0
از0 نظر

دریاچه خولشکوه گیلان

    11318
    نمایش

     درياچه خولشکوه گيلان واقع است در حدود 2002 متر از سطح دريا ارتفاع دارد و يکي از درياچه هاي زيبا و بکر شمال کشور به شمار مي رود.  طول  درياچه خولشکوه گيلان در حدود 260 متر و عرض آن 230 متر است.رقم‌هایی از بابونه، مهر سلیمان (شقاقل)، گل چای، گل گاوزبان و صدها گونه گیاهی دیگر از خانواده‌های مختلف گیاهی در این منطقه به وفور یافت می‌شوند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات دریاچه خولشکوه گیلان

    دریاچه خولشکوه گیلان در قسمت شمال شرقی روستای خرمکوه و روستای کلیشم قرار دارد. روستای خرمکوه در بخش عمارلو شهرستان رودبار قرار دارد. زمین‌ها و علف زارهای این ناحیه از زمان‌های گذشته متعلق به اهالی روستای خرمکوه و روستای کلیشم بوده است.

    ویژگی‌ها دریاچه خولشکوه گیلان

    در این ناحیه استخر(سَل) طبیعی و چشمه قل قله وجود دارد که از منابع خدا دادی و شگفت آور هستند. آب چشمه‌ها و رودها از این ناحیه به طرف روستای خرمکوه سرازیر می‌شود. مسیر دسترسی به خولشکوه از جاده جیرنده،خرمکوه، خلشکوه قابل انجام است.

    زمان مناسب بازدید دریاچه خولشکوه گیلان

    از اواخر فروردین تا اواسط مرداد ماه این منطقه خوش آب و هوا و سرسبز است.

    سایر اطلاعات دریاچه خولشکوه گیلان

    دهستان کلیشم در شمال ایران، استان گیلان، شهرستان رودبار، بخش عمارلو واقع شده است و منطقه‌ ای کوهستانی است. این منطقه در واقع ییلاق روستاییان اهالی روستای کلیشم و خرمکوه شمرده می‌شود.

    گراز، موش خرما، سنجاب، و روباه از حیات وحش غالب منطقه شمرده می‌شوند. از پرندگان می توان به کبک،تیهو، بلدرچین و شانه بسر اشاره کرد. پوشش گیاهی منطقه بابونه، مهر سلیمان (شقاقل)، گل چای، گل گاوزبان و صدها گونه گیاهی دیگر در این منطقه به وفور یافت می‌شوند.

    خولشکوه منطقه ای خوش آب و هوا در بخش عمارلوی شهرستان رودبار،استان گیلان قرار دارد.در خولشکوه یک استخر بزرگ،سه استخر طبیعی کوچک و چشمه ای به نام قُل قُله وجود دارد.

    سیمای عمومی دریاچه خولشکوه گیلان

    رقم‌هایی از بابونه، مهر سلیمان (شقاقل)، گل چای، گل گاو زبان و صدها گونه گیاهی دیگر از خانواده‌های مختلف گیاهی در این منطقه به وفور یافت می‌شوند.

    وسایل مورد نیاز دریاچه خولشکوه گیلان

    پوشش گياهي متنوع،طبيعت بكر از زيبايي هاي اين جاذبه مي باشد.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    1-لوشان-جیرنده(50کیلومتر)-داماش-(15کیلومتر)خولشکوه10کیلومتر 2-لوشان-جیرنده-کسیر خرمکوه،ویه،ناوه،کلیشم-خولشکوه60کیلومتر(آسفالت تا کلیشم) 3-رستم آباد-بره سر-خولشکوه(50کیلومتر)-جاده خاکی
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.