0
از0 نظر

پارک چمران کرج

    7337
    نمایش

    پارک شهيد چمران کرج با مساحتي در حدود 40 هکتار در واقع بزرگ‌ترين پارک کلانشهر کرج به شمار مي ره که از اواسط بلوار سرسبز ورودي اصلي شهر کرج  آغاز شده و تا تپه‌هاي کلاک و ورودي جاده چالوس را دربر مي‌گيرد. کناره‌هاي رودخانه کرج که از ميان اين پارک عبور مي‌کند، تفرجگاه مناسبي براي ساکنان کرج در روزهاي تعطيل هست.این بوستان به نام شهید مصطفی چمران نام‌گذاری شده است و به عنوان معروف‌ترین پارک استان البرز شناخته می‌شود.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات پارک چمران کرج

    پارک چمران کرج به عنوان بزرگ‌ترین بوستان استان البرز شناخته می‌شود. این پارک دارای 40 هکتار مساحت می‌باشد و دارای برترین امکانات رفاهی، تفریحی و سرگرمی است.

    تاریخچه پارک چمران کرج

    این بوستان به نام شهید مصطفی چمران نام‌گذاری شده است و به عنوان معروف‌ترین پارک استان البرز شناخته می‌شود. این بوستان از میانه بلوار سرسبز تا تپه‌های کلاک و حتی ورودی جاده چالوس ادامه دارد. این مجموعه در سال‌های قدیم ساخته شده است؛ اما در سال‌های 1390 تا 1394 عملیات بازسازی آن انجام شده است.

    زمان مناسب بازدید پارک چمران کرج

    بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه فصل بهار و تابستان است.

    امکانات ویژه پارک چمران کرج

    از جمله امکانات پارک شهید چمران کرج می توان به یک شهر بازی زیبا و مجهز که در سال 90 به عنوان شهر بازی نمونه کشور انتخاب شد؛ اشاره کرد. پارک چمران کرج همینطور دارای یک سینما (در ضلع شمال غربی پارک) و باغ گل‌ها جهت پرورش گل و گیاه است.

    سایر اطلاعات پارک چمران کرج

    باغ گل‌ها که در ضلع جنوبی پارک شهید چمران واقع شده است، در سال 1384 خورشیدی توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج در زمینی به مساحت 30 هزار مترمربع بنا شد که در آن بیش از 300 گونه گیاهی از جمله کروپسیس، میخک، ساکولنت، یاس هندی، ارغوان، پیچ اناری و … وجود دارد. این باغ دارای بخش‌های مختلفی از جمله محوطه پرچین‌های تو در تو، کلکسیون رز، قفس پرندگان، آبشار، آلاچیق، رستوران و کافی شاپ است. یکی از نمایشگاه های گل، باغ گلها در شهر کرج (استان البرز) واقع در پارک چمران می باشد که از نیمه دوم فروردین ماه هر سال شروع شده و چند هفته ادامه دارد.

    نکات مثبت پارک چمران کرج

    هرساله در فصل بهار در این باغ گل جشنواره لاله‌ها برپا می‌شود. از اهداف برگزاری این جشنواره، معرفی باغ گل‌های کرج به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استان البرز است.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.