0
از0 نظر

خانه حفیظی های بروجن (موزه بهرامی)

    2581
    نمایش

    خانه تاریخی حفیظی‌های بروجن، تنها یکی از چند جاذبه گردشگری تاریخی استان چهارمحال و بختیاری است که امروزه به عنوان موزه مردم شناسی بروجن و یا موزه بهرامی فعالیت می‌کند. قدمت بنای این خانه به اواخر دوره قاجار بر می‌گردد و در سال‌های گذشته مورد مرمت قرار گرفته است. همه ساله بسیاری از علاقه‌مندان برای بازدید از این خانه و موزه تماشایی به خیابان فردوسی در شهرستان بروجن سر می‌زنند. نام خانه حفیظی‌ها در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات خانه حفیظی های بروجن (موزه بهرامی)

    این موزه در زمینی به مساحت یک هزار و 500 متر ساخته می شود و ساخت فضاهای مختلفی مانند گالری ها، کتابخانه و ... در آن طراحی شده است. در این موزه نوع روش کشاورزی، پخت نان، تولید صنایع دستی، ازدواج و عروسی و... توسط مردم گذشته این منطقه نشان داده شده است. در این موزه همچنین کسبه‌ی گذشته استان چهارمحال و بختیاری مانند نمد مالی، کلاه مالی و... به دست مجسمه‌ها بازسازی شده است.

    تاریخچه خانه حفیظی های بروجن (موزه بهرامی)

    ساختمان موزه مردم شناسی بروجن مربوط به 120 سال پیش است. این خانه متعلق به فردی به نام مصطفی خان بوده که بعد‌ها به نام خانه حفیظی‌ها شهرت پیدا می کند. میراث فرهنگی این خانه تاریخی را از بازماندگان می خرد و آن را تبدیل به موزه مردم شناسی می‌کند. هم اکنون در این موزه سبک زندگی مردم چهارمحال و بختیاری به ویژه مردم شهرستان بروجن توسط مجسمه های نمایان شده است.

    ویژگی‌ها خانه حفیظی های بروجن (موزه بهرامی)

    موزه استاد بهرامی بروجن یکی از مهمترین موزه‌های مردم شناسی بروجن است که با معماری بسیار زیبا گوشه هایی از نوع زندگی مردم گذشته این استان را نمایان کرده است. همچنین در این موزه تندیس هایی از مشاهیر ایران چون سعدی، فردوسی، پروین اعتصامی و ... در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.

    سیمای عمومی خانه حفیظی های بروجن (موزه بهرامی)

    در این موزه ظروف سنگی، مسی و چوبی، ابزارهای کشاورزی، کتاب‌ها و نسخه‌های خطی و قدیمی، سماور و قوری‌های قدیمی، انواع کفش و پوشاک محلی و سنتی و صدها اثر تاریخی و مجسمه‌های سنگی به نمایش گذاشته شده است. یکی از زیباترین قسمت‌های این موزه محل پخت نان است که با معماری بسیاری زیبا و هنرمندانه ساخته شده و نوع پخت نان در گذشته چهارمحال و بختیاری توسط زنان این استان را نمایان کرده است.

    زمان مناسب بازدید خانه حفیظی های بروجن (موزه بهرامی)

    با توجه به وضعیت آب و هوایی استان چهارمحال و بختیاری، بهار و تابستان زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه است.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    نمازخانه
    تلفن عمومی
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    سرپوشیده
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.