0
از0 نظر

کویر مرنجاب

    917
    نمایش

    کویر مرنجاب یکی از کویرهای استان اصفهان است و در شمال شهرستان آران و بیدگل از توابع کاشان قرار دارد.نیمه دوم سال بهترین زمان جهت سفر به مناطق کویری است.علاوه بر پیاده‌روی در شن‌های روان، در کویر مرنجاب می‌توانید از تفریحاتی مانند سافاری، شتر سواری، موتور چهار چرخ، رصد ستارگان در شب و شب‌گردی در کویر لذت ببرید.فاصله تهران تا کویر مرنجاب در حدود ۲۷۰ کیلومتر است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات کویر مرنجاب

    کویر مرنجاب که جزیی از بیابان بند ریگ است و در شمال آن واقع شده است، پوشیده از تپه های شنی و ریگزار است. ارتفاع متوسط کویر مرنجاب از سطح آبهای آزاد در حدود ۸۵۰ متر می‌باشد و بلندترین نقطه این جزیره در حدود ۸۸۰ متر بالاتر از سطح دریای آزاد می‌باشد و لازم است ذکر شود امنیت، تنوع جاذبه‌های گردشگری، تنوع گونه‌های جانوری و پوشش گیاهی مناطق کویری فضای مناسبی را جهت گردشگری و سرمایه‌گذاری در این منطقه فراهم کرده است و گردشگران بسیاری را به این منطقه می‌کشاند.

    تاریخچه کویر مرنجاب

    مرنجاب در اصل نام کاروانسرا و قناتی بوده است که در زمان شاه عباس صفوی بنا نهاده شد و پس از آن مناطق پیرامونی آن به کویر مرنجاب شهرت یافته است.

    امکانات ویژه کویر مرنجاب

    علاوه بر پیاده‌روی در شن‌های روان، در کویر مرنجاب می‌توانید از تفریحاتی مانند سافاری، شتر سواری، موتور چهار چرخ، رصد ستارگان در شب و شب‌گردی در کویر لذت ببرید.

    وسایل مورد نیاز کویر مرنجاب

    آب نوشیدنی٬ مواد غذایی انرژی زا برای پیاده روی روی شن زارها٬ کرم ضد آفتاب٬‌ عینک آفتابی٬‌ لباس نسبتا گرم در صورت اقامت شبانه٬‌ کفش و لباس مناسب٬‌دوربی

    زمان مناسب بازدید کویر مرنجاب

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه نيمه دوم سال مي باشد.

    پیشنهاد ویژه کویر مرنجاب

    در منطقه مرنجاب آثار دیدنی و تاریخی بسیاری از جمله چاه دستکن (دست کند)، کاروانسرای مرنجاب، ریگ بلند، کوه کلنگ، چاه هندوانه، قلعه کرشاهی، کوه یخاب و.. قرار دارد كه ميتوانيد از اين جاذبه ها بازديد كنيد.

    شرایط استفاده کویر مرنجاب

    برای دسترسی به مرنجاب مسیرهای متفاوتی وجود دارد؛ مسیر اصلی مرنجاب از شهرستان آران و بیدگل در 5 کیلومتری شمال کاشان آغاز میشود. پس از طی مسافتی در حدود 5 کیلومتر در جاده آسفالته به سمت شمال به 3 راهی کارخانه فولاد کویر میرسید. از اینجا مسیر خاکی و اصلی مرنجاب در جهت شمال شرقی آغاز میشود.

    سایر اطلاعات کویر مرنجاب

    پس از ساخت کاروانسراها در منطقه، تامین آب مورد نیاز آن از ملزومات بوده است. آب مرنجاب توسط یک قنات به طول 2500 متر از قسمت شمالی کاروانسرا و در زمینهای سست ماسه ای تامین شده است. کندن چاه های متعدد در این زمینهای ماسه ای به قدری مشقت بار بوده است که این منطقه به مرد رنج آب مشهور میشود و در مرور زمان برای سادگی تلفظ به مرنجاب تغییر پیدا میکند.
    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    برای دسترسی به مرنجاب مسیرهای متفاوتی وجود دارد؛ مسیر اصلی مرنجاب از شهرستان آران و بیدگل در 5 کیلومتری شمال کاشان آغاز میشود. پس از طی مسافتی در حدود 5 کیلومتر در جاده آسفالته به سمت شمال به 3 راهی کارخانه فولاد کویر میرسید. از اینجا مسیر خاکی و اصلی مرنجاب در جهت شمال شرقی آغاز می شود.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.