0
از0 نظر

شیرقلعه شهمیرزاد

    754
    نمایش

    شير قلعه يا قلعه شيخ چشمه در 5 کيلومتري شمال شهر شهميرزاد واقع شده است و همچنين ارتفاع کوهي که شير قلعه در بالاي آن قرار گرفته حدود 250 متر بلندتر از زمينهاي اطراف است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات شیرقلعه شهمیرزاد

    این قلعه کوهستانی بر اساس مطالعات باستان شناسی دارای زیر ساخت دوره اشکانی و ساسانی بوده و . با این وجود شیر قلعه در دوران اسلامی نیز به عنوان یکی از پناهگاههای مستحکم اسپهبدان طبرستان و همچنین بر اساس اسناد و مدارک تاریخی مورد استفاده اسماعیلیان مطرح بوده است.

    تاریخچه شیرقلعه شهمیرزاد

    این قلعه مربوط به زمان ساسانیان و حتی بنا بر مستنداتی مربوط به دوره اشکانیان می باشد یعنی بیش از ۱۸۰۰ سال از زمان ایجاد آن می گذرد که هم اکنون از ۷ برج آن ۵ برج باقی مانده است و باروها نیز به خوبی دیده می شوند.

    ویژگی‌ها شیرقلعه شهمیرزاد

    شیر قلعه مربوط به حکومت طبرستان می باشد که در دوره اشکانی در مناطقی از ایران حکومت داشتند و این قلعه را جهت حفاظت راه انشعابی از بزرگراه ابریشم، احداث کرده بودند و در قرن پنجم و ششم، اسماعیلی مذهبان که مرکز آنان قلعه الموت قزوین بود، از این قلعه استفاده نموده اند و به روایتی تونلی زیرزمینی از قلعه به چشمه قلعه ساخته بودند تا از آب چشمه استفاده نمایند و از گزند دشمنان در امان بمانند.

    سیمای عمومی شیرقلعه شهمیرزاد

    شیر قلعه که مصالح اصلی آن را سنگ و ساروج تشکیل می دهد دارای هفت برج دفاعی و تقویتی است . این برج ها دارای ابعاد منظمی نیستند و همچنین ارتفاع آنها به دلیل ناهمواری سطح کوه یکسان نیست و همچنین ظاهرا در گذشته این قلعه نظامی دارای یک دروازه بوده که در ضلع جنوبی آن قرار داشته است و نیز فضاهای داخلی شیر قلعه شهمیرزاد اکنون پس از گذشت قرنها در زیر خاک مدفون است لیکن دیوارها و برج و باروهای آن نسبتا سالم مانده است.

    پیشنهاد ویژه شیرقلعه شهمیرزاد

    این قلعه همچنین دارای آبشاری مصنوعی است که از بالای آن تا دامنه ادامه دارد در پای این قلعه چشمه ای به نام شیخ چشمه سر وجود دارد که سرچشمه نیز نامیده می شود و جایی مناسب برای تفریح و اقامت است شامل چشمه درختان بزرگ گردو و رودخانه است که آب و هوای خوب آن آن را دلپذیر تر کرده است همچنین در این مکان قهوه خانه روباز هم موجود است.

    شرایط استفاده شیرقلعه شهمیرزاد

    دسترسی ساده و راحت تنها از یک طرف قلعه امکان پذیر است و آن هم جهتی است که درب ورودی آن قرار دارد و همچنین دسترسی به قسمت های دیگر بسیار مشکل می باشد و بایستی از صخره های زیبا و دیدنی عبور کرد.

    امکانات ویژه شیرقلعه شهمیرزاد

    آبشار شیر قلعه شهمیرزاد واقع در پای قلعه تاریخی شیرقلعه با آب گوارای شیخ چشمه سر هر گردشگر ومسافری را مجذوب خود می کند.

    سایر اطلاعات شیرقلعه شهمیرزاد

    دسترسی به قلعه از درون شمیرزاد (شهری ییلاقی در ۳۰ کیلومتری شمال غرب سمنان) و با حدود ۳۰ دقیقه کوهپیمایی از پای کوه میسر است.
    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    شيرقلعه شهميرزاد قلعه در سمنان تاريخ گردي شيرقلعه شهميرزاد قلعه در سمنان شيرقلعه شهميرزاد تاريخ گردي شيرقلعه شهميرزاد قلعه در سمنان شيرقلعه شهميرزاد شيرقلعه شهميرزاد تاريخ گردي قلعه در سمنان تاريخ گردي شيرقلعه شهميرزاد تاريخ گردي قلعه در سمنان تاريخ گردي شيرقلعه شهميرزاد قلعه در سمنان تاريخ گردي شيرقلعه شهميرزاد قلعه در سمنان تاريخ گردي شيرقلعه شهميرزاد قلعه در سمنان شيرقلعه شهميرزاد تاريخ گردي قلعه در سمنان شيرقلعه شهميرزاد تاريخ گردي شيرقلعه شهميرزاد قلعه در سمنان شيرقلعه شهميرزاد تاريخ گردي قلعه در سمنان شيرقلعه شهميرزاد تاريخ گردي قلعه در سمنان شيرقلعه شهميرزاد قلعه در سمنان تاريخ گردي قلعه در سمنان تاريخ گردي شيرقلعه شهميرزاد قلعه در سمنان شيرقلعه شهميرزاد قلعه در سمنان تاريخ گردي تاريخ گردي شيرقلعه شهميرزاد قلعه در سمنان تاريخ گردي شيرقلعه شهميرزاد تاريخ گردي قلعه در سمنان شيرقلعه شهميرزاد تاريخ گردي قلعه در سمنان تاريخ گردي شيرقلعه شهميرزاد تاريخ گردي قلعه در سمنان شيرقلعه شهميرزاد قلعه در سمنان شيرقلعه شهميرزاد تاريخ گردي قلعه در سمنان شيرقلعه شهميرزاد قلعه در سمنان تاريخ گردي تاريخ گردي شيرقلعه شهميرزاد تاريخ گردي قلعه در سمنان شيرقلعه شهميرزاد قلعه در سمنان تاريخ گردي شيرقلعه شهميرزاد تاريخ گردي قلعه در سمنان شيرقلعه شهميرزاد قلعه در سمنان تاريخ گردي شيرقلعه شهميرزاد تاريخ گردي قلعه در سمنان شيرقلعه شهميرزاد تاريخ گردي قلعه در سمنان شيرقلعه شهميرزاد قلعه در سمنان تاريخ گردي قلعه در سمنان شيرقلعه شهميرزاد تاريخ گردي قلعه در سمنان شيرقلعه شهميرزاد تاريخ گردي قلعه در سمنان تاريخ گردي شيرقلعه شهميرزاد قلعه در سمنان تاريخ گردي شيرقلعه شهميرزاد تاريخ گردي شيرقلعه شهميرزاد قلعه در سمنان تاريخ گردي قلعه در سمنان شيرقلعه شهميرزاد تاريخ گردي شيرقلعه شهميرزاد قلعه در سمنان تاريخ گردي قلعه در سمنان شيرقلعه شهميرزاد شيرقلعه شهميرزاد قلعه در سمنان تاريخ گردي قلعه در سمنان شيرقلعه شهميرزاد تاريخ گردي تاريخ گردي شيرقلعه شهميرزاد قلعه در سمنان قلعه در سمنان تاريخ گردي شيرقلعه شهميرزاد تاريخ گردي قلعه در سمنان شيرقلعه شهميرزاد