2.7
از9 نظر

قلعه لاسجرد

    1958
    نمایش

    قلعه لاسجرد يا قلعه لاسگرد كه برخي آن را با نام «آپاما باستان» نيز مي شناسند، تنها يكي از چندين جاذبه تاريخي موجود در استان سمنان است كه قدمت آن به دوران اشكانيان مربوط مي شود. اين قلعه در روستاي لاسجرد، 35 کيلومتري غرب سمنان با طول جغرافيايي 4 درجه و 53 دقيقه و عرض جغرافيايي 24 درجه و 35 دقيقه در پهنه کويري حاشيه راه تهران به خراسان بنا شده و اختلافش از سطح دريا 1230 متر است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات قلعه لاسجرد

    روستای لاسجرد از سمت شمال به اراضی زارعی و روستای ایج، جوین، امامزاده عبدالله و امامزاده زید و دهستان افتر، از جنوب به محور ارتباطی سمنان و تهران و اراضی روستای بخش آباد و امیر آباد و از شرق به روستای اسد آباد و نظامین و از غرب به اراضی مزروعی و روستای عبدل آباد محدود می شود.

    تاریخچه قلعه لاسجرد

    بر اساس شواهد موجود، قدمت اين قلعه به دوره اشکانیان بر مي گردد كه تا اواسط دوره قاجاریه پابرجا بوده ولی بعد از آن ویران شده است.

    ویژگی‌ها قلعه لاسجرد

    اين قلعه داراي شش طبقه بوده كه علاوه بر طبقه اي كه به عنوان ورودي از آن استفاده مي كردند، سه طبقه در بالا و دو طبقه در زير زمين ساخته شده بود و همچنین اين قلعه تا اواسط دوره قاجاریه قابل سكونت بود و از آن زمان به بعد ديوارهاي قلعه كم كم تخريب شد تا جايي كه در طبقه هم كف ديوارهاي قسمت شرقي قلعه باقي ماند.

    سیمای عمومی قلعه لاسجرد

    طبقه اوّل زير زمين حدود هفتاد درصد سالم مانده ولي طبقه دوّم زير زمين بطور كامل سالم است و راه ها و كوچه ها هنوز به همان شكل دست نخورده باقي مانده است. به عبارتي ديگر، شهر زير زمين اين قلعه همچنان سالم و بِكر باقي مانده است.

    سایر اطلاعات قلعه لاسجرد

    اين قلعه مستحكم كه با خشت هاي خام بزرگ ساخته شده و تا اواسط دوره قاجاريه پا بر جا بود و سپس رو به ويراني نهاده به طوري كه مرحوم صنيع الدوله در كتاب (مطلع الشمس) مي نويسد:"… اين قلعه شش برج دارد و هر برج از شش اتاق است. گرداگرد اين تل، خانه هاي يك طبقه به تفاريق ساختند و از دو رتل تيرها به ميان آن دوانيده و روي تيرها را پوشانده و كوچه هاي مصنوعي درست كرده و عبور سكنه از روي اين تيرها است".

    زمان مناسب بازدید قلعه لاسجرد

    با توجه به وضعيت آب و هوايي استان سمنان، فصل هلاي بهار و اوايل پاييز زمان مناسبي براي بازديد از اين جاذبه هستند.

    نکات منفی قلعه لاسجرد

    متاسفانه امروزه تنها بخش هايي از اين جاذبه بر جا مانده است.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    قلعه لاسجرد قلعه در سمنان تاريخ گردي قلعه لاسجرد قلعه در سمنان قلعه لاسجرد تاريخ گردي قلعه لاسجرد قلعه در سمنان قلعه لاسجرد قلعه لاسجرد تاريخ گردي قلعه در سمنان تاريخ گردي قلعه لاسجرد تاريخ گردي قلعه در سمنان تاريخ گردي قلعه لاسجرد قلعه در سمنان تاريخ گردي قلعه لاسجرد قلعه در سمنان تاريخ گردي قلعه لاسجرد قلعه در سمنان قلعه لاسجرد تاريخ گردي قلعه در سمنان قلعه لاسجرد تاريخ گردي قلعه لاسجرد قلعه در سمنان قلعه لاسجرد تاريخ گردي قلعه در سمنان قلعه لاسجرد تاريخ گردي قلعه در سمنان قلعه لاسجرد قلعه در سمنان تاريخ گردي قلعه در سمنان تاريخ گردي قلعه لاسجرد قلعه در سمنان قلعه لاسجرد قلعه در سمنان تاريخ گردي تاريخ گردي قلعه لاسجرد قلعه در سمنان تاريخ گردي قلعه لاسجرد تاريخ گردي قلعه در سمنان قلعه لاسجرد تاريخ گردي قلعه در سمنان تاريخ گردي قلعه لاسجرد تاريخ گردي قلعه در سمنان قلعه لاسجرد قلعه در سمنان قلعه لاسجرد تاريخ گردي قلعه در سمنان قلعه لاسجرد قلعه در سمنان تاريخ گردي تاريخ گردي قلعه لاسجرد تاريخ گردي قلعه در سمنان قلعه لاسجرد قلعه در سمنان تاريخ گردي قلعه لاسجرد تاريخ گردي قلعه در سمنان قلعه لاسجرد قلعه در سمنان تاريخ گردي قلعه لاسجرد تاريخ گردي قلعه در سمنان قلعه لاسجرد تاريخ گردي قلعه در سمنان قلعه لاسجرد قلعه در سمنان تاريخ گردي قلعه در سمنان قلعه لاسجرد تاريخ گردي قلعه در سمنان قلعه لاسجرد تاريخ گردي قلعه در سمنان تاريخ گردي قلعه لاسجرد قلعه در سمنان تاريخ گردي قلعه لاسجرد تاريخ گردي قلعه لاسجرد قلعه در سمنان تاريخ گردي قلعه در سمنان قلعه لاسجرد تاريخ گردي قلعه لاسجرد قلعه در سمنان تاريخ گردي قلعه در سمنان قلعه لاسجرد قلعه لاسجرد قلعه در سمنان تاريخ گردي قلعه در سمنان قلعه لاسجرد تاريخ گردي تاريخ گردي قلعه لاسجرد قلعه در سمنان قلعه در سمنان تاريخ گردي قلعه لاسجرد تاريخ گردي قلعه در سمنان قلعه لاسجرد