0
از0 نظر

روستای نشتیفان مشهد

    1044
    نمایش

    روستای نشتيفان مشهد، تنها یکی از چند جاذبه گردشگری تاریخی و اماکن دیدنی استان خراسان رضوی به شمار می‌رود. این روستا در جنوب شرقي شهرستان خواف قرار دارد. همه روزه بسیاری از گردشگران و علاقه‌مندان برای بازدید از بناهاي تاريخي و آشنایی و شناخت بیشتر تمدن قديمي ايران، به این منطقه سفر می‌کنند. آسیاب‌های بادی قدیمی، معروف به «آسبادهای نشتیفان» از مهم‌ترین و منحصر به فردترین جاذبه‌های موجود در روستای نشتیفان مشهد هستند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات روستای نشتیفان مشهد

    نشتیفان شهری است قدیمی که دست‌کم در شش سده گذشته به همین نام شهرت داشته است. به دلیل وزش زیاد باد در این منطقه، آن را «نشتیفان» نام گذاری کردند که از نیش طوفان می‌آید.

    از جاذبه‌های مورد توجه در این روستا، می‌توان به آسبادهای نشتیفان اشاره کرد. در کنار این آسبادها، سنگ مزارهایی دیده می‌شود که از فرم‌ها و نمادهای جالبی تشکیل شده است. در قسمتی از این قبرستان، سنگ‌های ایستاده و بلندی وجود دارد که ارتفاع آن‌ها با یکدیگر کاملا متفاوت است به طوری که ارتفاع برخی به بیش از چهارمتر هم می‌رسد.

    سایر اطلاعات روستای نشتیفان مشهد

    بر روایت سوزنی سمرقندی، آل مظفر یکی از سلسله پادشاهان و حکام ایرانی اهل نشتیفان بودند و شاه شجاع از بزرگان این شهر سال‌ها بر شیراز و فارس حکمرانی نمود که در زمان حکومت وی اندیشمندان و شاعران فراوانی چون حافظ در تاریخ ایران ماندگار شدند و شهر نشتیفان در اوایل قرن نهم هجری شناخته شده و معمور بوده‌است.

    تاریخچه روستای نشتیفان مشهد

    قبرستان‌هایی به شیوه مقبره‌های زرتشتیان باستان اطراف شهر را فرا گرفته که بعضی از ساکنین معتقدند، عده‌ای از فرزندان و نوادگان پادشاهان سلسله اشکانیان در آن‌ها وجود دارد. همچنین، عده‌ای دیگر عقیده دارند که در گذشته برای ایمن نگه داشتن شهر از حمله‌های احتمالی در اطراف شهر بزرگان آن را دفن می‌کردند تا به اصالت و درستی مردمان آن اشاره کنند.

    زمان مناسب بازدید روستای نشتیفان مشهد

    با توجه به تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد این منطقه، فصل بهار و اوایل پاییز زمان مناسبی برای سفر به خراسان رضوی و بازدید از جاذبه های این استان خواهد بود.

    ویژگی‌ها روستای نشتیفان مشهد

    آسیاب‌های بادی نشتیفان واقع در استان خراسان رضوی و شهرستان خواف، بازمانده از دوره صفوی است که تا امروز، هنوز پابرجا مانده و قابلیت استفاده دارد.

    پیشنهاد ویژه روستای نشتیفان مشهد

    قبرستان‌هایی در نزدیکی این روستا قرار دارد که به شیوه مقبره‌های زرتشتیان باستان ساخته شده است. به عقیده برخی از مردم محلی و ساکنان منطقه، عده‌ای از فرزندان و نوادگان پادشاهان سلسله اشکانیان نیز در این آرامگاه آرمیدند.  

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    نشتیفان در حدود ۲۰ کیلومتری شهر خواف قرار گرفته که به راحتی و با خودروی شخصی می‌توانید از آن بازدید کنید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    نمازخانه
    محل کمپ
    تلفن عمومی
    پارکینگ/ جای پارک
    بوفه
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    شب‌گردی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    روستاي نشتيفان مشهد روستاي نشتيفان روستاي مشهد روستاي نشتيفان روستاي روستاي مشهد نشتيفان مشهد روستاي مشهد نشتيفان مشهد روستاي نشتيفان مشهد روستاي نشتيفان مشهد روستاي نشتيفان روستاي مشهد نشتيفان روستاي مشهد روستاي نشتيفان روستاي مشهد نشتيفان روستاي مشهد نشتيفان روستاي نشتيفان مشهد نشتيفان مشهد روستاي نشتيفان روستاي نشتيفان مشهد مشهد روستاي نشتيفان مشهد روستاي مشهد نشتيفان روستاي مشهد نشتيفان مشهد روستاي مشهد نشتيفان روستاي نشتيفان روستاي مشهد نشتيفان روستاي نشتيفان مشهد مشهد روستاي مشهد نشتيفان روستاي نشتيفان مشهد روستاي مشهد نشتيفان روستاي نشتيفان مشهد روستاي مشهد نشتيفان روستاي مشهد نشتيفان روستاي نشتيفان مشهد نشتيفان روستاي مشهد نشتيفان روستاي مشهد نشتيفان مشهد روستاي نشتيفان مشهد روستاي مشهد روستاي نشتيفان مشهد نشتيفان روستاي مشهد روستاي نشتيفان مشهد نشتيفان روستاي روستاي نشتيفان مشهد نشتيفان روستاي مشهد مشهد روستاي نشتيفان نشتيفان مشهد روستاي مشهد نشتيفان روستاي