0
از0 نظر

کاروانسرای رباط ویرانی

    249
    نمایش

    کاروانسراي رباط ويراني، تنها یکی از چندین جاذبه تاریخی و ارزشمند موجود در استان خراسان رضوی است که در راه تابستاني مواصلاتي نيشابور به توس(10 کيلومتري جاره مشهد به شانديز) بنا شده و قدمت آن به دوران تيموري مربوط می شود. این کاروانسرا، از نوع رباط هاي سرپوشيده و فاقد حياط مرکزي است که نامش در فهرست آثار ملی ایران نیز می درخشد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات کاروانسرای رباط ویرانی

    کاروانسرای رباط ویرانی دارای نه غرفه با طاق های جناغی است که هشت غرفه به شکل قرینه ی روبرو و یک غرفه در انتهای بنا قرار گرفته است. پلان رباط ویرانی تقریبا مستطیل شکل و در ساختمان این سازه از سنگ در شالوده بنا و آجر در دیواره ها و سقف با ملات آهک استفاده شده است.

    تاریخچه کاروانسرای رباط ویرانی

    رباط ویرانی مربوط به دوره تیموریان - دوره صفوی است و در شهرستان شاندیز، روستای ویرانی واقع شده که در سال 1385 موزه مردم شناسی مشهد در این کاروانسرا راه اندازی شد.

    سایر اطلاعات کاروانسرای رباط ویرانی

    جایگاه ویژه‌‌ توس و زیارت امام عاشقان و اهمیت آن در قرون و سده‌های میانه اسلامی از نظر ارتباط با مناطق مهمی چون نیشابور، سبب ایجاد راه‌هایی شده که یکی از آن‌ها با وضعیتی کوهستانی از محل ویرانی و شاندیز گذشته است.

    ویژگی‌ها کاروانسرای رباط ویرانی

    این اثر در تاریخ ۲۷ دی ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۲۶۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

    زمان مناسب بازدید کاروانسرای رباط ویرانی

    با توجه به تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد این منطقه، فصل بهار و اوایل پاییز زمان مناسبی برای سفر به خراسان رضوی و بازدید از جاذبه های این استان خواهد بود.

    پیشنهاد ویژه کاروانسرای رباط ویرانی

    رباط ویرانی در مجاورت روستای ویرانی واقع است و یکی از تاسیسات رفاهی است که برای کاروانیان و مسافران در میان راه کوهستانی نیشابور به توس بنا شده است.
    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    شب‌گردی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    کاروانسرا رباط ويراني مشهد کاروانسرا رباط کاروانسرا ويراني کاروانسرا مشهد رباط کاروانسرا کاروانسرا ويراني رباط مشهد ويراني کاروانسرا ويراني رباط ويراني مشهد مشهد کاروانسرا مشهد رباط مشهد ويراني کاروانسرا رباط ويراني کاروانسرا رباط مشهد کاروانسرا ويراني رباط کاروانسرا ويراني مشهد کاروانسرا مشهد رباط کاروانسرا مشهد ويراني رباط کاروانسرا ويراني رباط کاروانسرا مشهد رباط ويراني مشهد رباط ويراني کاروانسرا رباط مشهد کاروانسرا رباط مشهد ويراني ويراني کاروانسرا رباط ويراني کاروانسرا مشهد ويراني رباط کاروانسرا ويراني رباط مشهد ويراني مشهد کاروانسرا ويراني مشهد رباط مشهد کاروانسرا رباط مشهد کاروانسرا ويراني مشهد رباط کاروانسرا مشهد رباط ويراني مشهد ويراني کاروانسرا مشهد ويراني رباط کاروانسرا رباط ويراني مشهد کاروانسرا ويراني مشهد رباط کاروانسرا مشهد رباط ويراني کاروانسرا ويراني رباط مشهد کاروانسرا ويراني مشهد رباط کاروانسرا رباط مشهد ويراني رباط کاروانسرا ويراني مشهد رباط کاروانسرا مشهد ويراني رباط ويراني مشهد کاروانسرا رباط ويراني کاروانسرا مشهد ويراني کاروانسرا رباط مشهد ويراني رباط کاروانسرا مشهد ويراني مشهد کاروانسرا رباط ويراني مشهد رباط کاروانسرا مشهد کاروانسرا رباط ويراني مشهد رباط کاروانسرا ويراني مشهد ويراني کاروانسرا رباط مشهد رباط ويراني کاروانسرا مشهد ويراني رباط کاروانسرا