2.4
از6 نظر

موزه نظامی انزلی

    1236
    نمایش

    موزه نظامي انزلي در کاخ موزه ميان پشته شهر بندر انزلي قرار داره و به عنوان يکي از موزه هاي زيباي گيلان، مورد بازديد گردشگران قرار مي گيرد.ساختمان اصلی کاخ اولیه از جنس چوب نراد بود و به همین دلیل جان سالمی از آتش سوزی به در نبرد و کاخ کنونی نیز در ضلع شرقی کاخ سوخته بنا شد. این کاخ در ۲ طبقه و در زیربنای حدود ۱۲۰۰ مترمربع ساخته شده که دارای ۱۱ اتاق، یک سالن پذیرایی و ۴ سرویس بهداشتی با نماهای بسیار خاص است. 

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات موزه نظامی انزلی

    کاخ موزه نظامی میان پشته انزلی در حال حاضر موزه نظامی انزلی است و و انواع سلاحهای گرم و سرد از زمان صفویه تا کنون در معرض دید عموم است. موزه نظامی بندرانزلی در ساختمانی قرار گرفته که خود موزه‌ای از معماری و هنر است.

    تاریخچه موزه نظامی انزلی

    ساخت بنای کاخ میان پشته به دستور رضاخان و به‌دست مهندسان ایرانی در سال ‪ ۱۳۰۸‬ آغاز شد و پس از دو سال به پایان رسید.

    ویژگی‌ها موزه نظامی انزلی

     این بنا از معماری کاملا متفاوتی نسبت به بقیه بناهای تاریخی برخوردار است.

    سیمای عمومی موزه نظامی انزلی

    کاخ موزه نظامی میان پشته انزلی دارای ۱۱ اتاق و یک سالن پذیرایی با چهار سرویس حمام و دستشوئی در ساختمان است سقف کلیه اتاق ها بتن آرمه بوده و روی سقف از داخل اتاق ها گچ بری شده و تعدادی مجسمه کوچک از گچ ، بر حاشیه اتصال دیوار-سقف به چشم می خورد.

    در اتاق ها لوستر های کریستال آویزان است ولی در سرسرا که ارتفاع از کف تا سقف طبقه دوم بیش از ۱2 متر است ، لوستر بزرگ 6۰ شاخه ای کریستال با زنجیری آویزان است. ابتدا برای کاخ بامی از بتون آرمه ساخته بودند و گنبد آهنی رویش را با حلب سفید پوشانده بودند.

    سایر اطلاعات موزه نظامی انزلی

    طبقه پایین
    اگر بتوانید از محوطه کاخ دل بکنید و وارد کاخ موزه انزلی شوید، در احاطه ماکت های انواع کشتی ها، ناوشکن ها، دوربین های یک چشم، قطب نماها و تمام ادوات مربوط به ناوگان نیروی دریایی خواهید بود. در بخش دیگر همین طبقه هدیه هندی ها به ناصرالدین شاه، تمساح بزرگ تاکسیدرمی شده را می بینید و همچنین در این بخش با طرح لباس سرباز هخامنشی نیز آشنا خواهید شد. در سرسرای کاخ موزه بندر انزلی نیز میزهای بیلیارد، انواع گلدان های چینی و میزهای چوبی متنوعی به نمایش گذاشته شده است.
    علاقه مندان به تاریخ، جذب قسمتی می شوند که سلاح های سرد و گرم تاریخی ایران را در خود جای داده اند؛ مجموعه ای که در اتاق های سلاح سرد به نمایش گذاشته شده، روایتگر تاریخی طولانیست چرا که سلاح جنگی مختلفی از دوره زندیه و صفویه گرفته تا دوران قاجار را در خود جای داده اند. در اتاق سلاح های گرم نیز مجموعه کاملی از انواع تفنگ ها، طپانچه ها و مسلسل در معرض دید قرار داده شده اند.
    طبقه بالا
    همچنان که از پله های مارپیچ به سمت طبقه بالا می روید وارد دنیای کلاسیکی با نما و دکوراسیون مجلل می شوید؛ جایی که لوازم و اسباب شخصی خاندان پهلوی و هدیه های کشورهای مختلف به این خاندان در آن جا گرد هم آمده اند، درست مثل یک کاخ واقعی! تابلوهای نقاشی، ظروف کریستال و چینی، ساعت های برنزی، شمعدان ها، گلدان ها، مبلمان و قفسه های چوبی و همچنین رادیوگرام، هدیه ارزشمندی از هیتلر که در این طبقه دل ها را به تسخیر در می آورند.

    زمان مناسب بازدید موزه نظامی انزلی

    بهترینزمان برای بازدید از این جاذبه فصل بهار است.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    سرپوشیده
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.