0
از0 نظر

روستای شهرستانک البرز

    1884
    نمایش

    روستاي شهرستانك يكي از جاذبه هاي استان البرز مي باشد.قدمت ثابت شده این روستا با توجه به یافته‌های تاریخی، مربوط به قرن ششم مي باشد.انواع گیاهان دارویی و سبزیجاتی مانند پونه، الک شورک و قارچ کوهی، ریواس و ...در اين روستا مي رويد.انواع گونه‌های جانوری شامل؛روباه، شغال، خرگوش، آهو، گرگ، قوچ، میش، بز کوهی مي باشد.گردو، انواع میوه، عسل، لبنیات، گیاهان دارویی مانند پونه و قارچ کوهی و جاجیم و شال از جمله سوغات‌های شهرستانک هستند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات روستای شهرستانک البرز

    شهرستانک، روستایی زیبا در دهستان آسارا از توابع بخش آسارا واقع در شهر کرج در استان البرز ایران است که در ۵۴ کیلومتری شمال غربی کرج و ۸۴ کیلومتری تهران و در مرز استان‌های البرز و تهران قرار دارد.

    تاریخچه روستای شهرستانک البرز

    در حدود ۴۰۰۰ سال پیش، وجود منبع آب و یک چشمه پر آب در این منطقه، سبب شده است تا مردمی که در کوهپایه‌های البرز زندگی می‌کردند، در اطراف رودخانه دائمی شهرستانک، جمع شوند و یک روستا را شکل بدهند؛ البته قدمت ثابت شده این روستا با توجه به یافته‌های تاریخی، مربوط به قرن ششم است.

    سیمای عمومی روستای شهرستانک البرز

    پوشش گياهي متنوع، طبيعت بكر از زيبايي هاي اين جاذبه مي باشد.

    پیشنهاد ویژه روستای شهرستانک البرز

    به شما پيشنهاد ميكنيم از كاخ ناصري كه در اين روستا قرار دارد نيز بازديد كنيد.

    زمان مناسب بازدید روستای شهرستانک البرز

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه فصل پاييز مي باشد.

    سایر اطلاعات روستای شهرستانک البرز

    گردو، انواع میوه، عسل، لبنیات، گیاهان دارویی مانند پونه و قارچ کوهی و جاجیم و شال از جمله سوغات‌های شهرستانک هستند.

    وسایل مورد نیاز روستای شهرستانک البرز

    کفش مناسب پیاده روی، لباس گرم در فصل های سرد سال، خوراک نیم روزه و میان وعده،پاور بانک، چادر مسافرتی، هیزم و زغال، کبریت، بادگیر و پتو و لوازم خواب 

    امکانات ویژه روستای شهرستانک البرز

    مسجد جامع، مسجد صاحب الزمان، مسجد صفا، حسینیه شهدا، مرکز بهداشت در داخل روستا و آلاچیق‌هایی برای برپایی کمپ، چندین سرویس بهداشتی و یک بوفه کوچک در کنار کاخ ناصری از امکانات این روستا هستند.

    چه جوری برم ؟

    پیاده روی

    می‌توانید از قله توچال هم به شهرستانک برسید. از سمت غرب توچال به سمت پایین که سرازیر شوید، بعد از یک ساعت پیاده‌روی به قله شاه‌نشین در شهرستانک می‌رسید. تا انتهای مسیر حدود یک ساعت و نیم پیاده ‌راه دارید. مسیر راحت و سبک است. بعد از حدود 20 دقیقه از روستا خارج و وارد راه ییلاقی بیرون روستا می‌شوید.

    ماشین شخصی

    بهترین حالت برای رسیدن به شهرستانک این است که صبح زود راه بیفتید تا قبل از هشت صبح آنجا باشید. می‌توانید در جاده چالوس بعد از حدود 44کیلومتر رانندگی و بعد از عبور از روستای آسارا، درسمت راست جاده به دو راهی شهرستانک می‌رسید. یک تابلوی بزرگ سبزرنگ مسیر روستا را نشانتان می‌دهد. از اینجا تا خود روستا حدود 10کیلومتر راه آسفالته دارید.

    اتوبوس

    اگر با تاکسی یا اتوبوس‌هایی که از جاده چالوس راهی شهرهای شمالی می‌شوند راه بیفتید می توانید در دوراهی شهرستانک پیاده شوید و منتظر خودروهای عبوری شوید. ممکن است مخصوصا وقت برگشت، وسیله گیرتان نیاید. به همین خاطر توصیه ما این است که با تورهای مسافرتی یا وسیله شخصی به شهرستانک بروید، مگر آنکه بخواهید از لب جاده تا روستا را هم پیاده بروید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    بوفه
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.