2
از1 نظر

موزه منطقه ای خلیج فارس

    1264
    نمایش

    موزه منطقه ای خلیج فارس در محله بهمنی بندر بوشهر در خیابان سبزآباد بالاتر از سه راه امامزاده قرار دارد .موزه منطقه‌ای خلیج فارس محلی برای به نمایش گذاشتن تاریخ و طبیعت منطقه خلیج فارس است که در آن فضاهای متعدد و متفاوتی برای به نمایش گذاشتن اشیای تاریخی، مردم شناسی، آداب و رسوم منطقه از جمله موسیقی، پوشش، صنایع دستی و علاوه بر آن فضایی برای تعامل مخاطب با موزه مورد توجه بوده‌است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات موزه منطقه ای خلیج فارس

    عمارت کلاه فرنگی در دوره قاجاریه خانه یک طبقه محل سکونت سرکنسول انگلیس بوده که به سبک اروپایی بوده است.

    تاریخچه موزه منطقه ای خلیج فارس

    قدمت این بنا به دوران قاجار باز می گردد.

    ویژگی‌ها موزه منطقه ای خلیج فارس

    موزه منطقه‌ای خلیج فارس محلی برای به نمایش گذاشتن تاریخ و طبیعت منطقه خلیج فارس است که در آن فضاهای متعدد و متفاوتی برای به نمایش گذاشتن اشیای تاریخی، مردم شناسی، آداب و رسوم منطقه از جمله موسیقی، پوشش، صنایع دستی و علاوه بر آن فضایی برای تعامل مخاطب با موزه مورد توجه بوده‌است.

    زمان مناسب بازدید موزه منطقه ای خلیج فارس

    بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه نیمه دوم سال است.

    سایر اطلاعات موزه منطقه ای خلیج فارس

    موزه منطقه ای خلیج فارس دارای بخش ها و تجهیزات نظامی مختلفی است شامل: 1)عمارت کلاه فرنگی: با چیدمان نقشه های تاریخی،تجهیزات پزشکی نیروی دریایی،آشپزخانه دریایی شناور های نظامی،اسلحه های غواصی،انواع تفنگ های لازم دریایی،و تجهیزات مخابراتی در آن قرار دارد.

    2)کتابخانه و مرکز پژوهش:این بخش به مجموعه آثار قلمی و پژوهش های بعضی از نویسندگان و صاحب نظران بوشهری است که به پژوهش و مطالعه در حوزه خلیج فارس می پردازند.این اساتید آثار خود را به موزه اهدا کرده اند.

    3)این کشتی در دوره قاجاریه به فرمان ناصرالدین شاه از کشور آلمان خریداری شده و این ناو جنگی طی دوره قاجاریه وظیفه تامین امنیت و پاسداری و حراست از آب های خلیج فارس سواحل و جزایر را به عهده داشت.این کشتی در دوره پهلوی اول به گل نشست و در دل آب های خلیج فارس بود تا اینکه در سال 1385 با همکاری نیروهای دریایی ارتش و میراث فرهنگی از آب ها بیرون کشیده شده و به محل موزه انتقال داده شد .از معروفترین ناخدایان این کشتی ناخدا عباس دریانورد بود که در زمینه ی شناخت راه های دریایی و علم دریانوری مهارت داشته و از مداحان و نوحه سرایان و خادمین اهل بیت عصمت و طهارت نیز بوده است.

    4)عمارت سبزآباد یا سزکنسولگری انگلیس: این عمارت که در مرکز موزه قرار گرفته و در دو طبقه می باشد یکی از شاخص های مهم این عمارت فضای اداری و خدماتی بودن ان است که طراحی آن با کلیه بناهای قاجاری بندر بوشهر متفادت است.این عمارت در حال حاضر به مدیریت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در دست مرمت قرار دارد و با تکمیل عملیات مرمتی با طراحی موزه ای به مجموعه موزه می پیوندد.

    شرایط استفاده موزه منطقه ای خلیج فارس

    روزهای تعطیل:دوشنبه ها

    نکات مثبت موزه منطقه ای خلیج فارس

    موزه منطقه‌ای خلیج فارس به زیست بوم، تاریخ و مردم شناسی منطقه خلیج فارس می‌پردازد و از آخرین تکنیک‌ها و دستاوردهای موزه داری در این پروژه استفاده شده‌است.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    مناسب برای کهنسالان
    سرپوشیده
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.