0
از0 نظر

منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر

    1358
    نمایش

    منطقه حفاظت شده لشگر همدان، تنها یکی از چندین منطقه حفاظت شده ایران و جاذبه های گردشگری طبیعی این استان است که با توجه به محیط وسیع و فضای سرسبز خود، می تواند به عنوان محل مناسبی برای استراحت و گذران اوقات فراغت علاقه مندان به طبیعتگردی و گردشگران انتخاب شود. همچنین، این جاذبه زیستگاه گیاهان و جانوران متنوع و متعددی نیز هست.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر

    منطقه حفاظت شده لشگردر با وسعتي در حدود 16000 هكتار در شرق و جنوب شرقي ملاير قرار دارد؛ بلندترين ارتفاع منطقه 2758 متر از سطح دريا است.

    تاریخچه منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر

    منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر به جهت برخوردار بودن از شرايط لازم ابتدا در بهمن ماه سال 1363 به عنوان منطقه شكار ممنوع و سپس به جهت بهبود شرايط اكو لوژيكي و خصوصا زيستي در اسفندماه سال 1369 با جهد كوشش مجموعه پرسنل اداره كل حفاظت محيط زيست همدان با تصويب شوراي عالي حفاظت محيط زيست عنوان منطقه حفاظت شده را از آن خود كرد.

    ویژگی‌ها منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر

    منطقه حفاظت شده لشگردر به سبب ويژگيهاي طبيعي داراي تنوع گياهي و جانوري مناسبي بوده و از اكوسيستمهاي پويا و كمتر دست خورده استان همدان محسوب مي شود. پوشش گیاهی شامل گون, كنگر,‌آويشن‌ ,‌ فرفيون ,‌بادام وحشي,‌نسترن وحشي,‌ جو,‌ گندم ,‌گردو و سيب؛ و از گونه های جانوری به قوچ و ميش,‌گراز,‌ روباه و گرگ، تشي، خرگوش، گوركن، كفتار و رودك و از پرندگان كبك، تيهو، باقرقره، عقاب طلايي، فاخته، دليجه، كمر كلی، پری شاهرخ، چکچك و از خزندگان به انواع مار می توان اشاره کرد.

    سیمای عمومی منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر

    منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر به لحاظ موقعيت طبيعي و توپوگرافي داراي سه وضعيت كوهستاني, تپه ماهوري و نسبتا دشتي مي باشد .مناطق كوهستاني زيستگاه كل و بز و مناطق تپه ماهوري زيستگاه گونه حمايت شده قوچ و ميش ارمني مي باشد و مناطق دشتي نيز به سبب تغيير نوع كاربري زمين از جانب روستائيان به صورت كشت باغات انگور درآمده است . منطقه حفاظت شده لشگردر به سبب سيماي كوهستاني عدم دسترسي سهل و آسان به تپه ماهورهاي قابل توجه و پوشش گياهي نسبتا مناسب، از ديرباز منظره قابل ملاحظه اي بوده است.

    زمان مناسب بازدید منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر

    فصل های بهار و تابستان زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه طبیعی است.

    نکات منفی منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر

    متاسفانه در چند سال اخیر خشکسالی گریبانگیر این مناطق شده و کمبود منابع آب در کاهش پوشش گیاهی این جاذبه تاثیر گذاشته است. همچنین کاهش این منابع در کاهش زاد و ولد گونه های جانوری اثرگذار بوده است.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.