0
از0 نظر

دریاچه مارمیشو

    2122
    نمایش

    مارمیشو یک زیستگاه آبی، کوهستانی و جنگلی واقع در شمالغربی‌ ترین نقطه کشور در نزدیکی سرحدات ایران با کشور ترکیه است. دریاچه‌ای آبی و دل‌انگیز در میان کوههای زاگرس با انبوه پوشیده از درختان جنگلی و آب جاری حاصل از ذوب برفها در این محیط قرار دارد که بسیار زیبا و معروف است.مارمیشو زیستگاه آبزیان از جمله ماهی قزل آلا و پرندگان مهاجر مختلف بوده می باشد. در محیط جنگلی مارمیشو پوشش گیاهی و جانوری متعددی وجود دارد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات دریاچه مارمیشو

    مارمیشو یک زیستگاه آبی، کوهستانی و جنگلی واقع در شمالغربی‌ ترین نقطه کشور در نزدیکی سرحدات ایران با کشور ترکیه است. دریاچه‌ای آبی و دل‌انگیز در میان کوههای زاگرس با انبوه پوشیده از درختان جنگلی و آب جاری حاصل از ذوب برفها در این محیط قرار دارد که بسیار زیبا و معروف است.

    تاریخچه دریاچه مارمیشو

    پیدایش دریاچه مارمیشو را به ناآرامی‌های درون زمین نسبت می‌دهند، به نحوی که براثر زلزله و ریزش کوه مسیر آب مسدود و ضمن تشکیل دریاچه‌ای، اکنون به وضعیت فعلی درآمده است.

    به روایتی، دریاچه نام خود را از نام رهبر مسیحیان ساکن منطقه به نام “بنیامین مارشیمون” گرفته که به عنوان رئیس روحانی جلوها در سنوات ۱۲۰۰ (هجری شمسی) در آن منطقه می‌زیسته و در ۲۵ اسفندماه ۱۲۹۶ به دست “اسماعیل آقاسمکو” به قتل رسیده است. در کتاب نگاهی به آذربایجان غربی نوشته “افشار سیستانی” از آن به ماربیشو نیز یاد شده است.

    سیمای عمومی دریاچه مارمیشو

    در طول رودخانه تا دریاچه علاوه بر انواع و اقسام درختان جنگلی، درختان بید به عنوان حفاظ طبیعی، دور دریاچه را فرا گرفته‌ اند. در پوشش جنگلی علاوه بر درختان بید و وفور درختان گردو در اطراف روستاها و منطقه، درختان بلوط، بنه، عناب، گلابی، زالزالک، بادام، گز، صنوبر و سایر درختچه ها جلوه‌ای از سرسبزی را به طبیعت منطقه بخشیده‌ اند تا در میان انواع مختلف گون مکان مناسبی برای پرورش زنبور عسل و جذب زنبورداران فراهم آورند.

    از گونه‌ های گیاهی آن باید از خارشتر، گزنه، زنبق، لاله کوهی، شیرین‌ بیان، خشخاش، پیاز کوهی، بومادران، کاسنی، آویشن، کنگر و غیره نام برد.

    پیشنهاد ویژه دریاچه مارمیشو

    بخش های مهم برای بازدید

    دریاچه، آبشار، محیط جنگلی

    وسایل مورد نیاز دریاچه مارمیشو

    قلاب ماهیگیری و سایر لوازم سفر یک روزه جنگلی

    سایر اطلاعات دریاچه مارمیشو

    شنا در دریاچه مارمیشو تقريبا برابر مرگ است، چون آب آن شناگر را به ته دریاچه مي كشاند .

    زمان مناسب بازدید دریاچه مارمیشو

    دریاچه مارمیشو از آن جهت كه كوهستانی است و در دره قرار گرفته تنها در فصل‌های گرم مناسب بازدید است و بهتر است در برنامه‌ریزی از بازدید این دریاچه و منطقه اطراف آن در فصل زمستان خودداری كنید.
    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.