0
از0 نظر

موزه صنعتی کرمان

    1386
    نمایش

    این موزه یکی از بزرگ ترین موزه های جنوب شرق کشور است. اگر قصد تاریخ گردی و شهرگردی دارید این موزه گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. آثار مختلفی از هنرمندان ایرانی و خارجی در این موزه قرار دارد. آثار خطاطان، خاکبازان، مینی مالیست‌ها و مینیاتوریست‌ها، کانسپچول‌ها، پاپ آرت‌ها و آبستراکت‌ها را می‌توان در مجموعه آثار موزه مشاهده کرد. آثار موجود در موزه متعلق به آثار بیش از ۸۳ هنرمند معاصر ایرانی و ۱۶ هنرمند خارجی در این موزه قرار دارد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات موزه صنعتی کرمان

    بخش اول موزه صنعتی کرمان، ٦ گالری دارد و به آثار سید علی اکبر صنعتی هنرمندان دهه ٢٠ و ٣٠ آثار خارجی آثار شخصی و نقاشی سهراب سپهری و نقش های قالی و... اختصاص یافته است. تعمیر و مرمت بخش دوم موزه صنعتی کرمان با حفظ بنای سنتی آن در خرداد ١٣٩٢ آغاز و با پایان یافتن آن در آبان ١٣٩٢ افتتاح گردید. این بخش با ٦ گالری، به برپایی نمایشگاه های دوره ای و متغیر هنرمندان استان وایران در رشته های مختلف اختصاص پیدا کرده است. از زمان افتتاح تا آغاز سال جدید (فروردین ١٣٩٣) ١٢ نمایشگاه در رشته های مختلف هنری درآنها برپا گردیده است.

    تاریخچه موزه صنعتی کرمان

    مردی نیکوکار به نام حاج اکبر صنعتی زاده، ٨٠ سال پیش این بنا را به عنوان یک پرورشگاه برای کودکان یتیم ساخت. این محل از آن زمان تا حدود ٤٠ سال پرورشگاه بوده است. در سال ١٣٤٠ کتابخانه ای به همت عبدالحسین صنعتی زاده فرزند مرحوم حاج اکبر در سمت چپ ورودی پروشگاه بنا شد که در هنگام باز سازی موزه این کتابخانه نیز مرمت و اکنون به عنوان کتابخانه تخصصی هنر، میزبان علاقمندان به هنرو پژوهش است.

    امکانات ویژه موزه صنعتی کرمان

    این کتابخانه دارای ١٥٧٠٠جلد کتابهای تخصصی هنر بوده و ٣٠٠ عضو فعال دارد.

    زمان مناسب بازدید موزه صنعتی کرمان

    باتوجه به سرپوشیده بودن موزه می توانید در تمام فصول سال از آن بازدید کنید.

    شرایط استفاده موزه صنعتی کرمان

    قیمت بلیت، ۸ هزار تومان است.

    سایر اطلاعات موزه صنعتی کرمان

    آثار این موزه، بعد از موزه هنرهای معاصر تهران در ایران منحصر به فرد است.

    ویژگی‌ها موزه صنعتی کرمان

    آثاری از هنرمندان مشهور ایران از جمله کمال المک، پرویز تناولی، غلامحسین نامی، محمد ابرهیم جعفری، حسین محجوب و... همچنین آثار هنرمندان خارجی مانند اگوست رودن، هنری مور، آلبر مارکه و... به این موزه انتقال یافت و بعدتر هم آثار دیگری به آن اضافه شد. هم اکنون نزدیک به ١٥٠٠ اثر از آثار نقاشی و مجسمه های هنرمندان بنام ایران و دنیا در آن نگهداری می شود. در سال ١٣٨٢ موزه صنعتی کرمان جهت تعمیر و مرمت تعطیل و پس ازسه سال در دی ماه ١٣٨٥ گشایش یافت و در همان سال تعدادی از آثار نقاشی و وسایل شخصی سهراب سپهری توسط خواهرش پروانه سپهری به موزه صنعتی کرمان اهدا گردید.

    سیمای عمومی موزه صنعتی کرمان

    بنا تزئین خاصی ندارد. اما از نظر معماری اهمیت ویژه ای دارد چون آخرین روزهای تلفیق معماری سنتی را به نمایش می‌گذارد. محوطه موزه را نیز با روش باغ‌سازی ایرانی باغچه‌بندی کرده‌اند. این موزه در چند دوره بازسازی شده است. آخرین بازسازی بنا به سال ۱۳۹۲ برمی گردد.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    با ماشین شخصی می توانید به کرمان، خیابان شریعتی، حدفاصل میدان باغ ملی و چهار راه طهماسب آباد بروید و از این موزه بازدید کنید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    نمازخانه
    تلفن عمومی
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    سرپوشیده
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    نزدیکترین اماکن مهم
    ایستگاه اتوبوس
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.