0
از0 نظر

موزه تاریخ طبیعی ارومیه

    3048
    نمایش

    موزه تاریخ طبیعی ارومیه با پنج هزار متر مربع مساحت و سه طبقه، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های تاریخ طبیعی ایران به‌ شمار می‌رود و از بهترین جاهاي ديدني اروميه برای علاقمندان است. اهداف تاسیس این موزه شامل آموزش شناخت محیط زیست و اجزای تشکیل‌دهنده آن، آشنایی با تنوع زيستی، جبران عدم دستیابی مردم به مناطق محیط زیست و مشاهده حیات وحش استان از نزدیک بوده است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات موزه تاریخ طبیعی ارومیه

    موزه تاریخ طبیعی ارومیه با پنج هزار متر مربع مساحت و سه طبقه، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های تاریخ طبیعی ایران به‌ شمار می‌رود و از بهترین جاهاي ديدني اروميه برای علاقمندان است. 

    زمان مناسب بازدید موزه تاریخ طبیعی ارومیه

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه فصل بهار و تابستان مي باشد.

    ویژگی‌ها موزه تاریخ طبیعی ارومیه

    یکی از ویژگیهای منحصر به فرد این موزه طراحی ساختمان آن صرفا جهت احداث و بهره برداری به عنوان موزه تاریخ طبیعی بوده و برای آن کاربری طرح ریزی گردیده است که به این منظور اعتباری بالغ بر چهل میلیارد ریال برای ساختمان موزه هزینه گردیده و مبلغ ده میلیارد ریال نیز برای تجهیز آن صرف شده است لذا به جرات میتوان ادعا کرد تخصصی ترین و تنها موزه تاریخ طبیعی کشور می‌باشد ، البته در سطح کشور و کلیه استان‌ها چندین مورد مشابه موجود می‌باشد ولی عمدتا به صورت نمایشگاه بوده و از طراحی ویژه و تخصصی همچون ساختمان موزه ارومیه برخوردار نمی باشند.

    سیمای عمومی موزه تاریخ طبیعی ارومیه

    موزه تاريخ طبيعي اروميه در ورودی شهر زیبای ارومیه و در مجاورت رودخانه شهرچایی قرار دارد که به راحتی در دسترس بازدید کنندگان بوده و فرصت و بستر مناسبی برای فعالیت علمی و پژوهشی متخصصین و محققان فراهم آورده است.

    امکانات ویژه موزه تاریخ طبیعی ارومیه

    موزه داراي سالن‌هاي جانبي همايش کتابخانه نمايشگاه عکس موزه تاریخ طبیعی ارومیه این امکان را برای محققین ملی و بین المللی ایجاد می کند که بجای صرف وقت و هزینه‌های هنگفت جهت انجام تحقیقات و بیومتری و بررسی شرایط فیزیکی ، رفتاری و اکولوژیکی بر روی گونه های جانوران در سطح کشور ، می‌تواند موارد مذکور را به راحتی در این موزه به انجام رساند.

    سایر اطلاعات موزه تاریخ طبیعی ارومیه

    اهداف تاسیس این موزه شامل آموزش شناخت محیط زیست و اجزای تشکیل‌دهنده آن، آشنایی با تنوع زيستی، جبران عدم دستیابی مردم به مناطق محیط زیست و مشاهده حیات وحش استان از نزدیک بوده است. 

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    سرپوشیده
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.