3
از16 نظر

مرکز نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب

    6597
    نمایش

    پروژه مرکز نمايشگاهي شهر آفتاب در زميني به مساحت 138 هکتار در مجاورت مرقد مطهر امام خميني (ره) و به فاصله اندکي از فرودگاه امام خميني (ره) در مسير اتوبان تهران - قم قرار دارد. شهر آفتاب داراي يك ورودي شرقي از طريق اتوبان تهران – قم و يك ورودي از كمربندي شهرآفتاب است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات مرکز نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب

    شهر آفتاب از چهار بخش اصلي نمايشگاه ها، مركز تجارت، مركز اقامتي و بخش خدمات و پشتیبانی تشكيل شده است . بخش نمایشگاهی شهر آفتاب شامل سالنهای نمایشگاه ، سالن ملل و نمایشگاه های روباز است. سالن هاي نمايشگاهي به مساحت تقريبي 120/000 مترمربع و در سه تیپ طراحی شده اند. يك عدد سالن بزرگ (سه قلو) به مساحت 25/000 مترمربع ، چهار عدد سالن متوسط (2 قلو) هركدام به مساحت 15/000 مترمربع و چهار عدد سالن كوچك (تك قلو) هركدام به مساحت 8/000 مترمربع . این سالنها محل اصلی غرفه های نمایشگاهی است. هرکدام از سالنها فضایی یکپارچه و بزرگ است که با سقفی عظیم و زیبا فضایی منحصر به فرد و فاخر را پدید آورده است. سالن ملل نیز در بخش نمايشگاهي و در 2 طبقه با زير بناي ساختماني 8/000 مترمربع و به ارتفاع 24 متر ساخته شده است. بدنه ها و ستونهاي اين ساختمان از جنس بتني و شيشه و سقف آن با پوشش سازه فضا كار اجرا مي گردد. ساختمان ملل بعنوان هال اصلي ورودي مجموعه نمايشگاه است و با الهام از تالار تاريخي صد ستون پرسپوليس در شيراز طراحي شده است. این ساختمان ابتدای ورود بازدیدکنندگان به سالنهای نمایشگاهی محسوب می شود و نقطه ثقل کاربریهای نمایشگاهی محسوب می گردد. نمایشگاههای روباز هم مساحت تقریبی 32/000 مترمربع شامل فضایی باز است که در برخی از نمایشگاه ها کاربرد دارد.

    ویژگی‌ها مرکز نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب

    محور چهارباغ شهر آفتاب به عنوان شاهراه اصلی مجموعه ، مسیر تردد تفکیک شده سواره و پیاده در مجموعه است که با اتصال دو ورودی مجموعه ، قسمت جنوبی مجموعه (مراکز تجاری و اقامتی) را از قسمت شمالی (بخش نمایشگاهی و خدماتی) جدا نموده و در مرکز ثقل خود با یک میدانگاهی بزرگ ، ورود به بخش نمایشگاهی را تعریف می سازد . این محور با برخورداری از فضای سبز و آبنماهای ویژه ، ضمن ایجاد یک جلوه بصری زیبا در سایت مجموعه ، مسیر اصلی توزیع جمعیت در پروژه می باشد و استخوان بندی هندسی مجموعه محسوب می گردد. همچنین محور گودال باغچه هم به عنوان یک مسیر فرعی تردد ، بازدیدکنندگان را درون بخش نمایشگاهی هدایت می نماید و با اتصال به دو ورودی فرعی شرقی و غربی ، امکان جابجایی افراد را بین بخشهای اصلی نمایشگاه (سالن ها) فراهم می سازد . این مسیر نیز دارای جلوه های بدیع باغسازی ایرانی بوده و فضایی دلپذیر را در قلب نمایشگاه بوجود می آورد.

    سایر اطلاعات مرکز نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب

    اغلب فضای تردد عابرین پیاده در کل مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب و به ویژه در محور چهارباغ و گودال باغچه از داخل رواقهایی است که با سازه ای نسبتاً سبک ، مسیر پیاده را مشخص نموده است و عبور و مرور عابرین را تسهیل می نماید . به دلیل بزرگی مجموعه و مسیرهای طولانی پیاده ، این رواقها امکان تردد آسان افراد پیاده را فراهم می سازد.
    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    برای رسیدن به نمایشگاه کتاب / شهر آفتاب باید وارد آزادراه خلیج فارس بشوید. اتوبان‌های امام علی، چمران و آیت‌الله سعیدی در نهایت به آزادراه خلیج فارس می‌رسند. شهر کتاب درست در در ضلع روبه‌روی حرم مطهر قرار گرفته است. خبر خوب این‌که شهر آفتاب یک پارکینگ اختصاصی برای خودروهایی دارد که قرار است به نمایشگاه کتاب بروند.

    تاکسی

    برای رسیدن به نمایشگاه کتاب / شهر آفتاب می‌توانید از تاکسی‌ها یا ون‌هایی که در میدان تجریش، میدان نوبنیاد، میدان صنعت، پایانه بیهقی، میدان رسالت، پایانه تهران‌پارس، ترمینال آزادی، ترمینال جنوب، میدان راه آهن، پایانه خاوران، پایانه نعمت‌آباد و پایانه شاهد به نمایشگاه کتاب / شهر آفتاب می‌روند، استفاده کنید.

    اتوبوس

    اگر می‌خواهید با اتوبوس به نمایشگاه کتاب و شهر آفتاب بروید،‌ باید از میدان تجریش ، میدان صنعت،‌ میدان نوبنیاد، پایانه بیهقی، میدان رسالت، پایانه تهران‌پارس، میدان آزادی، میدان راه آهن، ترمینال جنوب، پایانه خاوران، پایانه نعمت‌آباد و پایانه شاهد اتوبوس‌های شهر آفتاب / نمایشگاه کتاب را سوار شوید.

    مترو

    بهترین راه دسترسی به مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب از طریق مترو است؛ به واسطه مترو می توانید از ایستگاه شاهد واقع در جنوب خط یک پس از طی یک تونل شش کیلومتری با مترو خیلی راحت و ارزان به شهر آفتاب برسید. همچنین می توانید از طریق خط سه مترو تهران خودتان را به ایستگاه نعمت آباد برسانید؛ ایستگاه مترو نعمت آباد، نزدیک ترین ایستگاه خط سه مترو به شهر آفتاب است. از نعمت آباد اتوبوس هایی در نظر گرفته شده اند که شما را به شهر آفتاب می رسانند.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.