3
از3 نظر

مجموعه تفریحی کوه صفه اصفهان

    2959
    نمایش

     كوهستان صفه به دليل نزديكي به شهر اصفهان و برخورداري از ارتفاع مناسب و تنوع پستي و بلنديهاي آن امكانات بسيار خوبي براي فعاليتهاي ورزشي تفريحي مثل پياده‌روي، تپه نوردي، كوهنوردي و سنگ‌نوردي فراهم کرده است. كوه صفه اصفهان از محل چشمه درويش كه سنگ كوه از خاك جدا شده و دامنه كوه محسوب مي‌شود در سمت غرب، به فضاي سنگي مسطحي (صفه) منتهي می شود كه كوه به همين جهت «صفه» ناميده شده است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات مجموعه تفریحی کوه صفه اصفهان

    كوه صفه با بلندترين نقطه ارتفاع ۲۲۵۷ متر در جنوب غربي اصفهان واقع است و امكانات بسيار خوبي براي فعاليتهاي ورزشي تفريحي مثل پياده‌روي، تپه نوردي، كوهنوردي و سنگ‌نوردي فراهم کرده است.

    زمان مناسب بازدید مجموعه تفریحی کوه صفه اصفهان

    بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه فصل بهار و پاییز است.

    تاریخچه مجموعه تفریحی کوه صفه اصفهان

    كوه صفه اصفهان از محل چشمه درويش كه سنگ كوه از خاك جدا شده و دامنه كوه محسوب مي‌شود در سمت غرب، به فضاي سنگي مسطحي (صفه) منتهي می شود كه كوه به همين جهت «صفه» ناميده شده است.

    ویژگی‌ها مجموعه تفریحی کوه صفه اصفهان

    يكي از ويژگيهاي مهم كوهستان صفه اصفهان وجود صخره‌هاي عظيم و بلند در نقاط مختلف آن است كه از نظر كوهنوردي تخصصي و آموزش سنگ نوردي، امكان بسيار خوبي براي گسترش ورزش كوهنوردي در منطقه اصفهان به وجود آورده است. در سالهاي اخير با تبديل كافه خاچيك به پناهگاه و پايگاه كوهنوردي و اصلاح مسيرهاي دشوار، خدمات مربوط به فعاليتهاي كوهنوردي بهبود نسبي پيدا كرده است. در دامنه كوه صفه، چشمه‌اي به نام چشمه درويش و دويست متر بالاتر از آن چشمه گل زرد قرار دارد.

    سیمای عمومی مجموعه تفریحی کوه صفه اصفهان

    وجود امكانات فضاي سبز متنوع، بركه‌هاي آب و آب نماها، وجود فضاهاي باز براي اطراق و آشپزي، وجود امكانات مختلف براي بازيهاي جمعي و پياده‌روي، گشت و تماشا اين مكان را به محلي براي تفريح و تفرج مردم تبديل کرده است. چشمه درویش چشمه‌اي در ارتفاع تقريبي ۱۹۰۰ متر است و از نقاط جاذب كوه صفه و از تفرجگاه‌هاي قديمي محسوب مي‌شود. چشمه چاه درويش در ارتفاع ۱۸۰۰ متري در فاصله تقريباً ۷۰۰ متري چشمه درويش قرار دارد. از آنجا كه سطح اين چشمه از اطراف آن پائين‌تر است و هيچوقت آب آن جاري نمي‌شده و نيز به دليل اين كه حتي در اوقاتي كه آب چشمه پاچنار و چشمه درويش خشك مي‌شده اين چشمه آب اندكي داشته است كه بتوان ظرفي را آب كرد، به چشمه چاه درويش مشهور شده است.

    در امتداد هزار دره در جنوب كوه صفه، دره‌اي واقع شده است كه به خط الراس آن كه در حدود ۲۰۰۰ متر ارتفاع دارد «گردنه باد» مي‌گويند. موقعيت توپوگرافي اين گردنه به صورتي است كه در شمال و جنوب آن ارتفاعات كوه صفه و كوه مشرف به سپاهان شهر قرار دارد با توجه به اين كه بادهاي اصفهان عموما غربي ـ شرقي است، جريان باد در اين نقطه متمركز شده و شدت بيشتري پيدا مي‌كند و در تمام فصول سال به ويژه پائيز و بهار باد با شدت زيادي در اين منطقه مي‌وزد، به همين دليل اين نقطه به گردنه باد مشهور شده است. از مهمترين و ارزشمندترين منابع و جاذبه هاي تاريخي ـ فرهنگي صفه می توان به موارد زیر اشاره کرد: قلعه شاهدز ( قلعه ديو ): قلعه اصلي شاهدز در بلندترين نقطه كوه و در شمال غربي آن قرار دارد.

    امکانات ویژه مجموعه تفریحی کوه صفه اصفهان

    از امکانات تفریحی مجموعه صفه میتوان به تله کابین، بولینگ، پارك بادي صفه و باغ وحش آن اشاره کرد. اين كوه از شمال به جاده كمربندي از غرب به كوههاي تخت رستم و دره خان از شرق به شهرك ها و مجتمع هاي مسكوني و از جنوب به اراضي باز و خط آهن منتهي مي شود.

    سایر اطلاعات مجموعه تفریحی کوه صفه اصفهان

    تله كابين صفه اصفهان در ۲ خط طراحي شده است. خط اول آن از بزرگراه شهداي صفه تا گردنه باد با طول ۱۸۵۰ متر و ۵۰ كابين ۴ نفره كه امكان بازديد از بام اصفهان را براي بازديدكنندگان فراهم مي آورد و مناظر كوه صفه نظير قلعه شاهدز ، ديدني هاي اطراف شهر و تنگه گردنه باد از جاذبه هاي طبيعي اين مسير به شمار مي رود و خط دوم آن از گردنه باد به سمت قله شاهدژ با طول ۶۵۰ متر و ۶پايه مياني مي­ باشد.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    بوفه
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.