City Id =8

انتخاب استان

برنامه ریز

چقدر میخوای خرج کنی؟! (قیمت ها به تومان است) چیکار می خوای بکنی ؟ چقدر وقت داری؟!

چرا به سفر مي‌رويم؟ (1396/12/25)

«تخفيف‌هاي ويژه در اقامت» و «آشنايي با فرهنگ و مردم» از اصلي‌ترين و مهم‌ترين انگيزه‌هاي مسافران امروز جهان در انتخاب مقصد است، اما جز اين‌ها عوامل ديگري هم در سفر مردم نقش دارد.
چرا به سفر مي‌رويم؟

به گزارش بزنيم بيرون ، حقيق «تريپ ادوايز» از ده‌ها هزار مسافر و هتلدار در سراسر جهان به يافته‌هايي درباره‌ي انگيزه‌هاي سفر و دلايل انتخاب مقصد رسيده که مشخص مي‌کند؛ تقريبا نيمي از مسافران جهان براي اين مقصدِ سفر انتخاب مي‌کنند که قصد دارند با فرهنگ و مردم آن کشور خاص آشنا شوند.

 
اين پررنگ‌ترين علتي است که بيشتر گردشگران خارجي را در سال‌هاي اخير و پس از انتشار عمومي داده‌هايي از اقوام، فرهنگ و مهمان‌نوازي مردم ايران، راهي کشورمان کرده است.
 
گزارش تحقيقي تريپ ادوايزر (TripAdvisor) که از محبوب‌ترين سايت‌هاي کاربر محور سفر است و نظرات کاربران آن در رتبه‌بندي‌هاي جهاني نقش دارد، نشان مي دهد؛ دومين علتي که مسافران را به انتخاب مقصد مجاب کرده، «تخفيف‌ها و قيمت‌هاي مناسب اقامت» بوده است. تقريبا يک پنجم مسافران جهان به اين موضوع اهميت زيادي مي‌دهند.
 
«تبليغات» که ايران سال‌هاست از نبود آن رنج مي‌برد، اما حاضر نيست بودجه‌اي براي آن بگذارد تا کمي نگاه سياسي دنيا را تغيير بدهد، سومين انگيزه گردشگران هنگام انتخاب مقصد به شمار مي‌آيد. يک پنجم گردشگران جهان براي اين سفر مي‌کنند که قبلا در تلويزيون يک شو تبليغاتي از آن مقصد ديده‌اند.
 
اما در يک گزارش تحقيقي ديگر که کار همين وب‌سايت گردشگري است و در سال ۲۰۱۶ منتشر شده، پس از پرسش از ۴۴ هزار مسافر و هتلدار ۱۰ دليل مهم را در انتخاب مقصد سفر تعيين کرده که ۳۱ درصد آشنايي با فرهنگ، جامعه و مردم، ۲۲ درصد نرخ و تخفيف‌هاي ويژه محل اقامت و ۲۰ درصد آب و هوا نقش داشته که از مهم‌ترين دلايل سفر نيز به شمار مي‌آيد.
 
اما عوامل موثر ديگر در انتخاب مقصد سفر، ۱۶ درصد توصيه دوست و آشنا، ۱۶ درصد پرواز مستقيم و نرخ مناسب آن، ۱۵ درصد حضور فاميل و دوست در آن منطقه، ۱۴ درصد تعطيلات ارزان، ۱۲ درصد سن مناسب همراهان، ۱۱ درصد روابط خانوادگي و ۱۰ درصد قيمت خوب براي مقاصد لوکس بوده است.
 
داده‌هاي اين گزارش‌هاي تحقيقي که براساس نظر مسافراني با فرهنگ‌هاي متنوع از سراسر جهان تهيه شده، هرچند ممکن است در هر کشور  به خاطر شيوه و فرهنگ منحصر به فرد سفر، رتبه بندي‌ها  و درصدهاي آن کمي جابه‌جا شود، اما با توجه به ثبت آمارها براساس سليقه‌هاي مختلف مردم جهان، کليات آن مي‌تواند در برنامه‌ريزي‌ها موثر باشد.

منبع : خبرگزاري ايسنا

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید



تگ ها