0
از0 نظر

دریاچه سد طالقان البرز

    429
    نمایش

    سد طالقان در استان البرز و در نزديکي شهر کرج قرار گرفته است و يکي از نقاط مورد توجه صيد در اطراف پايتخت به شمار مي رود.کرانه های اطراف این دریاچه به صورت خلیج های کوچکی به داخل مصب رودخانه های دائمی و فصلی که از قدیم الایام به طالقان رود سرازیر می شده اند پیشروی کرده است و باعث به وجود آمدن منا ظر بسیار بدیعی از پیشروی آب به خشکی شده اند. آب این دریاچه سبز رنگ بوده و دارای چندین نوع ماهی است که کولی نام یکی از انواع آن می باشد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات دریاچه سد طالقان البرز

    درياچه و سد طالقان در حال حاضر اصلي ترين منطقه توريستي و گردشگردي دره طالقان است. این دریاچه زیبا به خصوص در پايان هفته و روزهاي تعطيلي جمع زيادي از مردم و علاقه مندان به ورزش ماهیگیری را از شهرهاي اطراف به این محل می کشاند. این دریاچه که در پشت سدی به نام طالقان (از کرج تاشهرک طالقان 82 کیلومتر) قراردارد به طول تقریبی 15 کیلومتر در حد فاصل آبادی های گلینک ، میراش ،آردکان و آرموت از شمال و زیدشت و سنگ بن ازجنوب ، دارای محیطی بسیار جذاب و دلنشین است.

    سد طالقان، سدی مخزنی است در شهرستان طالقان از توابع استان البرز ایران واقع شده است. نیروگاه آبی طالقان از نوع غرقابی بوده و توان تولید برق آن، ۱۷٫۸مگاوات است.

    تاریخچه دریاچه سد طالقان البرز

    به منظور انتقال آب طالقان به دشت قزوین، در سال ۱۳۴۸ ساخت سد انحرافی سنگبان در طالقان و تونل انتقال آب به طول ۹ کیلومتر تا زیاران و سد انحرافی زیاران و مجموعه کانال‌های آبیاری دشت قزوین آغاز شد.

    مطالعات در سال 1354 جهت احداث سد مخزني طالقان در منطقه سنگ بن (جنوب روستاي سوهان) با تاسيس آب بند اوليه (نزد اهالي معروف به سد) پايان يافت. سرانجام بعد از 27 سال تاخير، با استفاده از تسهيلات فايناس شركت هاي چيني در فروردین سال ۱۳۸۱، عملیات ساخت سد مخزنی طالقان آغاز شد. در نهایت سد مخزني طالقان با هسته رسي و ظرفيتي در حدود 420 ميليون متر مكعب، در سال 1386 به بهره برداري رسيد.

    زمان مناسب بازدید دریاچه سد طالقان البرز

    بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه فصل بهار و تابستان است.

    وسایل مورد نیاز دریاچه سد طالقان البرز

    وسایل پیک نیک واسکان موقت(چادر و...)

    سیمای عمومی دریاچه سد طالقان البرز

    کرانه های اطراف این دریاچه به صورت خلیج های کوچکی به داخل مصب رودخانه های دائمی و فصلی که از قدیم الایام به طالقان رود سرازیر می شده اند پیشروی کرده است و باعث به وجود آمدن منا ظر بسیار بدیعی از پیشروی آب به خشکی شده اند. آب این دریاچه سبز رنگ بوده و دارای چندین نوع ماهی است که کولی نام یکی از انواع آن می باشد.

    پیشنهاد ویژه دریاچه سد طالقان البرز

    کمپ در حاشیه های این سد امکان پذیر است و نیز همیشه مد نظر داشته باشید چون در زمان آبگیری سد باغات محلی به زیر آب رفته است همیشه شاخ و برگ درختان وجود دارند و باید تمهیدات لازم را در نظر بگیرید.

    شرایط استفاده دریاچه سد طالقان البرز

    برای ماهیگیری در این دریاچه نیاز به اخذ پروانه صید ماهی هستید.

    سایر اطلاعات دریاچه سد طالقان البرز

    ماهیان موجود در دریاچه سد طالقان عبارتند از: 1 - قزل آلای رنگین کمان و خال قرمز 2 - کپور 3 - زرد پر 4 - ماهی سفید

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    ابتدا به شهر کرج بروید و سپس از طریق آزادراه قزوین به سمت طالقان حرکت کنید. بعد از عبور از کارخانه سیمان و آبیک به ورودی جاده طالقان می رسید. از یک رمپ فرعی بالای پل روگذر وارد جاده می شوید و بعد از حدود 35 کیلومتر، به 2 راهی می رسید که یکی به سمت شهر طالقان و دیگری به سمت سد و نیروگاه طالقان می رود. برای دسترسی به دریاچه باید به سمت سد و نیروگاه بپیچید و بعد از 3 - 4 کیلومتر می توان اولین ورودی به سمت دریاچه را پیدا کرد. فاصله تهران تا مقصد نهایی در حدود 141 کیلومتر است.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    درياچه سد طالقان طبيعت گردي درياچه سد درياچه طالقان درياچه طبيعت گردي سد درياچه درياچه طالقان سد طبيعت گردي طالقان درياچه طالقان سد طالقان طبيعت گردي طبيعت گردي درياچه طبيعت گردي سد طبيعت گردي طالقان درياچه سد طالقان درياچه سد طبيعت گردي درياچه طالقان سد درياچه طالقان طبيعت گردي درياچه طبيعت گردي سد درياچه طبيعت گردي طالقان سد درياچه طالقان سد درياچه طبيعت گردي سد طالقان طبيعت گردي سد طالقان درياچه سد طبيعت گردي درياچه سد طبيعت گردي طالقان طالقان درياچه سد طالقان درياچه طبيعت گردي طالقان سد درياچه طالقان سد طبيعت گردي طالقان طبيعت گردي درياچه طالقان طبيعت گردي سد طبيعت گردي درياچه سد طبيعت گردي درياچه طالقان طبيعت گردي سد درياچه طبيعت گردي سد طالقان طبيعت گردي طالقان درياچه طبيعت گردي طالقان سد درياچه سد طالقان طبيعت گردي درياچه طالقان طبيعت گردي سد درياچه طبيعت گردي سد طالقان درياچه طالقان سد طبيعت گردي درياچه طالقان طبيعت گردي سد درياچه سد طبيعت گردي طالقان سد درياچه طالقان طبيعت گردي سد درياچه طبيعت گردي طالقان سد طالقان طبيعت گردي درياچه سد طالقان درياچه طبيعت گردي طالقان درياچه سد طبيعت گردي طالقان سد درياچه طبيعت گردي طالقان طبيعت گردي درياچه سد طالقان طبيعت گردي سد درياچه طبيعت گردي درياچه سد طالقان طبيعت گردي سد درياچه طالقان طبيعت گردي طالقان درياچه سد طبيعت گردي سد طالقان درياچه طبيعت گردي طالقان سد درياچه