0
از0 نظر

رفتینگ رودخانه سفید رود

    5753
    نمایش

    بدون نياز به اشنايي با فنون شنا مي توانيد در آب هاي خروشان رودخانه سفيد رود پارو بزنيد و از رفتينگ در دل مناظر طبيعي اطراف سفيد رود لذت ببريد. اگر شما هم پايه سفرهاي ماجراجويانه در اطراف تهران هستيد، رفتينگ سفيد رود مي تواند يکي از گزينه هاي پيش رويتان باشد.برای رفتینگ بهتر است کمی شنا بلد باشید ولی ضروری‌تر از آن این است که از آب نترسید و مطمئن باشید اتفاق بدی برایتان نخواهد افتاد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات رفتینگ رودخانه سفید رود

    در رفتینگ رودخانه سفید رود مسافران سوار بر قایق های مخصوص ضمن لذت بردن از هیجان رویارویی با امواج رودخانه ها، از میان جنگل ها، کوهها، دشتها، مزارع، روستا ها و … گذر کرده و به تماشای مناظری می نشینند که با هیچ وسیله دیگری میسر نیست.

    تاریخچه رفتینگ رودخانه سفید رود

    کلک (Raft ) یکی از قدیمی ترین وسایل حمل و نقل بوده و از هزاران سال قبل برای جابه جایی انسانها، شکار، حمل غذا و وسایل مورد استفاده قرار می گرفته است. کلک های اولیه از تنه و شاخه درختان، چوب بامبو، نی و یا پارچه ساخته می شدند. حالا کلک های قدیم جای خود را به ورزش مهیج رفتینگ داده اند تا لذت آن دو چندان شود.

    در سال ۱۸۴۲ یکی از افسران ارتش آمریکا به نام جان فرمونت (John Fremont ) با استفاده از تیوپ های اتومبیل و پارچه برزنتی کلکی درست کرده و سفری چند روزه بر روی رودخانه پلات (Platte ) اجرا کرد.

    این اولین گزارش ثبت شده سفری ماجراجویانه با کلک در تاریخ است. در رودخانه هراز هم با طی سفرهای متعدد شناسایی بخشی از رودخانه هراز حد فاصل نارنجستان تا کارخانه کاله (4 کیلومتری آمل ) برای اجرای تورهای رفتینگ آماده شد. پس از شناسایی، برنامه های زیادی برای پاکسازی رودخانه و خارج کردن زباله های طبیعی نظیر شاخ و برگ درختان در مسیر و زباله های آلوده کننده آب مثل اشیا پلاسیتکی، لاستیک و ...انجام و آماده راه اندازی تورهای رفتینگ شد.

    ویژگی‌ها رفتینگ رودخانه سفید رود

    رفتینگ در واقع یک فعالیت تفریحی- ورزشی بسیار جذاب و هیجان انگیز و یکی از بهترین نمونه های سفرهای اکوتوریستی، توریسم ماجراجویانه و ورزشی است.

    رفتینگ یکی از پرطرفدار ترین شاخه های گردشگری بوده و شرکت های بسیاری در سراسر دنیا به صورت تخصصی اقدام به طراحی و اجرای اینگونه سفرها می نمایند. با توجه به اینکه اجرای سفرهای رودخانه ای بسیار تخصصي و دشوار بوده و مخاطرات بسیاری توریست ها را تهدید می کنند، لذا برگزار کنندگان اینگونه سفرها می بایست در این زمینه متخصص بوده و راهنمایان اینگونه سفرها می بایست سال ها تحت تعلیم باشند تا بتوانند از عهده اجرای آنها به نحو مطلوب برآیند.

    در رفتینگ مسافران سوار بر قایق های مخصوص ضمن لذت بردن از هیجان رویارویی با امواج رودخانه ها، از میان جنگل ها، کوهها، دشتها، مزارع، روستا ها و ... گذر کرده و به تماشای مناظری می نشینند که با هیچ وسیله دیگری میسر نیست.

    شرایط استفاده رفتینگ رودخانه سفید رود

    اگر اولین بارتان است که برای رفتینگ یا همان قایق‌رانی در آبهای خروشان ثبت نام می‌کنید چند نکته را فراموش نکنید:

    برای رفتینگ بهتر است کمی شنا بلد باشید ولی ضروری‌تر از آن این است که از آب نترسید و مطمئن باشید اتفاق بدی برایتان نخواهد افتاد. جلیقه نجات در اکثر مواقع مانع از غرق شدنتان می‌شود به شرطی که از همان ابتدای کار بند‌های جلیقه را سفت ببندید. جلیقه باید به تنتان بچسبد تا در تلاطم رودخانه از تنتان بیرون نیاید. از آنجایی که حتما سر تا پایتان خیس خواهد شد یک دست کامل لباس اضافه و همچنین صندل ورزشی یا کفشی که برایتان مهم نیست خیس شود با خود ببرید.

    قایق رفتینگ بادی است پس کفش پاشنه تیز نپوشید. دمپایی هم نپوشید چون اگر در وارونه شدن قایق از پایتان دربیاید آن را نمی‌توانید پیدا کنید و سنگ‌های بستر رودخانه حتمن به پایتان آسیب می‌رساند. هرجا که برای رفتینگ بروید بدانید آفتاب سوزانی دارد، پس لباس آستین بلند و کرم ضد آفتاب ضدآب بسیار اهمیت دارد. می‌توانید از اکسیددوزنگ استفاده کنید که مقاومت بیشتری در برابر آفتاب دارد. روی بینی‌تان را بیشتر از جای دیگری بپوشانید.

    لباستان علاوه بر آستین بلند بودن باید مناسب برای قایقرانی هم باشد لباس‌هایی که برای پارو زدن و شنا در آب دست و پا گیر هستند را نپوشید. بهتر است یک بادگیر هم به همراه بیاورید تا در صورتی که از آب بیرون آمدید و باد می‌وزید سرما نخورید.

    کلاه آفتابگیری استفاده کنید که از سرتان به راحتی درنمی‌آید و در زیر کلاه ایمنی که پوشیدنش اجباری و از اهم واجبات است اذیتتان نکند. در مدتی که بر روی قایق هستید اصلا کلاه ایمنی را درنیاورید چرا که در این سفر ماجراجویانه باید تا زمانی که در قایق هستید همیشه آمادگی کامل داشته باشید. بند کلاهتان را شل نبندید این موضوع با حفظ جانتان رابطه تنگاتنگی دارد.

    امکانات ویژه رفتینگ رودخانه سفید رود

    تجهیزات قایقرانی (قایق، پارو، جلیقه نجات، کلاه ایمنی و ...)، راهنما و مربی قایقرانی

    وسایل مورد نیاز رفتینگ رودخانه سفید رود

    لوازم مورد نیاز برای این مکان ماجراجویانه بادگیر لباس نخی و عینک (uv)و زیرانداز (فوم) داروهای شخصی و کوله پشتی 40 لیتری کرم ضدآفتاب و کلاه آفتابگیر قاشق، بشقاب، لیوان و لوازم بهداشتی شخصی لباس اضافی،مناسب برنامه و صندل و ... است.

    سایر اطلاعات رفتینگ رودخانه سفید رود

    به رودخانه های خروشان "آب سفید" یا White Water می گویند. دلیل ذکر آب سفید این است که در قسمت های خروشان آب کف کرده و به رنگ سفید دیده می شود. رفتینگ فعالیتی مهیج، ماجراجویانه، تفریحی و ورزشی است و در طبیعت انجام می شود.

    لذا فعالیتی اکوتوریستی بوده که توریسم ماجراجویانه و ورزشی را در دل خود دارد و از تمام اصول اکوتوریسم تبعیت می کند. همانگونه که می دانیم "اکوتوریسم یعنی سفر مسئولانه به محیط های طبیعی که باعث حفاظت از محیط طبیعی شده و نفع جوامع محلی را در بر داشته باشد.

    زمان مناسب بازدید رفتینگ رودخانه سفید رود

    بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه فصل بهار و تابستان است.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    رودخانه سفيد رود رفتينگ ماجراجويانه گردشگري رودخانه سفيد رود رفتينگ رودخانه سفيد رود ماجراجويانه رودخانه سفيد رود گردشگري رفتينگ رودخانه سفيد رود رودخانه سفيد رود ماجراجويانه رفتينگ گردشگري ماجراجويانه رودخانه سفيد رود ماجراجويانه رفتينگ ماجراجويانه گردشگري گردشگري رودخانه سفيد رود گردشگري رفتينگ گردشگري ماجراجويانه رودخانه سفيد رود رفتينگ ماجراجويانه رودخانه سفيد رود رفتينگ گردشگري رودخانه سفيد رود ماجراجويانه رفتينگ رودخانه سفيد رود ماجراجويانه گردشگري رودخانه سفيد رود گردشگري رفتينگ رودخانه سفيد رود گردشگري ماجراجويانه رفتينگ رودخانه سفيد رود ماجراجويانه رفتينگ رودخانه سفيد رود گردشگري رفتينگ ماجراجويانه گردشگري رفتينگ ماجراجويانه رودخانه سفيد رود رفتينگ گردشگري رودخانه سفيد رود رفتينگ گردشگري ماجراجويانه ماجراجويانه رودخانه سفيد رود رفتينگ ماجراجويانه رودخانه سفيد رود گردشگري ماجراجويانه رفتينگ رودخانه سفيد رود ماجراجويانه رفتينگ گردشگري ماجراجويانه گردشگري رودخانه سفيد رود ماجراجويانه گردشگري رفتينگ گردشگري رودخانه سفيد رود رفتينگ گردشگري رودخانه سفيد رود ماجراجويانه گردشگري رفتينگ رودخانه سفيد رود گردشگري رفتينگ ماجراجويانه گردشگري ماجراجويانه رودخانه سفيد رود گردشگري ماجراجويانه رفتينگ رودخانه سفيد رود رفتينگ ماجراجويانه گردشگري رودخانه سفيد رود ماجراجويانه گردشگري رفتينگ رودخانه سفيد رود گردشگري رفتينگ ماجراجويانه رودخانه سفيد رود ماجراجويانه رفتينگ گردشگري رودخانه سفيد رود ماجراجويانه گردشگري رفتينگ رودخانه سفيد رود رفتينگ گردشگري ماجراجويانه رفتينگ رودخانه سفيد رود ماجراجويانه گردشگري رفتينگ رودخانه سفيد رود گردشگري ماجراجويانه رفتينگ ماجراجويانه گردشگري رودخانه سفيد رود رفتينگ ماجراجويانه رودخانه سفيد رود گردشگري ماجراجويانه رودخانه سفيد رود رفتينگ گردشگري ماجراجويانه رفتينگ رودخانه سفيد رود گردشگري ماجراجويانه گردشگري رودخانه سفيد رود رفتينگ ماجراجويانه گردشگري رفتينگ رودخانه سفيد رود گردشگري رودخانه سفيد رود رفتينگ ماجراجويانه گردشگري رفتينگ رودخانه سفيد رود ماجراجويانه گردشگري ماجراجويانه رودخانه سفيد رود رفتينگ گردشگري رفتينگ ماجراجويانه رودخانه سفيد رود گردشگري ماجراجويانه رفتينگ رودخانه سفيد رود