0
از0 نظر

دره گردو اراک

    3699
    نمایش

    دره گردو یک منطقه نمونه گردشگری است که با وسعت ۱۰۰ هکتار در جنوب شهر اراک قرار دارد و از آب و هوای مناسب، طبیعت بکر و مسیر دسترسی آسان برخوردار است.دلیل نامگذاری این منطقه وجود روستای گردو و همچنین درختان گردو در این دره می‌باشد. دره گردو در نزدیکی کوه سرخه قرار دارد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات دره گردو اراک

    دره گردو اراک با وسعت ۱۰۰ هکتار در جنوب شهر اراک قرار دارد و از آب و هوای مناسب، طبیعت بکر و مسیر دسترسی آسان برخوردار است.

    ویژگی‌ها دره گردو اراک

    وسعت این دره حدود ۱۰۰ هکتار است که در منطقه جنوبی شهر اراک قرار دارد. این مکان گردشگری دارای تنوع گیاهی، رودخانه و مسیرهای مختلفی است که به روستاهای اطراف این دره می‌رسد.

    سیمای عمومی دره گردو اراک

    این دره به وجود رودخانه و درختان گردویی که در آنجا وجود دارد، معروف است. رودخانه این دره بسیار زیبا و بلند بوده و در برخی قسمت‌های این رودخانه سنگ فرش‌های زیبایی وجود دارد. کنار این رودخانه مکان دل‌انگیزی برای صرف غذا است و صرف غذا در کنار خانواده در کنار آن لذت خاص خود را دارد.

    درختان

    دره گردوی اراک بسیار پهناور است و در آن درختان گردوی بسیار زیادی وجود دارند. اما اخیرا دیده شده که برخی از افراد اقدام به قطع کردن این درختان می‌کنند. در اطراف این دره نیز درختان گردوی زیادی وجود دارند که تقریبا گردوی مورد نیاز مردم اراک و دیگر شهرها را تامین می‌کند.

    تنوع گیاهی

    در این دره تنوع گیاهی بسیار زیادی وجود دارد و در فصل بهار گل‌ها و گیاهان زیادی را می‌توان مشاهده کرد. در فصل زمستان و بهار در ارتفاعات این دره گیاهان خاص و کمیابی رشد می‌کند که آن گیاهان را در هر جایی نمی‌توان یافت. در کنار رودخانه این دره نیز گل‌های زیبایی رشد می‌کند. سرسبز بودن این دره برای عکسبرداری مناسب است و کسانی که به عکس برداری از طبیعت علاقه‌مند هستند، در این دره می‌توانند سوژه‌های خوبی را پیدا کنند.

    آبشار

    در دره گردوی اراک دو یا سه آبشار وجود دارد که بسیار زیبا و قابل دسترس هستند. بر روی همه‌ی این آبشارها یک پل بنا شده که رفت و آمد را برای گردشگران و مردم راحت‌تر کند. در کنار این آبشارها سنگ نمای زیبایی ساخته شده که چشم‌انداز بسیار زیبایی را خلق کرده است. در صورتی که بارش باران زیاد باشد، صدای آبشار از فاصله زیاد به گوش می‌رسد که بسیار دل انگیز است.

    ارتفاعات

    دره گردو در اطراف خود ارتفاعات بلندی دارد که کوه‌نوردان و تپه‌نوردان را به سمت خود می‌طلبد. کوه‌های این دره بسیار بلند و تپه‌های آن نیز بسیار طولانی هستند که همین امر موجب منحصر به فرد شدن این دره می‎شود. علاوه بر این تنوع گیاهی در ارتفاعات این دره بیشتر بوده و در برخی موارد گیاهان خاصی نیز در اطراف دیده می‌شوند.

    جاده و پیست

    این دره بزرگ در خود جاده‌ها و پیست‌های بسیار زیادی را جای داده که افراد بسیار زیادی از نقاط مختلف شهر اراک برای انجام تمرینات و پیاده‌روی به سمت این دره می‌آیند. دره گردوی اراک جاده‌های بسیار زیادی دارد که به روستاهای اطراف این دره می‌رسند. در این روستاها باغ و درختان گردوی زیادی وجود دارد که بسیار زیبا و قدیمی هستند. پیست‌های این دره نیز مناسب دویدن و دوچرخه سواری بوده که برخی از اردوهای ورزشی نیز در این دره برگزار می‌شود.

    پل‌ها

    این دره پل‌های بزرگی به طول ۵ تا ۱۵ متر دارد که از روی رودخانه دره گردوی اراک می‌گذرند. نمای اطراف این پل‌ها بسیار زیبا بوده و در صورتی که رودخانه پر از آب باشد، صدای زیبای گذر آب به گوش می‌رسد که بسیار لذت بخش است. پل‌های این دره فلزی هستند و شما می‌توانید همراه با خوانواده خود روی آن‌ها گذر کرده و خاطرات خوبی برای خود بسازید. زیر این پل‌ها سنگ نماهاس شیب دار وجود دارد که آب را به سمت پایین هدایت کرده و نمای بسیار زیبایی را خلق می‌کند.

    زمان مناسب بازدید دره گردو اراک

    بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه فصل بهار و تابستان است.

    شرایط استفاده دره گردو اراک

    • آشغال ریختن در هر نقطه از این دره ممنوع است و در صورت مشاهده با شما برخورد خواهد شد

    • ضرر زدن به اموال عمومی در صورت مشاهده موجب جریمه نقدی شما می‌شود که باید در همان لحظه آن را پرداخت کنید

    • درست کردن آتش در این منطقه ممنوع است و شما می‌توانید وسایل گرمازا را همراه خود بیاورید

    • شنا کردن در مناطق پر عمق رودخانه و یا مکان‌هایی که آب جمع شده است، ممنوع بوده و این ممنوعیت به خاطر جان مردم وضع شده است.

    سایر اطلاعات دره گردو اراک

    دلیل نامگذاری این منطقه وجود روستای گردو و همچنین درختان بسیار گردو در این دره است.

    نکات مثبت دره گردو اراک

    در دره گردوی اراک فضای باز زیادی وجود دارد که همین امر باعث شده تا باد به خوبی در این منطقه وزش داشته باشد. وزش باد، این مکان را برای بادبادک هوا کردن مناسب می‌کند و کودکان و افراد بزرگسال می‌توانند در این منطقه تفریح خوب و مفرحی را تجربه کنند.

    وسایل مورد نیاز دره گردو اراک

    مواردی همچون کفش مناسب طبیعت گردی، یک دست لباس اضافه، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کلاه و پاوربانک به همراه داشته باشید.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.