0
از0 نظر

کاخ – موزه چهلستون اصفهان

    3518
    نمایش

    كاخ چهلستون در استان اصفهان قرار دارد.چهلستون اصفهان باغی بزرگ بالغ بر 67 هزار متر مربع است که در دوره شاه‏ عباس اول احداث گردیده است.اين باغ،باغ جهان نما نام داشت.شاه عباس کوشکی به شکل کلاه فرنگی بنا کرد که بنای اولیه کاخ چهلستون است.كارهاي هنري اين بنا شامل؛آينه كاري،نقاشي مي باشد.كاخ چهلستون اصفهان در سال 2011 توسط سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسید.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات کاخ – موزه چهلستون اصفهان

    از ویژگیهای بسیار مهم کاخ چهلستون میتوان به نقاشیهای بسیار زیبای هنرمند عصر صفوی رضا عباسی اشاره کرد که به سبک مینیاتور ایرانی دیوارهای کاخ راتزیین کرده است که هر کدام ازاین نقاشیها بیانگر دوره ای از حوادث تاریخی در دوران صفویه وافشاریه است.چهلستون اصفهان باغی بزرگ بالغ بر 67 هزار متر مربع است که در دوره شاه‏ عباس اول احداث گردیده است.

    در این باغ که "باغ جهان نما" نام داشت شاه عباس کوشکی به شکل کلاه فرنگی بنا کرد که بنای اولیه کاخ چهلستون است. در حال حاضر عمارت چهلستون بصورت باغ موزه ای در آمده که سالن مرکزی آن محل نمایش برخی از آثار هنری دورانهای مختلف ایران است .

    تاریخچه کاخ – موزه چهلستون اصفهان

    نماي ساختمان کاخ – موزه چهلستون اصفهان مربوط به دوران صفويه بوده و ساخت و ساز كاخ درسال۱۰۵۷هجري به اتمام رسيده است و نیز در سال ۱۳۴۳ ه . ش به منظور تعميرات اساسي كاخ چهلستون اشياء و اموال فرهنگي موقتاً به تالار اشرف (واقع در ضلع جنوب شرقي كاخ چهلستون) منتقل گشت و حدوداً پنج سال از اين تالار به عنوان (موزه تالار اشرف) استفاده شد وكليه اموال فرهنگي كاخ موزه چهلستون جمع آوري و در انبارهاي مختلف نگهداري و محافظت گرديد تا زمان انقلاب اسلامي با ادغام دو اداره جهانگردي و فرهنگ و هنر سابق و تشكيل اداره ارشاد اسلامي مجدداً اموال موزه چهلستون به همين مكان منتقل و موزه چهلستون بازگشايي شد با تشكيل سازمان ميراث فرهنگي در سال ۱۳۶۷ه . ش كاخ چهلستون دوباره تبديل به موزه گرديد.

    ویژگی‌ها کاخ – موزه چهلستون اصفهان

    از ویژگی های کاخ – موزه چهل ستون اصفهان سقف باشکوه نقاشی تالار ۲۰ ستون و سقف آئینه کاری تالار آئینه و مدخل آئینه کاری تالار جلوس شاه عباس دوم و نیز ستونهای عظیم تالارهای ۲۰ ستون و تالار آینه که هر یک از آنها تنه یک درخت چنار است و سنگی چهارگوشه حوض مرکزی تالار و ازاره‌های مرمری منقش اطراف که معرف صنعت حجاری در عهد صفویه است.

    كاخ چهلستون اصفهان در سال 2011 توسط سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسید.

    زمان مناسب بازدید کاخ – موزه چهلستون اصفهان

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه فصل بهار و پاييز مي باشد.

    سانس‌ها کاخ – موزه چهلستون اصفهان

    ٩الي١٧

    پیشنهاد ویژه کاخ – موزه چهلستون اصفهان

    در نزديكي اين جاذبه کاخ هشت بهشت، مدرسه چهارباغ قرار دارد كه ميتوانيد از اين جاذبه ها بازديد كنيد.

    امکانات ویژه کاخ – موزه چهلستون اصفهان

    اين جاذبه داراي امكاناتي همچون؛دسترسي به وسايل نقليه،سرويس بهداشتي،اقامتگاه،رستوران و پوشش شبكه مي باشد.

    سایر اطلاعات کاخ – موزه چهلستون اصفهان

    تالار مرکزی کاخ چهل ستون اصفهان که اختصاص به میهمانان و شخصیت های کشورهای خارجی داشته، حاوی نقاشی هایی است که وقایع تاریخی دوران های مختلف را بیان می دارند.

    این سالن با شکوه که بر گنبدی منقوش استوار است با لچکی های رنگارنگ و طرح های طلایی و شفاف از شاهکارهای هنری آن عصر محسوب می شود. نقاشی های موجود در تالار مرکزی کاخ چهلستون که برخی از آنها در عصر قاجار بر روی نقاشی های سابق کشیده شده اند، شرح پذیرایی شاه عباس اول و دوم و شاه طهماسب از امرای ترکستان و همایون هندی و نیز جنگ شاه اسماعیل اول با ازبکان است. دو تصویر دیگر (که در عهد قاجار نقاشی شده اند) یکی روبروی در ورودی تالار و دیگری مقابل آن است، جنگ چالدران در دوران شاه اسماعیل اول و جنگ کرنال در زمان نادر شاه افشار را به نمایش می گذارد.

    در ابتدا ستونها با پوششی از آینه‌کاری‌های زیبا تزیین شده بوده که در زمان حکومت ظل السلطان قاجار در اصفهان این آئینه کاری‌ها تخریب شده‌است و روی نقاشی‌های صفوی با گچ پوشانده شده‌است.

    نکات مثبت کاخ – موزه چهلستون اصفهان

    کاخ - موزه چهل ستون اصفهان از لحاظ قدمت بعد از كاخ گلستان دومين موزه ايران به شمار می رود.
    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    بوفه
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    سرپوشیده
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    نزدیکترین اماکن مهم
    ایستگاه اتوبوس
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها