0
از0 نظر

دریاچه غمیش

    2911
    نمایش

    اين آبگير يا درياچه مصنوعي در نزديکي روستاي ميراش طالقان واقع شده است و يکي از مزيت هاي آن را مي توان در نزديکي به درياچه سد طالقان دانست، آبگير روستاي ميراش طالقان در سال هاي گذشته مورد توجه ماهيگيران قرار گرفته است.مراتع سَرسبز، جویباران و رودهای جاری در کف دره ها از زيبايي هاي اين جاذبه مي باشد.استفاده از هرگونه دام وو تور بستن ، سد و کلهم برای صید ماهی ممنوع است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات دریاچه غمیش

    روستاي غمیش در دهستان ميان طالقان از بخش طالقان شهرستان ساوجبلاغ قرار دارد. از شمال به دامنه هاي جنوبي رشته كوههاي البرز و نهايتاً به كلاردشت، از جنوب به رودخانه شاهرود،‌ از شرق به شهر طالقان (روستاي گلينك) و از غرب به روستاي آردكان محدود مي شود. ارتفاع اين روستا از سطح دريا 1920 متر مي باشد.

    ویژگی‌ها دریاچه غمیش

    هوای پاک صاف و آبی یکدستی در روزهای آغازین سال بر منطقه حاکم است. نسیم جانبخش بهاری می وزد.

    سیمای عمومی دریاچه غمیش

    از دشت کوچکی در جنوب دریاچل رو به سوی جنوب سرازیر می گردیم . راه با عبور یک سراشیبی و سربالایی مختصر، به تپۀ بزرگی منتهی می شود.با گام نهادن بر فراز این تپه، در زیر پایمان با منظره بسیار زیبا و پر کشش دریاچۀ فاقد هرگونه پوشش گیاهی است و آبی نسبتا سرد و به رنگ سبز سیر دارد که از سرچشمه های متعددی در کناره و کف آن تغذیه می شود. این دریاچه در نزدیکی آبادی میراش قرار دارد.

    زمان مناسب بازدید دریاچه غمیش

    دیدار آبادی های کوچک و بزرگ آن بر فراز تپه ماهورهای رنگارنگ در بهترین زمان بازدید از منطقه یعنی اوایل فروردین ماه هر سال، شورانگیز و فراموش نشدنی است.

    پیشنهاد ویژه دریاچه غمیش

    به شما پيشنهاد ميكنيم از جاذبه هاي روستاي ميراش نيز بازديد كنيد.

    شرایط استفاده دریاچه غمیش

    استفاده از هرگونه دام وو تور بستن ، سد و کلهم برای صید ماهی ممنوع است.

    وسایل مورد نیاز دریاچه غمیش

    وسایل پیک نیک واسکان موقت(چادر و...)

    سایر اطلاعات دریاچه غمیش

    آبگیر روستای میراش دارای ماهی های متنوعی است و در عین حال از فضای دیدنی و جذابی برای علاقه مندان به طبیعت و گردشگران برخوردار است.

    چه جوری برم ؟

    پیاده روی

    پس از خروج از وسیله نقلیه تان از کنار مدرسه بزرگ آبادی، مسیری ملایم را در تپه ای به رنگ سرخ به سمت غرب پیش گیرید و آرام آرام به صعود ادامه دهید. در مسیر ماشین رو و خاکی که در آن ترددی انجام نمی شود. بالا بروید و سرانجام پس از یک ساعت به گردنۀ کوتاهی می رسید. دورنمای چندین درخت و گنبد سبز و جذاب امامزاده قاضی سعید در شمال به صورتی رؤیایی و مسحور کننده خودنمایی می کند. تا افقهای دوردست غربی تپه ماهورها ادامه دارند. از گردنه سرازیر شوید، پس از نیم ساعت به امامزاده و چشمۀ گوارای آن می رسید.

    ماشین شخصی

    از طریق بزرگراه کرج به قزوین در جاده طالقان و از آبادی بزرگ زیاران با وسیله نقلیه و در جاده طالقان و از آبادی بزرگ زیاران با وسیله نقلیه و در جاده ای آسفالته با عبور از دهکده های زیبای صمغ آباد و ابراهیم آباد بتدریج ارتفاع می گیرید. پس از مدت کوتاهی بر گردنه 2700 متری ابراهیم آباد قرار می گیرید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.