0
از0 نظر

سی و سه پل اصفهان

    1735
    نمایش

    سي و سه پل يکي از پل‌هاي زيبا و جالبي است که در دوره صفويه روي زاينده رود احداث شده است؛ سي و سه پل  به پل الله ورديخان، سي و سه چشمه، چهارباغ، جلفا و زاينده رود هم معروف است .سی‌وسه‌پل یا پل الله‌وردی خان پلی است با ۳۳ دهانه، ۲۹۵ متر طول و ۱۴ متر عرض است.این اثر در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰ با شمارهٔ ثبت ۱۱۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. اين پل درازترین پل زاینده رود است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات سی و سه پل اصفهان

    سی‌وسه‌پل یا پل الله‌وردی خان پلی است با ۳۳ دهانه، ۲۹۵ متر طول و ۱۴ متر عرض است و نیز توسط الله‌وردی خان ساخته شده است.

    تاریخچه سی و سه پل اصفهان

    سی‌وسه‌پل یا پل الله‌وردی خان بر روی زاینده‌رود در شهر اصفهان و همزمان با حکومت شاه عباس صفوی ساخته شده و محل برگزاری مراسم جشن آب‌پاشان و همچنین مراسم خاج‌شویان ارامنهٔ اصفهان در دورهٔ صفویه بوده است.

    ویژگی‌ها سی و سه پل اصفهان

    این اثر در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰ با شمارهٔ ثبت ۱۱۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

    سیمای عمومی سی و سه پل اصفهان

    در طرفین سی و سه پل اصفهان ، معبر باریک مسقفی است که در سراسر طول پل دیده می‌شود و سی و سه پل دارای یک پیاده رو برای گردش در بالا و یک پیاده رو در پایین است و همچنین پیاده رو پائین گذرگاه مسقفی است که میان پایه‌های مرکزی پل و به فاصله کمی از بستر رودخانه ایجاد شده است و نیز مصالحی که در ساخت سی و سه پل به کار رفته، آجر در قسمت فوقانی و سنگ در طبقه تحتانی پل است.

    زمان مناسب بازدید سی و سه پل اصفهان

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه فصل بهار تا اواخر پاييز مي باشد.

    پیشنهاد ویژه سی و سه پل اصفهان

    اگر به اصفهان رفتید و قصد رفتن به سی و سه پل را داشتید به هیچ عنوان نمای شب را از این پل از دست ندهید زیرا در شب نمای فوق العاده ای دارد .

    امکانات ویژه سی و سه پل اصفهان

    اين جاذبه داراي امكاناتي همچون؛دسترسي به وسايل نقليه،تردد معلولين با ويلچر،سرويس بهداشتي،اقامتگاه،رستوران ،بوفه و پوشش شبكه مي باشد.

    نکات مثبت سی و سه پل اصفهان

    فضای سبز مناسب در اطراف پل

    نکات منفی سی و سه پل اصفهان

    عدم جریان آب در تمام فصول سال در رودخانه به دلیل وجود سد

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    بوفه
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    سرپوشیده
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    نزدیکترین اماکن مهم
    ایستگاه اتوبوس
    تفریحات
    عکاسی
    شب‌گردی
    پیاده‌روی
    امکانات ویژه معلولان
    رمپ ورودی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    سي و سه پل گردشگري پل اصفهان سي و سه پل گردشگري سي و سه پل پل سي و سه پل اصفهان گردشگري سي و سه پل سي و سه پل پل گردشگري اصفهان پل سي و سه پل پل گردشگري پل اصفهان اصفهان سي و سه پل اصفهان گردشگري اصفهان پل سي و سه پل گردشگري پل سي و سه پل گردشگري اصفهان سي و سه پل پل گردشگري سي و سه پل پل اصفهان سي و سه پل اصفهان گردشگري سي و سه پل اصفهان پل گردشگري سي و سه پل پل گردشگري سي و سه پل اصفهان گردشگري پل اصفهان گردشگري پل سي و سه پل گردشگري اصفهان سي و سه پل گردشگري اصفهان پل پل سي و سه پل گردشگري پل سي و سه پل اصفهان پل گردشگري سي و سه پل پل گردشگري اصفهان پل اصفهان سي و سه پل پل اصفهان گردشگري اصفهان سي و سه پل گردشگري اصفهان سي و سه پل پل اصفهان گردشگري سي و سه پل اصفهان گردشگري پل اصفهان پل سي و سه پل اصفهان پل گردشگري سي و سه پل گردشگري پل اصفهان سي و سه پل پل اصفهان گردشگري سي و سه پل اصفهان گردشگري پل سي و سه پل پل گردشگري اصفهان سي و سه پل پل اصفهان گردشگري سي و سه پل گردشگري اصفهان پل گردشگري سي و سه پل پل اصفهان گردشگري سي و سه پل اصفهان پل گردشگري پل اصفهان سي و سه پل گردشگري پل سي و سه پل اصفهان پل سي و سه پل گردشگري اصفهان پل گردشگري سي و سه پل اصفهان پل اصفهان سي و سه پل گردشگري پل اصفهان گردشگري سي و سه پل اصفهان سي و سه پل گردشگري پل اصفهان گردشگري سي و سه پل پل اصفهان پل سي و سه پل گردشگري اصفهان گردشگري پل سي و سه پل اصفهان پل گردشگري سي و سه پل