0
از0 نظر

کوچه باغ های درکه تهران

    454
    نمایش
    اگر هوس پیاده روی در کوچه باغ های تاریخی این شهر و استفاده از هوای خوب کوهپایه های البرز به سرتان زده، خودتان را یکراست برسانید به درکه در شمال غرب تهران؛ درکع یکی از مسیرهای محبوب کوه پیمایی در پایتخت و از تفریحگاههای مهم و قدیمی تهران به شمار می رود.
    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات کوچه باغ های درکه تهران

    شاید کمتر کسی از اهالی این ییلاق زیبا فکرش را میکرد که سالها بعد این روستا یکی از بزرگترین میعادگاه های کوهنوردان و اهالی تهران شود،منطقه ای خوش آب و هوا که هنوز هم مردم تهران میتوانند ساعت هایی را دور از هیاهوی تهران در آن به تفریح بپردازند و یا کوهپیمایی خود به کوههای توچال را آغاز کنند.

    ویژگی‌ها کوچه باغ های درکه تهران

    درکه در واقع ییلاقی است که در امتداد رودخانه درکه ایجاد شده است،آب و هوای خوب و جریان داشتن رودخانه درکه در آن باعث شده که این منطقه همیشه طراوت و تازگی خاصی داشته باشد.ورود امامزاده سید محمد والی که مقبره شان نیز در همین روستا قرار دارد باعث گرایش بیشتر مردم به زندگی در آن داشت و هم اکنون هم یکی از بزرگترین تفرجگاه های تهران به شمار می آید. محله درکه هم اکنون شامل خانه های ییلاقی و ویلاهایی است که باعث ایجاد کوچه باغ هایی در میان آنها شده است و کوهنوردان باید از این کوچه باغ ها راه را طی نموده و به مسیر کوهنوردی برسند. محله درکه حدود 1000 خانوار و 6000 نفر جمعیت دارد.

    شرایط استفاده کوچه باغ های درکه تهران

    اگر از محله درکه حدود 2 کیلومتر در میان راه پر پیچ و خم و زیبای کنار رودخانه به سمت شمال حرکت کنیم به یک دوراهی میرسیم،مسیر سمت چپ به جنگل زیبای کارا میرسد و چنانچه مسیر مستقیم را ادامه دهیم پس از 4 کیلومتر دیگر به پناهگاه پلنگ چال میرسیم.ادامه این مسیر ما را به ایستگاه 5 تله کابین توچال میرساند. مسیر کوهپیمایی درکه نسبت به سایر مسیر های کوهپیمایی شمال تهران سختی کمتری دارد. در مسیر کوهپیمایی صدای رودخانه درکه که در فاصله کمی از مسیر قرار دارد همراه گوشنواز کوهنوردان است و این خصوصیت را دارد که هر کجا در مسیر قابلیت اطراق و رفع خستگی در منظره ای زیبا را داشته باشد. ارتفاع بلند رشته کوههای دو طرف دره درکه باعث شده که در بیشتر طول روز مسیر اطراف رودخانه سایه باشد که برای تابستان خیلی مناسب است.در طول مسیر هم سفره خانه ها، رستوران های زیادی پذیرای کوهنوردان است. طبق سنت کوهپایه های شمال،آب انار،آلوهای ترش و شیرین جنگلی هم در طول مسیر قرار دارد.

    سایر اطلاعات کوچه باغ های درکه تهران

    شمال تهران 5 مسیر کوهپیمایی اصلی دارد: 1)داراباد : این مسیر از دارآباد (انتهای اتوبان امام علی) آغاز شده و نهایتا به قله داراباد میرسد. 2)کلکچال: این مسیر از پارک جمشیدیه شروع شده و نهایتا به قله کلکچال میرسد. 3)دربند: این مسیر از میدان دربند شروع شده و نهایتا به قله توچال ختم میشود. 4)توچال: این مسیر از انتهای خیابان ولنجک شروع شده و نهایتا به قله توچال ختم میشود. 5)درکه: این مسیر هم از درکه(فرحزاد) شروع شده و به ایستگاه پلنگ چال میرسد.
    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    از طریق خط 4 اتوبوس های تندرو میتوانید به درکه بروید،این خط یکی از خطوط شمالی-جنوبی BRT و در امتداد بزرگراه نواب و چمران است که از پارک وی به ترمینال جنوب میرود . میتوانید در ایستگاه "نمایشگاه"(محل دائمی نمایشگاه های تهران) پیاده شده و از طریق سواری های کنار پمپ بنزین ولنجک به درکه بروید.

    اتوبوس

    از طریق خط 4 اتوبوس های تندرو میتوانید به درکه بروید،این خط یکی از خطوط شمالی-جنوبی BRT و در امتداد بزرگراه نواب و چمران است که از پارک وی به ترمینال جنوب میرود . میتوانید در ایستگاه "نمایشگاه"(محل دائمی نمایشگاه های تهران) پیاده شده و از طریق سواری های کنار پمپ بنزین ولنجک به درکه بروید.

    مترو

    یستگاه مترو تجریش در میدان قدس قرار دارد، این ایستگاه در حال حاضر شمالی ترین ایستگاه خط 1 مترو تهران است و در ایستگاه های «دروازه دولت » و «امام خمینی» با خطوط 4 و 3 مترو تلاقی دارد.بعد از خروج از این ایستگاه مترو میتوانید توسط سواری و یا مینی بوس از میدان های تجریش یا قدس عازم درکه شوید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.