مشرف بر حیاط با رخبام تزئین شده است. در پشت ایوان شمالی باغی وجود داشته که از طریق ورودی واقع در ضلع شمالی این ایوان به آن راهی وجود داشته ودر اتاقهای دو طرف ایوان نیز پنجره هایی در ضلع شمالی تعبیه شده بوده که به فضای باغ اشراف داشته اند.
    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.