City Id =8

انتخاب استان

برنامه ریز

چقدر میخوای خرج کنی؟! (قیمت ها به تومان است) چیکار می خوای بکنی ؟ چقدر وقت داری؟!

شگفتي گردشگران خارجي از ديدن ايران نشانگر ضعف تبليغاتي ماست (1397/05/20)

رئيس ايکوم (کميته ملي موزه هاي) ايران مي گويد: شگفتي گردشگران خارجي از ديدن ايران، نشانگر ضعف تبليغاتي ما در معرفي و شناساندن ايران پيش از سفر آنهاست و اينکه ما در معرفي کشورمان به دنياي خارج، بد عمل کرده ايم.
شگفتي گردشگران خارجي از ديدن ايران نشانگر ضعف تبليغاتي ماست

به گزارش بزنيم بيرون ، احمد محيط طباطبايي اظهار داشت: تبليغات براي جذب گردشگر مثل هر کار ديگر تخصص مي خواهد.

وي افزود: در زمان تماشاي تبليغات باستانشناسي يا گردشگري در صدا و سيما و شبکه هاي تلويزيوني مطرح دنيا تفاوت محسوسي به چشم مي خورد و کار تبليغي ما اينجا در تمام شئون هيچ جذابيتي ندارد.

اين کارشناس فرهنگي ادامه داد: مدل تبليغات ما براي گردشگري نبايد شبيه مدل تبليغات سس مايونز باشد.

وي گفت: ما در معرفي توليد داخلي دچار ضعف هستيم و حتي در معرفي نقاط به هموطنان خودمان هم عاجزيم، هرچند تغييرات مثبتي هم در اين زمينه داشته ايم که از آن جمله تدوين مباحث گردشگري و ميراثي در کتابهاي درسي است.

محيط طباطبايي يادآور شد: از آنجا که نوع گردشگري ما گردشگري تفريحي نيست بايد تبليغات ما نيز براي گردشگري فرهنگي- تاريخي باشد.

رئيس ايکوم ايران، تعيين يک استراتژي براي توسعه گردشگري در شرايط کنوني را يک ضرورت اجتناب ناپذير عنوان کرد.


منبع : ايرنا

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید



تگ ها