0
از0 نظر

چشمه فکجور دمکش رودسر

    14501
    نمایش

     چشمه فکجور دمکش، رودسر در شرق استان گيلان قرار دارد و به عنوان يکي از جاذبه هاي طبيعي گيلان شناخته مي شود. در شهرستان رودسر و بعد ازگذشتن از مناظر زيبا به سمت چابکسر حدود ۵ الي ۶ کيلومتري بخش چابکسر، در منطقه اي بسيار زيبا روستاي فکجور ارشيان قرار دارد که مي توانيد از چشمه طبيعي آن استفاده کنيد. آب این چشمه نیز مانند بسیاری از چشمه ­های طبیعی، خاصیت درمانی دارد، از جمله این که گفته می­شود برای دفع سنگ کلیه مؤثر است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات چشمه فکجور دمکش رودسر

    چشمه دمکش در گیلان یکی از جاذبه ­های بسیار دیدنی در دل طبیعت سبز چابکسر و روستای فکجور اوشیان است.

    سیمای عمومی چشمه فکجور دمکش رودسر

    این چشمه در زیر درخت کهنسالی از گونه افرا واقع شده که از داخل گودال بزرگی که در زیر آن وجود دارد، آب به صورت گردابی بیرون می ریزد و آمدن آب چشمه دم به دم است یعنی گاهی چند ساعت و حتی چند روز خشک است و آبی ندارد و گاهی هم چند روز به طور مستمر آب دارد.

    نسیم خنکی که همیشه قبل از آمدن آب چشمه می وزد از ویژگیهای جالبی است که مردم از آن یاد می کنند . قبل از اینکه آب بالابیاید دو نسیم خنک در فاصله چنددقیقه می وزد که اهالی متوجه بالاآمدن آب می شوند.

    ویژگی‌ها چشمه فکجور دمکش رودسر

    از نکات جالبی که در این منطقه وجود دارد این است که حدوداً ۴۰ متر بالاتر از این چشمه، چشمه ای دیگر وجود دارد که به صورت طبیعی و ممتد آب می دهد. به گفته اهالی محل گاهی ۴۸ ساعت هم آبی در چشمه دمکش دیده نمی شود ولی گاهی در یک روز ۵ الی ۶ بار آب چشمه بالا آمده و دوباره خشک می شود و این بالاآمدن آب گاهی ۶۰ اینچ آب به ارمغان می آورد.

    این چشمه در ملکی خصوصی متعلق به خانواده مهدوی است که اجازه دیدن این چشمه و باغ را به عموم داده است. مسافران زیادی روزانه به این منطقه مراجعه می کنند. برخی از مردم گاهی ساعتها در جلوی چشمه در انتظار دیدن لحظه بالاآمدن آب می نشینند تا از این آب کمی به دست و صورتشان بزنند و یا کمی بنوشند.

    به گفته اهالی محل قبلاً کارشناسانی به این محل آمدند و آب چشمه را آزمایش کردند. بعد از آزمایشات متوجه این موضوع شدند که آب چشمه از لحاظ املاح در وضعیت مناسبی وجود دارد و برای درمان بیماریهای کلیوی مؤثر است.

    زمان مناسب بازدید چشمه فکجور دمکش رودسر

    بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه فصل بهار است.

    سایر اطلاعات چشمه فکجور دمکش رودسر

    روستای فکجور از جنوب به سلسله جبال البرز، از شمال به روستای کرات محله، از غرب به میش سرا و از شرق به کبوتر آبکش ختم می شود. برای رسیدن به این روستا باید از جاده ای بسیار زیبا با پیچ و خم زیاد و انبوه درختان روبرو شویم. روستای فکجور دارای ۳۰ الی ۴۰ خانوار زحمتکش و خونگرم و مهمان نواز است که به کشاورزی مشغولند و عمده محصول آنان مرکبات است.

    امکانات ویژه چشمه فکجور دمکش رودسر

    این جاذبه دارای امکاناتی همچون:پارکینگ،سرویس بهداشتی،مغازه و... است.

    وسایل مورد نیاز چشمه فکجور دمکش رودسر

    وسایل پیک نیک واسکان موقت(چادر و...)

    نکات مثبت چشمه فکجور دمکش رودسر

     آب این چشمه بسیار پرخاصیت و مفید و برای درمان برخی از بیماری ها استفاده می شود. 

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.