0
از0 نظر

دره و آبشار ماهاران قشلاق هادیشهر

    3232
    نمایش

    دره ماهاران و آبشار زیبای آن در نزدیکی روستای قشلاق در دامنه شمالی کیامکی داغ و در جنوب شرقی لیوارجان واقع شده است. مناطق زيباي طبيعي چون آسياب خرابه، ماهاران و روستاهاي سرسبز و خرم با باغات ميوه، جلفا را به يکي از زيباترين مناطق آذربايجان مبدل ساخته است.در اين منطقه به علت وجود اختلاف ارتفاع بسيار در يک محدوده و تفاوت هاي اقليمي متفاوت، فصول رويش گياهان متنوع است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات دره و آبشار ماهاران قشلاق هادیشهر

    دره و آبشار ماهاران قشلاق هادیشهر موجب شده است همه ساله بسياري از علاقمندان طبيعت، گردشگران و کوهوردان به ديدار آبشارها، علفزارهاي وحشي و مناطق ييلاقي ناحيه ماهاران بروند.

    ویژگی‌ها دره و آبشار ماهاران قشلاق هادیشهر

    در اين منطقه به علت وجود اختلاف ارتفاع بسيار در يک محدوده و تفاوت هاي اقليمي متفاوت، فصول رويش گياهان متنوع است. در حاليکه در اواخر زمستان و اوايل بهار در کناره هاي رودخانه ارس درختان به شکوفه نشسته و گل و گياه حال و هواي بهاري در منطقه بوجود آورده است، ارتفاعات جنوبي بويژه ارتفاعات کيامکي داغ، پوشيده از برف است و اوج رويش هاي آن در اواخر بهار و اوايل تابستان اتفاق مي افتد.

    سیمای عمومی دره و آبشار ماهاران قشلاق هادیشهر

    جاذبه‌‌های خاص این آبشار، دامنه ‌های زیبای آن است که در ارتفاعات بلند همراه علفزارهای وحشی و مناطق ییلاقی، منظره‌ای بدیع پیش چشم قرار می‌دهد. در قلب آبشار ماهاران، چشمه ‌های کوچک و بزرگی مشاهده می‌کنید که از دامنه‌‌های کوه به دره واژگون شده‌اند. آب این چشمه‌‌ها باعث حاصلخیزی درختان و گل‌‌های پراکنده اطراف شده است. تنوع اقلیمی از دیدنی‌های این منطقه به شمار می‌رود.

    زمان مناسب بازدید دره و آبشار ماهاران قشلاق هادیشهر

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه فصل بهار و تابستان مي باشد.

    سایر اطلاعات دره و آبشار ماهاران قشلاق هادیشهر

    در ابتداي بهار، رويش لاله‌هاي رنگارنگ در دامنه‌هاي کوهستاني کنتال و قلعه علي بيگ، منظره بسيار بديع و زيبايي را بوجود مي‌آورد و تعداد زيادي از دوستداران طبيعت را به اين منطقه مي‌کشاند. دوستداران و علاقمندان به گردشگری و طبیعت و کوهنوردی هر ساله به شهر جلفا سفر می‌کنند تا از نزدیک با طبیعت بکر و زیبای این منطقه آشنا شوند و به نظاره آن بنشینند. 

    نکات مثبت دره و آبشار ماهاران قشلاق هادیشهر

    وجود تنوع اقليمي بر جاذبه هاي توريستي منطقه افزوده است. تعداد کثيري از علاقمندان به طبيعت در فصول مختلف سال از زيبايي هاي اين منطقه ديدن مي‌کنند.  

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.