0
از0 نظر

کویر خارا (کویر ورزنه)

    4041
    نمایش

    کویر ورزنه در نزدیکی شهر ورزنه قرار دارد و نام خود را از این شهر گرفته است. وزش باد در كوير ورزنه ،فرم هايي ديدني و خارق العاده اي را همچون ؛تپه هاي ماسه‌ای طولی، هلالی و هرم‌های ماسه‌ای مرتفع را به‌وجود می‌آورد.پوشش غنی گیاهی و جانوری به دلیل نزدیکی به تالاب گاوخونی، یکی از مشخصه‌های بارز و مهم کویر ورزنه است.بهترین زمان سفر به کویر ورزنه، فصل پاییز و زمستان است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات کویر خارا (کویر ورزنه)

    کویر ورزنه در نزدیکی شهر ورزنه در بخش شرقی استان اصفهان در ۱۱۷ کیلومتری شهر اصفهان و ۱۵۰ کیلومتری غرب یزد قرار دارد و وسعت آن، حدود ۱۷ هزار هکتار است. این کویر با شهر ورزنه حدود ۱۰ کیلومتر فاصله دارد و در جنوب غربی تالاب بین‌المللی گاوخونی واقع شده است.

    زمان مناسب بازدید کویر خارا (کویر ورزنه)

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه نيمه ي دوم سال مي باشد.

    پیشنهاد ویژه کویر خارا (کویر ورزنه)

    در نزديكي اين جاذبه مسجد جامع ورزنه،پل تاريخي ورزنه،موزه مردم شناسي،گاو چاه حاج ابراهيم ورزنه،برج كبوتر خانه ورزنه،تالاب گاو خوني قرار دارد كه ميتوانيد از اين جاذبه بازديد كنيد.

    سیمای عمومی کویر خارا (کویر ورزنه)

    کویر خارا در قسمت جنوبی به 2 دیواره ماسه ای جنوبی شمالی تبدیل میشود و مابین این 2 دیواره خاک های آهکی قلیایی قرار دارند. این دو دیواره در نزدیکی جنوب غربی تالاب گاوخونی به هم می پیوندند و تشکیل دیواره واحدی با جهتی شمالی جنوبی را میدهند.

    در این منطقه با توجه به وزش بادهای متفاوت، اشکال مختلف تپه های ماسه ای از جمله تپه هاي ماسه ای طولی، تپه های ماسه ای هلالی و هرم های ماسه ای قابل مشاهده هستند که در نوع خود در کشور کم نظیر است. وسعت ریگزار در حدود 17000 هکتار است.

    شرایط استفاده کویر خارا (کویر ورزنه)

    این مسیر فقط بوسیله خودروهای دو دیفرانسیل قابل دسترسی هستند. در صورتی که به منطقه آشنایی ندارید حتما از راهنمایان محلی استفاده کنید.

    امکانات ویژه کویر خارا (کویر ورزنه)

    اين جاذبه امکاناتی چون موتورهای چهارچرخ یک نفره و دو نفره، زیپ لاین، سافاری، شتر سواری، رستوران، شربت خانه، کمپینگ و پاراگلایدر در کنار تفریحاتی چون پیاده‌روی بر تپه‌های شنی، عکاسی در شب و تماشای ستارگان در کویر ورزنه در اختیار شما قرار دارد.

    وسایل مورد نیاز کویر خارا (کویر ورزنه)

    کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی، کلاه آفتاب گیر، دوربین عکاسی، کفش ساق‌دار، داروهای مورد نیاز، آب، کمی غذا و تنقلات، شارژر و باتری اضافه هستند. اگر قصد دارید در کویر شب‌مانی کنید، حتما تجهیزات کافی کمپینگ و گرمایشی را به همراه داشته باشید.

    سایر اطلاعات کویر خارا (کویر ورزنه)

    کویر خارا نام خود را از روستایی در حاشیه جنوبی خود با نام خارا گرفته است. این منطقه در سالهای اخیر با این نام شناخته می شود. از دیگر نام های این منطقه میتوان به کویر ورزنه و کویر حسن آباد اشاره کرد.
    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    این ریگزار در حاشیه شرقی محور ارتباطی حسن آباد به ورزنه قرار دارد. از این رو از 5 کیلومتری جنوب ورزنه تا حسن آباد میتوان به نواحی غربی این ریگزار دسترسی پیدا کرد. برای دسترسی به ریگزار شرقی میتوان به صورت آفرود از میان ماسه ها عبور کرد و یا از شهر ورزنه حاشیه جنوبی رودخانه زاینده رود را ادامه داد تا به حاشیه شرقی ریگزار رسید. این 2 مسیر فقط بوسیله خودروهای دو دیفرانسیل قابل دسترسی هستند. در صورتی که به منطقه آشنایی ندارید حتما از راهنمایان محلی استفاده کنید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    شب‌گردی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.