City Id =8

انتخاب استان

برنامه ریز

چقدر میخوای خرج کنی؟! (قیمت ها به تومان است) چیکار می خوای بکنی ؟ چقدر وقت داری؟!

راهکارهايي ساده در جهت جذب گردشگران خارجي به استان فارس (1395/12/15)

استان فارس با دارا بودن جاذبه هاي متعدد تاريخي، فرهنگي، مذهبي و طبيعي به عنوان يکي از خواستگاه هاي اصلي گسترش گردشگري در کشور شناخته مي شود، استاني که مي توان با اجرايي کردن راهکارهاي ساده آن را به کانون گردشگري خاور ميانه تبديل کرد. در ادامه برخي راهکارهاي پيشنهادي مخاطبان را با هم مرور مي کنيم.
راهکارهايي ساده در جهت جذب گردشگران خارجي به استان فارس

الف) بهبود ساختار حمل و نقل درون شهري:

راه اندازي خطوط تاکسي  گردشگري –اتوبوس گردشگري به منظور رفع مشکل حمل و نقل در مسيرهاي درون شهري (بافت تاريخي) و برون شهري (سايت هاي باستاني و محوطه ثبت شده جهاني)

ب) بهبود ساختار حمل و نقل برون شهري:

تقويت ناوگان ريلي در کنار حمل و نقل زميني و هوايي به منظور جذب گردشگر (با توجه به اينکه شبکه ريلي در کليه نقاط تاريخي محور گردشگري تهران –شيراز داراي ايستگاه مجزا است، تقويت اين ناوگان مي تواند منجر به ايجاد مسير امن، آسان و ارزان براي تردد گردشگران شود)

ج) توجه به حل معضل تبديل پول براي گردشگران

توسعه کيوسک هاي تبديل پول و توزيع جغرافيايي صرافي ها در مجاورت اماکن تاريخي، باستاني، اقامتگاه ها و بافت تاريخي و مذهبي شعر

د) توسعه اقامتگاه هاي بوم گردي

با توجه به ظرفيت بسيار بالا براي رشد اقامتگاه هاي بوم گردي و guest houseها شهر شيراز تا کنون در مقايسه با ديگر شهرهاي تاريخي کشور از جايگاه مناسبي در اين زمينه برخوردار نيست

ه ) عرضه  کارت مشترک روزانه و هفتگي براي بازديد از آثار تاريخي

عرضه کارت هاي روزانه و هفتگي براي بازديد از کليه آثار تاريخي تحت نظر شهرداري، ميراث فرهنگي و ... با قيمت مصوب ويژه گردشگران خارجي به منظور افزايش تقاضا، رشد درآمد هاي پايدار و کاهش هزينه سفر گردشگران

ه) به کارگيري پتانسيل عشاير و اقوام

آموزش و تقويت پتانسيل هاي گردشگري عشاير قشقايي، خمسه و لر به منظور جذب گردشگر

و) بهره برداري از امکانات موجود به منظور جذب گردشگر ماجراجويانه

 به کارگيري از مواهب طبيعي شامل تنگه ها و دره هاي کم نظير در اطراف شيراز به منظور جذب هر چه بيشتر گردشگران جوان و ماجراجو

ز) گسترش فعاليت هاي تبليغي و تبييني در فضاي مجازي

با توجه به آمارهاي جهاني مبني بر انتخاب آيتينري بيش از 75 سفرها از طريق شبکه هاي مجازي و رسانه هاي نوظهور، نياز مبرم به عبور از ساختارهاي سنتي و حرکت به سمت رسانه هاي جديد، شبکه هاي اجتماعي، سايت هاي اطلاع رسان و رسانه هاي بين المللي در زمينه ايجاد تقاضاي سفر و معرفي جاذبه هاي گردشگري احساس مي شود.

ح) توجه به  توزيع زماني سفر

با توجه به محدوديت مراکز اقامتي و ضعف زير ساختي و با در نظر داشتن شرايط اقليمي شيراز، ضرورت انتقال تقاضاي سفر توريست هاي بين المللي از ماه هاي فروردين و ارديبهشت به ديگر ايام سال ضروري به نظر مي رسد تا ضمن ارتقاي تجربه کاربري و سطح رضايت عمومي، کاهش هزينه سفر و افت آراي منفي مسافران حاصل گردد.

د) توجه مبرم به «گردشگري غذا»

تنوع اقوام و همچنين گستره متنوع قوميت هاي ساکن در شيراز اين امکان را فراهم آورده تا مسافران با حضور در سفره خانه ها و مراکز منتخب، غذاهاي بومي و محلي - متمايز از ديگر نقاط کشور –را به صورت منحصر به فرد تجربه نمايند.

 

 

 


منبع : بزنيم بيرون

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید



تگ ها