2.5
از2 نظر

دریاچه چشمه بنچول

    1608
    نمایش

    دریاچه چشمه بنچول در دامنه های کوه دالامپر استان آذربایجان غربی قرار دارد و از جاذبه های طبیعی این استان به شمار می رود.دریاچه چشمه بنچول شامل ۲ آبگیر کوچک و بزرگ است که به فاصله ۱۵۰ متر از یکدیگر قرار گرفته اند.کوه دالامپه با ارتفاع حدود ۳۵۰۰ متر در۴۵ کیلومتری جنوب غربی ارومیه و ۳۵ کیلومتری اشنویه قرار دارد. این کوه در نقطهٔ صفر مرزی ایران،ترکیه و عراق واقع است و از فراز آن خاک هر سه کشور قابل مشاهده‌است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات دریاچه چشمه بنچول

    دریاچه چشمه بنچول در دامنه های کوه دالامپر استان آذربایجان غربی قرار دارد و از جاذبه های طبیعی این استان به شمار می رود.

    سیمای عمومی دریاچه چشمه بنچول

    دریاچه چشمه بنچول شامل ۲ آبگیر کوچک و بزرگ است که به فاصله ۱۵۰ متر از یکدیگر قرار گرفته اند.کوه دالامپه با ارتفاع حدود ۳۵۰۰ متر در۴۵ کیلومتری جنوب غربی ارومیه و ۳۵ کیلومتری اشنویه قرار دارد.

    ویژگی‌ها دریاچه چشمه بنچول

    از گونه‌های جانوری این کوهستان می‌توان به: خرس قهوه‌ای، گرگ، روباه، شغال، مار، خرگوش، بز کوهی، عقاب و... اشاره کرد. همجنین پوشش گیاهی ویژهٔ زاگرس معتدل از جمله گون، آلبالوی وحشی، بادام کوهی و... در دالامپر به وفور یافت می‌شود.

    شرایط استفاده دریاچه چشمه بنچول

    در امتداد جاده ارومیه به اشنویه در سه‌راهی روستای آغبلاغ از جاده آسفالته دست راست به سمت غرب در طول جاده "مرگور" از 2 گردنه باید عبور کرد تا به روستای دزج (دزه) که در دشتی بسیار سرسبز و زیبا در حصار کوههای بلند و پربرف دالان‌یر و بوز سینا قرار دارد، رسید.

    از این روستا در جهت غرب پس از عبور از روستای کیسیان به روستای سوله دوکل خواهید رسید. جاده تا آبادی کیسیان آسفالت می باشد و از آنجا به بعد خاکی می باشد و این مسیر را با هرنوع وسیله نقلیه می توان رفت.

    زمان مناسب بازدید دریاچه چشمه بنچول

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه فصل بهار و تابستان مي باشد.

    پیشنهاد ویژه دریاچه چشمه بنچول

    هتل و اقامتگاه هاي متعددي در اروميه،اشنويه و... وجود دارند كه در صورت تمايل مي توانيد براي اسكان خود در استان آذربايجان غربي از آن استفاده كنيد.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    در امتداد جاده ارومیه به اشنویه در سه‌راهی روستای آغبلاغ از جاده آسفالته دست راست به سمت غرب در طول جاده "مرگور" از 2 گردنه باید عبور کرد تا به روستای دزج (دزه) که در دشتی بسیار سرسبز و زیبا در حصار کوههای بلند و پربرف دالان‌یر و بوز سینا قرار دارد، رسید. از این روستا در جهت غرب پس از عبور از روستای کیسیان به روستای سوله دوکل خواهید رسید. جاده تا آبادی کیسیان آسفالت می باشد و از آنجا به بعد خاکی می باشد و این مسیر را با هرنوع وسیله نقلیه می توان رفت.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.