0
از0 نظر

موزه عصر آهن تبریز

    327
    نمایش

    موزه عصر آهن تبريز يکي از موزه هاي ديدني آذربايجان شرقي است که در شمال مسجد کبود تبريز قرار دارد و آثار مختلف از عصر آهن را در معرض ديد شما قرار مي دهد.برای اولین بار در سال ۱۳۷۶ در حین عملیات خاکبرداری در نزدیکی مسجد کبود تبریز کشف شد. آثار به‌دست آمده از این سایت شامل گور‌های جمعی، ظروف سفالی و اشیای زینتی است که همه این آثار مربوط به دوره قاجار، زندیه، صفویه، تیموری و ایلخانی هستند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات موزه عصر آهن تبریز

    سایت موزه عصر آهن تبریز، محوطهٔ باستانی است که در شمال، شمال شرقی و شمال غربی مسجد کبود تبریز واقع شده‌است. شامل گورستان و آثار سفالی مربوط به عصر آهن است.

    تاریخچه موزه عصر آهن تبریز

    برای اولین بار در سال ۱۳۷۶ در حین عملیات خاکبرداری در نزدیکی مسجد کبود تبریز کشف شد. آثار به‌دست آمده از این سایت شامل گور‌های جمعی، ظروف سفالی و اشیای زینتی است که همه این آثار مربوط به دوره قاجار، زندیه، صفویه، تیموری و ایلخانی هستند. سه سال بعد از کشف گورستان عملیات حفاری در این منطقه آغاز شد و همه آثار و گور‌ها را از دل خاک بیرون آورده شدند. کاوش های زیادی انجام گرفت و در نهایت، در سال ۱۳۸۵ این گورستان تبدیل به موزه شد. 

    امکانات ویژه موزه عصر آهن تبریز

    این جاذبه دارای امکاناتی همچون: پارکینگ، سرویس بهداشتی، رستوران و راهنمای موزه است.

    سایر اطلاعات موزه عصر آهن تبریز

    علت قرار گرفتن کلمه سایت در کنار کلمه موزه این است که موزه هایی به شکل طبیعی در محوطه کاوش های باستان شناسی قرار دارند و در آن آثار کشف شده بدون تغییر به نمایش در می آیند، به نام سایت موزه معروف می شوند.

    سیمای عمومی موزه عصر آهن تبریز

    این بنا در حالت تپه مانند است و همین شکل باعث شده تا سطح گورها با هم متفاوت باشند و اجساد در یک سطح و عمق ثابت دفن نشوند. برای ورود به سایت باید از دری کوچک وارد ساختمان ‌شوید؛ ساختمانی با راه‌پله‌های چوبی و دیوار ساده کاهگلی است. از طریق پله‌ها باید به‌ سمت درب ورودی پایین بروید. در قسمت ورودی، باجه بلیت‌فروشی خواهید دید، سپس وارد محوطه تاریخی سایت خواهید شد. 

    زمان مناسب بازدید موزه عصر آهن تبریز

    برای بازدید از این مکان زیبا همه روزه بجز چندین تعطیل رسمی مانند تاسوعا، عاشورا، رحلت پیامبر اکرم، شهادت حضرت علی شهادت امام جعفر صادق رحلت امام خمینی می توانید مراجعه کنید.

    سانس‌ها موزه عصر آهن تبریز

    بازدید همه روزه از ساعت ۹ تا ۳ بعدازظهر با پرداخت هزینه ورودی امکان پذیر است.

    پیشنهاد ویژه موزه عصر آهن تبریز

    در نزديكي موزه عصر آهن جاهاي ديدني ديگر همچون؛

    مسجد كبود، موزه آذربايجان،عابر گذر تربيت،موزه حمام نوبر، موزه قاجار است كه ميتوانيد از اين مكان ها بازديد كنيد.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    مسیر اول از میدان ساعت باید وارد خیابان امام خمینی شوید و خیابان را به‌سمت مسجد کبود طی کنید. با ورود به محوطه زیرزمین بازار از در پشتی به خیابان روشنایی خواهید رسید که چند قدم بالاتر از موزه قرار دارد. مسیر دوم نیز باید به خیابان خاقانی بروید و سمت چپ وارد خیابان روشنایی شوید. بالاتر از مسجد ملارضا و بازار کبود، موزه را خواهید دید. نزدیک ترین مسیر نیز از سمت مسجد کبود٬ ازداخل پاساژ و بازار کبود است که باید از پله ها به پارکینگ پاساژ رفته و از سمت ورودی و خروجی ماشین خارج شده٬ اولین در سمت راست موزه عصر آهن است.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    سرپوشیده
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    نزدیکترین اماکن مهم
    ایستگاه مترو
    ایستگاه اتوبوس
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.