0
از0 نظر

مجتمع تفریحی و گردشگری بادگیران بندرعباس

    1607
    نمایش

    مجتمع تفریحی ،پذیرایی و گردشگری  بادگیران   در کیلومتر 5 جاده بندرعباس - میناب قرار دارد، در سرتاسر مجموعه آب نماهای زیبا همراه با فواره های متعدد،فضاهای ارتباطی بین آلاچیق ها را در طول شب ، در دریایی از نور و ترنم صدای آب پر می کند . نخل های سربلند و سرســـــبز در میان بادگیرهای قدیمی خودنمایی کرده و گرداگرد مجموعه را در بر می گیرد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات مجتمع تفریحی و گردشگری بادگیران بندرعباس

    مجتمع گردشگری بادگیران در زمینی به مساحت یک هکتار بنا شده است.

    تاریخچه مجتمع تفریحی و گردشگری بادگیران بندرعباس

     تاریخ شروع پروژه مرداد ۱۳۹۲ و تاریخ اتمام اسفند ۱۳۹۲ می باشد.

    زمان مناسب بازدید مجتمع تفریحی و گردشگری بادگیران بندرعباس

    بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه فصل پاییز و زمستان است.

    سانس‌ها مجتمع تفریحی و گردشگری بادگیران بندرعباس

    ساعات کار:   ۱۲ ظهر تا  ۱۲ شب

    سایر اطلاعات مجتمع تفریحی و گردشگری بادگیران بندرعباس

    در کل مجموعه در دو منطقه فانوس دریایی و چرخ اسیاب تعداد 14 بادگیر تعبیه شده است .

    بادگیر برج‌هایی هستند که برای تهویه بر بام خانه‌ها ساخته می‌شود. بادگیر را همچنین بالای آب انبارها و دهانهٔ معدن‌ها برای تهویه می‌سازند. در خانه‌ها هوای خنک از بادگیر، که نوع ابتدایی تهویهٔ مطبوع به شمار می‌رود، به اتاق‌های طبقهٔ همکف یا زیرزمین‌ها فرستاده می‌شود. بادگیر از عناصر و سمبل‌های معماری ایرانی هستند. در طراحی مجموعه تفریحی بادگیران به نشانه ها و نماد ها ماندد نخل و چرخ اسیاب و بادگیر توجه خاص شده است .

    بادگیران در تلفیقی از سنت و مدرنیته ، به نحوی در فضای مدرن و بهره ور از امکانات نوین فناوری مانند تهویه مطبوع ، از عناصر و نمادهای بومی استفاده بهینه وبجا کرده است که ارامش واقعی را برای مهمانان و بازدید کنندگان خود فراهم اورده است .

    قسمتی در ضلع شمالی مجموعه توریستی بادگیران به علت جانمایی فانوس دریایی به این نام نامگذاری شده است. در کنار فانوس یک سطل تعبیه شده که در پریود زمانی بوسیله پمپهایی که اب را به بالای فانوس پمپاژ میکند از اب پر شده و سپس از اب تخلیه می شود . که صدای ریزش اب نوایی گوش نواز برای مهمانان در این قسمت از مجموعه فراهم می آورد .

    سیمای عمومی مجتمع تفریحی و گردشگری بادگیران بندرعباس

    در ضلع جنوب غربی مجموعه بادگیران محوطه صخره قرار گرفته است که یک صخره همراه با ابشاری که از بالای ان جاری هست ایجاد شده که صدای ریزش اب ارامشی به یاد ماندنی برای مهمانان عزیز فراهم می آورد. در قسمت ورودی مجموعه توریستی بادگیران در ضلع جنوب شرقی مجموعه ، فضایی مجزا به نام چرخ آسیاب قرار گرفته که نامگذاری آن به علت طراحی و اجرا و جانمایی دو عدد چرخ اسیاب آبی در آن قمست می باشد .

    آسیاب آبی دستگاهی بوده است که برای خورد کردن گندم و سایر غلات و برای درست کردن آرد وجود داشته است و با استفاده از تکنیک سرعت آب و یا فشار آب کار می کرده است در ایران تقریبا در هر شهری در قدیم آسیاب آبی وجود داشته امروز تقریبا چند مورد انگشت شمار هنوز کار می‌کنند .

    طراحی واجرای نمادین چرخ اسیاب و نامگذاری فضایی در مجموعه به این نام علیرغم زیبایی فوق العاده آن و ارامشی که در اثر شنیدن صدای ریزش آب در چرخ ایجاد میشود ،به علت توجه مدیران مجموعه و دقت نظر ایشان به بازسازی فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی در مجموعه بادگیران بوده است. هر چند در دنیای مدرنیته امروز جایی از تمدن انروز باقی نمانده است ولی زیبایی این نمادها انسان را به یاد خاطرات شیرین گذشته می اندازد.

    امکانات ویژه مجتمع تفریحی و گردشگری بادگیران بندرعباس

    سالن رستوران مجموعه بادگیران با ظرفیتی بالغ بر 100 نفر در فضایی کلاسیک و زیبا آماده پذیرایی از مهمانان در مراسم تشریفاتی و وی ای پی است. همچنین می توانید از کافی شاپ مجموعه توریستی و تفریحی بادگیران استفاده کنید.
    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    بوفه
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.