City Id =8

انتخاب استان

برنامه ریز

چقدر میخوای خرج کنی؟! (قیمت ها به تومان است) چیکار می خوای بکنی ؟ چقدر وقت داری؟!

راه اندازي شبکه تور اپراتورهاي مجازي به منظور جذب گردشگران خارجي (1396/07/17)

«ايرانيان مقيم خارج در صورت ترغيب و جذب گردشگران براي سفر به ايران، مشوق‌هايي دريافت مي‌کنند.»

راه اندازي شبکه تور اپراتورهاي مجازي به منظور جذب گردشگران خارجي

به گزارش بزنيم بيرون ، وراپراتورهاي مجازي» طرح تازه محمد محب خدايي است که در جريان آن قرار است از ايراني‌هاي مقيم خارج که جمعيت آنها حدود ۵ ميليون نفر شناسايي شده، براي جذب گردشگر  به کشور کمک گرفته شود.

معاون گردشگري در توضيح جزييات اين طرح گفت: درحال حاضر ايراني‌هاي زيادي در خارج از کشور زندگي مي‌کنند، حتي شماري از آنها دانشجو هستند که احتمالا براي گذران زندگي خود به شغل و درآمد نياز دارند؛ ما مي‌توانيم با ايجاد يک شبکه تبليغاتي و جذب گردشگر از طريق ايراني‌هاي مقيم خارج، محصولات گردشگري خود را معرفي کنيم و به ازاي آن، عاملان جذب را تشويق کنيم.
 
او درباره اين که طرح "توراپراتورهاي مجازي" آيا فعلا در حد يک ايده است يا با بخش‌هاي ديگر هم مطرح شده، اظهار کرد: ما اين طرح را با وزارت خارجه به واسطه ارتباط‌هايي که با ايرانيان مقيم خارج از کشور دارد مطرح کرده‌ايم، با برخي شرکت‌هاي هواپيمايي هم براي ارائه مشوق‌ها مذاکراتي داشته‌ايم که توافق‌هايي شده است، اما در اين مرحله نمي‌توان با قطعيت درباره نوع مشوق‌ها صحبت کرد. هرچند آن شرکت‌ها از اين طرح استقبال کرده‌اند، چون به هر حال مشتري‌هاي خود را پيدا مي‌کنند و از اين راه منتفع مي‌شوند.
 
«محب خدايي» ادامه داد: ما بايد روش‌هاي جذب گردشگر را تغيير دهيم و ظرفيت‌هاي بالقوه را بالفعل کنيم. بايد تکنولوژي را در گردشگري به خدمت بگيريم. براي همين قرار است بزودي شبکه‌اي طراحي شود تا ايرانيان مقيم خارج از آن طريق به سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري متصل شوند. آنها بايد ذائقه و سليقه کشوري که در آن سکونت دارند را به سازمان انتقال دهند تا ما بر آن اساس محتواي تبليغي توليد کنيم و در ادامه پکيج آژانس‌هاي گردشگري ايران را در اختيارشان بگذاريم تا گردشگران از آن طريق راهي ايران شوند.
 
او مصداقي در اين راستا آورد و گفت: ما براساس داده‌هاي برخي از ايرانيان مقيم آلمان به اين نتيجه رسيديم، هزينه عمل پارکينسون در آن کشور سنگين است، درحالي که با کمترين هزينه در ايران مي‌توانند همين عمل را انجام دهند، در نتيجه چنين محصولي را در اختيار بازار آلمان مي‌گذاريم تا از آن طريق، جذب گردشگر درماني داشته باشيم.
 
محب خدايي درباره اين که آيا ورود سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به حيطه جذب گردشگر تا اين حد که مستقيم ارتباط‌هايي بگيرد، برخلاف اصل ۴۴ قانون اساسي نيست؟ توضيح داد: ما در اين‌باره سياست‌گذاري کرده‌ايم و قرار است کارگروهي داشته باشيم، در واقع اين بخش خصوصي است که خدمات مي‌دهد و سازمان ميراث فرهنگي به‌عنوان سوئيچ عمل مي‌کند. ما فقط براساس ذائقه شناسايي شده با توجه به اطلاعاتي که ايرانيان مقيم خارج مي‌دهند، محتواي تبليغاتي توليد و متقاضي را به بخش خصوصي وصل مي‌کنيم تا سفر انجام شود.
 
او ادامه داد: ما قبلا ايده مشابهي را در جزيره کيش اجرا کرديم که موفق بود، مثلا در تعطيلات نوروز هر کسي بليت ارزان مي‌خواست اطلاعاتش را به سازمان منطقه آزاد مي‌فرستاد و با هزينه مطلوب بليت پرواز براي متقاضي صادر مي‌شد. با اين کار ديگر آژانس‌ها نمي‌توانستند فروش بليت و تغيير قيمت‌ها را به دقيقه ۹۰ موکول کنند. اجراي اين طرح، سفرهاي هوايي کيش را تا ۲۵ درصد رشد داد.
 
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در پاسخ به اينکه با توجه به تفاوت‌هايي که ميان طرحي در اندازه جزيره کيش با يک طرح در سطح ملي وجود دارد، چگونه مدلي که در اِشل کوچکتري (جزيره کيش) اجرا شده به سطح بين‌المللي تعميم داده مي‌شود تصريح کرد: آيا جذب از يک بازار ۸۰ ميليون نفري کار کوچکي بوده!؟ معتقدم مي‌توانيم ايرانيان مقيم خارج را به مُبلغان خوبي براي گردشگري و صنايع دستي تبديل کنيم. ما فقط قرار است از يک روش تبليغاتيِ ويروسي براي جذب گردشگر استفاده کنيم.
 
محب خدايي گفت: تا کمتر از ۱۰ روز ديگر شبکه مجازي که ايرانيان مقيم همانند يک توراپراتور مي‌توانند به آن دسترسي داشته و اطلاعات مربوط به ساير کشورها را براي توليد محتواي تبليغاتي در اختيار سازمان بگذارند، راه‌اندازي خواهد شد.

منبع : ايسنا

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید



تگ ها