0
از0 نظر

منطقه آهوان

    2995
    نمایش

    منطقه آهوان، از جمله جاذبه های گردشگری طبیعی و دیدنی در 30 كيلومتري خاوری سمنان و 78 كيلومتري غرب دامغان است که به عنوان یکی از مناطق ییلاقی و سردسیری ایران شناخته می شود و در برخی از روزهای زمستان، مسیر دسترسی به آن بسته خواهد شد. همچنین، کاروانسرایی ارزشمند از نظر معماری و قدمت در این منطقه قرار گرفته که از دوران صفویه به یادگار مانده است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات منطقه آهوان

    منطقه آهوان به عنوان یکی از مناطق ییلاقی و سردسیری ایران در استان سمنان شناخته می شود که گاه در زمستان بر اثر باد، سرما و كولاک مدتی امكان عبور و مرور در آن وجود نداشته است. بنابراین، مسافران در كاروانسرا اتراق می‌كردند تا هوا مناسب شود و در این مدت مسافران جدید به مسافران قبلی می‌پیوستند.

    سیمای عمومی منطقه آهوان

    بنای کاروانسرای منطقه آهوان، معماری جالبی دارد كه حجره‌ها در آن به داخل دالانی باز می‌شود تا سرمای زمستان كمتر هوای گرم حجره‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهد. ‏همچنین، در اطراف آهوان چند روستای پایكوهی معروف به ‘كلاته’ وجود دارد كه با باغ ها، كشتزارهای مختلف و استخرهای آبیاری؛ چشم انداز تماشایی را خلق کردند.

    تاریخچه منطقه آهوان

    زمان ساخت كاروانسرای سنگی معروف به «رباط انوشیروانی» به سال های 420 تا 421 هجری قمری و ساخت كاروانسرای شاه عباسی به سال 1097 هجری قمری و دوره صفویه بر می گردد.

    ویژگی‌ها منطقه آهوان

    در كنار جاذبه های طبیعی آهوان، وجود دو كاروانسرا یا رباط تاریخی به نام رباط سنگی انوشیروانی و كاروانسرای شاه عباسی، اهمیت این منطقه را چند برابر کرده است.

    زمان مناسب بازدید منطقه آهوان

    با توجه به وضعیت آب و هوایی این منطقه و زمستان های سخت و سردی که دارد، بهتر است در سایر ایام سال برای بازدید از آن اقدام کنید.

    سایر اطلاعات منطقه آهوان

    ریشه نام آهوان: آهوان نام روستایی است در چهل کیلومتری سمنان به سمت امیر آباد صاحب تحفة‏الرضویه می‏نویسد: چون حضرت امام رضا به نزدیک دامغان که در حال حاضر به آهوان مشهور است رسید آهویی چند به خدمت آن حضرت رسیدند و عرض کردند یا بنَ رسولِ اللّه‏ مخالفان قصد کشتن شما را دارند خوب است معاودت فرمائید. آن حضرت فرمود: از اجل نتوان گریخت و برای آنها دعای خیر فرمود و بدین جهت آن محل را آهوان می‏گویند.
    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.