2.7
از6 نظر

پل معلق پیرتقی خلخال

    3109
    نمایش

    پل معلق پيرتقي به يکي از جاذبه هاي گردشگري استان اردبيل تبديل شده که در نزديکي بخش هشتجين از توابع شهرستان خلخال قرار دارد. پل پیرتقی هشتمین در محل تلاقی دو رودخانه قزل اوزن و گیوی چایی ساخته شده است و طول آن به 70 مترمی رسد. عرض یک متری آن برای پیاده روی دو نفره مناسب است و ارتفاع 60 متری آن می تواند هوش را از سر شما ببرد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات پل معلق پیرتقی خلخال

    پل معلق پیرتقی خلخال درست شبیه تصویرهایی است که از پل های خطرناک دنیا دیده اید. بلند و طولانی با طناب هایی که چوب های لرزان را کنار هم نگه داشته و از روی دره های عمیق می گذرد.

    تاریخچه پل معلق پیرتقی خلخال

    تاریخچه پل معلق پیرتقی خلخال

    ویژگی‌ها پل معلق پیرتقی خلخال

    پل معلق پیرتقی در دره های عمیق و زیبای شهر هشتجین از توابع خلخال شاید یکی از بلند ترین پل های معلق ایران باشد.

    عبور از این پل که از روی دره های عمیق می گذرد با تکان هایش قطعا یکی از هیجان انگیز ترین لحظات را برای بازدید کننده ها به ارمغان خواهد آورد. سالانه عده زیادی برای بازدید از این پل راهی این شهرستان می شوند.

    سیمای عمومی پل معلق پیرتقی خلخال

    در گذر از پل معلق پیرتقی خلخال، صدای خشک چوب ها، نسیم خنک هشتجین و ریزش آرام آب از دل کوه فضا را رویایی تر می کند. یک رویای پرهیجان و ترسناک که با گذر از مسیر 70 متری پل می تواند تبدیل به آرامشی دلنشین شود.

    روستای پیرتقی که در نزدیکی پل قرار دارد، تنها یک خانوار ساکن دارد و پیش از این، مورد استفاده پژوهشگرانی بود که برای مطالعه و احداث سد در پایین دست این رودخانه به منطقه سفر می کردند.

    پیشنهاد ویژه پل معلق پیرتقی خلخال

    در ادامه سفر به هشتجین، وقتی هیجان عبور از پل معلق پیرتقی خلخال را تجربه کردید فرصت دارید به گوشه و کنار این شهر کوچک هم سری بزنید و از دیدنی های طبیعی آن لذت ببرید. قله آق داغ یکی از نقاط پرهیجانی است که در هشتجین می توانید تجربه کنید.

    وسایل مورد نیاز پل معلق پیرتقی خلخال

    برای گذر از این پل باید مقدار زیادی دل و جرات، کفش کوهپیمایی ساده، لباس فصل و ترجیجا کاپشن بارانی همراه داشته باشید.

    سایر اطلاعات پل معلق پیرتقی خلخال

    پل پیرتقی هشتمین در محل تلاقی دو رودخانه قزل اوزن و گیوی چایی ساخته شده است و طول آن به 70 مترمی رسد. عرض یک متری آن برای پیاده روی دو نفره مناسب است و ارتفاع 60 متری آن می تواند هوش را از سر شما ببرد.

    زمان مناسب بازدید پل معلق پیرتقی خلخال

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه فصل بهار و تابستان مي باشد.

    چه جوری برم ؟

    پیاده روی

    می توانید با ماشین تا نزدیکی پل بروید اما جاده اش خوب نیست و ما پیشنهاد میکنیم ادامه راه را پیاده طی کنید که شاید 700 متر هم نباشد

    ماشین شخصی

    راحت ترین مسیر رفتن به پل معلق پیرتقی خلخال این است که از خلخال به سمت سه راه سرچم حرکت کنید بعد از گذاشتن از شهر کیوی و سه راه فیروز آباد 12 تونل پیش روی شماست که بین تونل 9 و 10 سمت راست یک قهوه خانه موجود است که یک جاده خاکی در کنارش قرار دارد. آن جاده خاکی را حدود 300 متر با ماشین طی کنید. درختی را در کنار چشمه ای خواهید دید . پیشنهاد می کنیم ماشینتان را زیر سایه آن درخت پارک کرده و پیاده تا پل بروید
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    پل معلق پيرتقي هشجين پل معلق پل پيرتقي پل هشجين معلق پل پل پيرتقي معلق هشجين پيرتقي پل پيرتقي معلق پيرتقي هشجين هشجين پل هشجين معلق هشجين پيرتقي پل معلق پيرتقي پل معلق هشجين پل پيرتقي معلق پل پيرتقي هشجين پل هشجين معلق پل هشجين پيرتقي معلق پل پيرتقي معلق پل هشجين معلق پيرتقي هشجين معلق پيرتقي پل معلق هشجين پل معلق هشجين پيرتقي پيرتقي پل معلق پيرتقي پل هشجين پيرتقي معلق پل پيرتقي معلق هشجين پيرتقي هشجين پل پيرتقي هشجين معلق هشجين پل معلق هشجين پل پيرتقي هشجين معلق پل هشجين معلق پيرتقي هشجين پيرتقي پل هشجين پيرتقي معلق پل معلق پيرتقي هشجين پل پيرتقي هشجين معلق پل هشجين معلق پيرتقي پل پيرتقي معلق هشجين پل پيرتقي هشجين معلق پل معلق هشجين پيرتقي معلق پل پيرتقي هشجين معلق پل هشجين پيرتقي معلق پيرتقي هشجين پل معلق پيرتقي پل هشجين پيرتقي پل معلق هشجين پيرتقي معلق پل هشجين پيرتقي هشجين پل معلق پيرتقي هشجين معلق پل هشجين پل معلق پيرتقي هشجين معلق پل پيرتقي هشجين پيرتقي پل معلق هشجين معلق پيرتقي پل هشجين پيرتقي معلق پل